6 دليل براي پاسخ به اين سوال : چرا آیفون 6 از پیش بازنده است؟

متخصصین سخت‌افزاری مرکز Laptopmag به بررسی کامل گوشی آیفون 6 پرداخته اند و معتقدند این گوشی آینده مناسبی نخواهد داشت آن‌ها در دفاع از تئوری خود در پاسخ به سوال چرا آیفون 6 از پیش بازنده است؟ 6 دلیل آورده‌اند که در ادامه با یکدیگر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکته : مطلب ترجمه هستش و صرفا نظرات نویسنده رو بیان کرده.

(  اپلی های عزیز به ما حمله نکنن ! )

1- دوربین:

در حالی که تقریبا دو سال پیش بود که شرکت‌های مختلف برای تولید دوربین‌‌های بالای 8 مگایکسلی مصمم شده بودند باور این‌که آیفون هنوز در رقم‌های پایین برای دوربین خود سیر می‌کند کمی عجیب است.  نوکیا ابردوربین بر روی گوشی‌های خود قرار می‌دهد، سامسونگ به رقم 16 مگاپیکسل دل‌ خوش کرده‌ است و سونی دوربین 20 مگاپیکسلی بر روی گوشی‌های سطح بالای خود درنظر گرفته است ولی آیفون 6 بنا به گمانه‌زنی‌ها در نهایت دوربینی 10 تا13 مگاپیکسلی داشته باشد و حتی ممکن است دوباره شاهد حضور دوربین 8 مگاپیکسلی بر روی این دستگاه باشیم.

2- باتری:

باتری نسخه 5c آیفون یکی از بهترین‌های این سری است ولی بازهم از متوسط رده همراه‌های هوشمند نیرومند کمی پایین‌تر است. متوسط برای این رده 6 ساعت تعریف شده است و در همان آزمایشی که آیفون 5 ساعت و 46 دقیقه دوام آورده است گلکسی اس 5 برابر با 11 ساعت و 15 دقیقه کار کرده است. حال با توجه به بزرگ‌تر شدن نمایشگر و همچنین نیرومندتر شدن پردازنده نیاز به باتری در آیفون 6 بیش‌تر نیز خواهد شد و باید دید که بهبود باتری این گوشی چقدر می‌تواند موثر باشد ولی نمی‌توان انتظار بهبود چشمگیری را در عملکرد باتری آیفون 6 داشت  و دارندگان آن باید در طول روز حداقل یک‌ بار برای  شارژ آن اقدام کنند.

3- امکانات ارتباط نزدیک:

هنوز علت این‌ امر که چرا آیفون 6 از NFC استفاده نخواهد کرد مشخص نیست، البته وقتی سه نسل پیش آیفون در سال 2011 در حال تولید بود تیم کوک NFC را بی‌مصرف خواند و قاعداتا نمی‌توان انتظار تغییر رویه این شرکت در این زمینه را داشت ولی کمبود این امکان بر روی گوشی‌های آیفون به شدت حس می‌شود.

4- امکانات اشتراک‌گذاری:

امکانات اشتراک‌گذاری آیفون بسیار عجیب و غریب است، برای نمونه با سافاری تنها می‌توانند در توییتر، فیس‌بوک، ای میل و اس ام اس اشتراک گذاری را انجام دهید و با نرم‌افزار آی فوتو تنها با آی تیونزو فلیکر. در این میان معلوم نیست چرا آیفون هر نرم‌افزار را مانند یک جزیره مستقل در نظر  گرفته است و امکان اشتراک آزاد بین نرم‌افزارها را فراهم نکرده است.

5- صفحه کلید:

شاید رزولوشن آیفون شش بی‌نظیر باشد ولی صفحه‌کلید آن عملا هیچ پیشرفت خاصی برای بهبود سرعت تایپ شما نخواهد داشت. آیفون به صفحه کلید‌های Swype مجهز نیست و نبود این امکان نیز توسط اپل به درخواست کاربران نسبت داده شده است ولی واقعا کاربران نیازی به این صفحه کلید ندارند؟ اگر این صفحه کلیدها مفید نیست چرا بر روی تمامی پلت‌فرم‌های دیگر رشدی خیره کننده داشته وسرعت کار با گوشی را بالا برده است. انتظارات برای یک صفحه کلید منحصربه‌فرد برای ایفون 6 دور از منطق نیست ولی اپل نشان داده است که در این زمینه‌ها سماجت کم نظیری دارد.

6- شخصی سازی:

آیفون دارای کمترین امکانات شخصی‌سازی برای صفحه نمایش خود بوده و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد تا کاربران به راحتی یک صفجه ویژه و منحصر به فرد برای خود را بسازند که برای استفاده از نرم‌افزارهای ویژه خود راحت باشند.  این امر با خواسته بسیاری از افراد یعنی کنترل بر پوسته ظاهری نرم‌افزاری گوشی مغایر است.

در پایان باید یادآور شوم که این گوشی از حالا در میان هوادارن فعلی اپل بازار خود را تثبیت شده می‌بیند ولی نمی‌تواند افراد بیشتری را برای مهاجرت از برندهای دیگر به اپل وسوسه نماید. اپل برای جذب محدوده جدید از مخاطبین نیاز به یک انقلاب در گوشی‌های آیفون دارد و این انقلاب به نظر در شرایط فعلی آن‌ها اولویت آخر است.

منبع : laptopmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب یکم صبر کنید تا رونمایی بشه بعد ….