گرانی اینترنت

افزایش حق السهم دولت از اپراتورها تصویب شد؛ منتظر گرانی اینترنت باشید

افزایش حق السهم دولت از اپراتورها سرانجام در مجلس تصویب شد؛ طرحی که به گفته وزیر ارتباطات 100 درصد باعث گرانی اینترنت خواهد شد.

کمیسیون تلفیق مجلس اوایل اسفند 99 طرحی را به تصویب رساند که باعث افزایش 10 درصدی حق السهم دولت از اپراتورها می‌شد. پس از تصویب این طرح، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد این طرح باعث افزایش قیمت اینترنت خواهد شد.

منتظر گرانی اینترنت باشید

با وجود اینکه طی روزهای گذشته وزیر ارتباطات و معاونانش به همراه سایر فعالان این حوزه تصویب چنین طرحی را به ضرر کاربران دانستند، اما امروز شنبه 16 اسفند 99 مجلس این مصوبه را در صحن علنی تصویب کرد. طبق این مصوبه حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی از سال 1400 به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین طبق این مصوبه مقرر شد 3 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این اقدام به صداوسیما برای نظارت بر محتوای فضای مجازی، به شرکت مخابرات ایران برای توسعه اینترنت خانگی برای مقابله و رقابت با اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس و همچنین بخشی برای تولید محتوا در فضای مجازی اختصاص پیدا کند.

گفتنی است بندی از این تبصره که مدتی قبل در مجلس به تصویب رسید و طبق آن قرار شد هر نوع افزایش قیمت اینترنت ممنوع شود، از این مصوبه حذف گردید. آنطور که پیداست فشار تامین این 3 هزار میلیارد تومان به نوعی روی کاربران خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. لعنت به اونایی که خرداد که میشه به صف میشن با شناسنامه اشون

  2. هر روز که از خواب بیدار میشم میری.نم تو قبر و روح اونایی که چندین دهه پیش با حماقتشون عمر و جوانی مارو سوزوندن یعنی باعث شدن بسوزه ..

  3. اینا نماینده مردم نیستن، دزد جیب مردمن، چطور مواقع دیگه نماینده ها هیچ کاره ان و رایشون توسط شورای نگهبان وتو میشه وقتی به نفع مردم باشه، ولی وقتی به ضرر مردم قانون وضع میکنن کسی مقابله نمیکنه، شورای نگهبان کجاست؟؟!!!!!! چهل سال دزدی کی تموم میشه؟!!

  4. انشالله که از گلوی هیچ کس پایین نمیره حق الناس.

  5. اینده از ان اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس هست
    پروژه این اقایون برای مقابله با فناوری روز دنیا شکست خورده هست
    فقط یکسال دیگه باقی مونده ماهواره اینترنت اسپیس ایکس به ایران میرسه

  6. خاک بر سر مسئولین این نظام،از بالاترین تا پایین ترین

  7. نظام اینجوریه دقیقا انگشت میذاره روی پر استفاده ترین کالا یا خدمات همونو گرون نایاب و پیچیدش میکنه بنزین روغن شکر اینترنت دارو خودرو و در آینده اکسیژن و نور خورشید
    نمیذاره آب خوش از گلوی مردم پایین بره