جان مک آفی

متهم شدن جان مک آفی به کلاهبرداری در تبلیغ رمز ارزها

خالق نرم افزار مک آفی یعنی جان مک آفی به تازگی به دلیل کلاه‌برداری در تبلیغ رمزارزها متهم شناخته و دستگیر شده است.

دادستان‌های آمریکایی علیه جان مک آفی ، چهره امنیت سایبری برجسته و خالق نرم افزار مک آفی که در اسپانیا به دلیل اتهامات مالیاتی آمریکا در بازداشت است، برای کلاه‌برداری و پولشویی به دلیل استفاده از رسانه اجتماعی برای تبلیغ رمزارزها اعلام جرم کردند.

جزئیات اتهام کلاه‌برداری جان مک آفی

دادستان‌های فدرال در نیویورک مدعی هستند که مک آفی و شخص دیگری به نام جیمی گیل واتسون جی ار حساب توییتری مک آفی به منظور تبلیغ رمزارزها بدون اینکه اعلام کنند که برای این تبلیغ پول دریافت می‌کنند استفاده کردند و از این راه بیش از ۱۳ میلیون دلار به دست آورده‌اند. واتسون که به گفته دادستان‌ها مدیرعامل تیم رمزارز مک آفی است، پنج‌شنبه هفته پیش در تگزاس دستگیر شد و در روز جمعه برابر یک قاضی فدرال قرار گرفت.

مک آفی در ژوئن سال گذشته به عدم تنظیم اظهارنامه مالیاتی به مدت چهار سال و مخفی کردن دارایی‌هایش مانند املاک و قایق تفریحی به نام دیگران متهم شد. وی در ماه اکتبر در اسپانیا دستگیر شد و اکنون منتظر استرداد به آمریکا است. دادستان‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که مک آفی به واسطه رمزارزها، سخنرانی، مشاوره شغلی و فروش حق داستان زندگی‌اش برای یک مستند میلیون‌ها دلار پول به دست آورده بدون این که درآمدش را اعلام کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در روز دستگیری مک آفی از او شکایت کرد و عنوان کرد که وی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خرید حداقل هفت سکه دیجیتالی را به هوادارانش توصیه کرد بدون اینکه اعلام کند برای تبلیغ آن‌ها رقمی بیش از ۲۳ میلیون دلار کسب کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*