چرخاندن ویدیو

آیا امکان چرخاندن ویدیو در ویندوز مدیا پلیر و ذخیره آن وجود دارد؟

با چرخاندن ویدیو در ویندوز مدیا پلیر و ذخیره کردنش می‌توانید به راحتی ویدیوهایتان را بچرخانید اما آیا می‌توان در این برنامه از این ویژگی‌ها استفاده کرد؟

احتمالا برای همه ما پیش آمده که در حالت عمودی فیلمبرداری کرده‌ایم و سپس هنگام تماشای آن روی تلویزیون یا لپ تاپ با مشکلاتی مواجه شده‌ایم. شاید ساده‌ترین راه حل برای این مشکل چرخاندن سر به حالت افقی باشد که البته پس از چند دقیقه با احساس درد ناخوشایندی روبرو خواهید شد. اما برای حل کردن دائمی این مشکل به طوری که بتوانید ویدیو را بچرخانید، آن را برای دیگران ارسال کرده و از همه مهم‌تر از درد گردن فرار کنید با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف چرخاندن ویدیو در ویندوز مدیا پلیر و سیو کردن آن را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

بخش اول: آیا می‌توان ویدیو را در ویندوز مدیا پلیر بچرخانیم و ذخیره کنیم؟

ویندوز مدیا پلیر – Windows Media Player اولین بار در ویندوز 3.0 معرفی شد و در حال حاضر بیش از 30 سال است که به کاربران ویندوزی سرویس می‌دهد. این برنامه تمام آنچه که کاربر برای تماشای یک ویدیو نیاز دارد را برایش فراهم می‌کند اما اگر جهت قرارگیری و پخش ویدیو نادرست باشد، تماشای فیلم با مشکلاتی همراه خواهد بود. متاسفانه امکان چرخاندن ویدیو در ویندوز مدیا پلیر و ذخیره آن وجود ندارد ولی با استفاده از برنامه Windows Movie Maker می‌توانید فیلم‌هایتان را ساعت‌گرد یا پادساعت‌گرد بچرخانید. برای این کار از مراحل زیر پیروی کنید:

  • گام اول: ویدیوتان را با درگ کردن و کشیدن آن به برنامه Movie Maker باز کنید.
  • گام دوم: ویدیو را انتخاب کنید و در نوار Home، روی گزینه «Editing» کلیک کنید.
  • گام سوم: روی «Rotate Left» یا «Rotate Right» کلیک کنید تا ویدیوتان در جهت درست قرار بگیرد.
  • گام چهارم: روی آیکن «Save Movie» کلیک کرده و سپس گزینه «For Computer» را انتخاب کنید تا ویدیو روی هارد دیسکتان ذخیره شود.

پس از ذخیره ویدیو می‌توانید آن را به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حالا شما می‌توانید تنها با چهار گام ویدیوتان را چرخانده و ذخیره کنید، اما این تنها روش برای چرخاندن ویدیو در ویندوز مدیا پلیر و ذخیره آن نیست.

بخش دوم: چگونه ویدیو را بچرخانیم و ذخیره کنیم؟

شما می‌توانید از روش دیگری برای rotate کردن ویدیو استفاده کنید. این روش‌ها شامل استفاده از برنامه iMyFone Filme برای کامپیوترها و EZGif بر بستر آنلاین می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. برنامه iMyFone Filme برای دسکتاپ

برنامه iMyFone Filme نرم افزاری توانمند برای ویرایش ویدیو با آپشن‌ها و ویژگی‌های خاص و قوی بوده که دست کاربر را هنگام ادیت فیلم باز می‌گذارد. امکان انتخاب از میان افکت‌های فراوان در کنار چرخاندن ویدیو به میزان دلخواه و درجه خاص وجود دارد که در پایان می‌توانید آن را  ذخیره کنید. اما چرخاندن ویدیو در iMyFone Filme چگونه انجام می‌شود؟

چرخاندن ویدیو

در ابتدا شما باید این برنامه را روی کامپیوتر شخصی‌تان دانلود و نصب کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید ویدیو را بچرخانید:

  • گام اول: روی آیکن «Import» در برنامه iMyFone Filme کلیک کنید و ویدیوی مورد نظرتان را به برنامه وارد کنید. ویدیو در قسمت «Media Library» قابل مشاهده خواهد بود.
  • گام دوم: روی ویدیوتان دابل کلیک کنید تا در پنجره پیش‌نمایش پخش شود.
  • گام سوم: در بخش نوار وظیفه یا همان Toolbar گزینه «Edit» را انتخاب کرده و سپس روی «Rotate» کلیک کنید.
    چرخاندن ویدیوگام چهارم: با استفاده از اسلایدر ویدیو را به میزان دلخواهتان بچرخانید تا حالت مد نظرتان را به خود بگیرد.
  • گام پنجم: روی «OK» کلیک کنید تا ویدیوتان همراه با تنظیمات اعمال شده ذخیره شود.

2. ابزار آنلاین EZGif

وبسایت آنلاین EZGif ابزاری برای تغییر سایز، برعکس کردن، کراپ، چرخاندن، حذف قسمتی از ویدیو، تغییر سرعت پخش ویدیو، زیرنویس و ذخیره تنظیمات ویدیو با حداکثر حجم 100 مگابایت است. شما می‌توانید با استفاده از EZGif ویدیوتان را 90 درجه، 180 درجه یا 270 درجه بچرخانید. بدین ترتیب به راحتی حالت ویدیوی شما از عمودی به افقی یا برعکس تغییر خواهد کرد. در ادامه نحوه چرخاندن ویدیو در این ابزار آنلاین را توضیح داده‌ایم:

  • گام اول: وبسایت EZGif را روی مرورگرتان باز کنید.
  • گام دوم: روی گزینه «Rotate» که در نوار وظیفه (Toolbar) قرار گرفته کلیک کنید.
  • گام سوم: یک فایل را آپلود کنید یا لینک را به سایت تحویل بدهید.
    چرخاندن ویدیوگام چهارم: گزینه‌های چرخش را از میان 90، 180 و 270 درجه انتخاب کنید.
  • گام پنجم: روی «Rotate» کلیک کنید تا ویدیو ساعت‌گرد یا پادساعت‌گرد بچرخد.
  • گام ششم: فرمت ویدیوی خروجی و Encoding را انتخاب کنید و سپس روی «Save» کلیک کنید.

بخش سوم: مقایسه EZGif با iMyFone Filme

برای چرخاندن بی درنگ ویدیوتان باید بهترین ادیتور ویدیو را انتخاب کنید، اما این انتخاب به راحتی بیان کردنش نیست و باید این دو را در کنار هم قرار بدهیم تا مزایا و معایب هرکدام به طور دقیق مشخص شود. در ادامه ما برنامه iMyFone Filme را با EZGif در حوزه‌های مختلف مقایسه خواهیم کرد.

پشتیبانی از رزولوشن ویدیو

برنامه iMyFone Filme از رزولوشن‌های بالاتری نسبت به EZGif پشتیبانی می‌کند. همچنین این برنامه از 50 فرمت صوتی و 50 فرمت ویدیویی ساپورت می‌کند که به طور قابل توجهی بیشتر از EZGif است. بدین ترتیب گستره پشتیبانی Filme بیشتر از رقیبش بوده و با خیال راحت می‌توانید هر ویدیویی را با آن ویرایش کنید.

ویژگی‌ها

برخی ویژگی‌هایی که توسط iMyFone Filme ارائه می‌شوند به حدی عالی هستند که می‌توانید روی هر ویدیویی آن‌ها را پیاده کنید. به جز قابلیت چرخاندن ویدیو شما می‌توانید با استفاده از Filme‌ به تغییر سایز، Scale، ساخت و ویرایش، Transition، اضافه کردن متن و غیره بپردازید. در سوی دیگر EZGif اصلا نمی‌تواند در زمینه ویژگی‌ها تنوع Filme را داشته باشد.

هزینه

EZGif یک ابزار آنلاین و رایگان ویرایش ویدیو به حساب می‌آید، بنابراین کاربران نیازی به دانلود و نصب چیزی برای چرخاندن ویدیوهایشان نخواهند داشت. اما برنامه iMyFone Filme را می‌توانید دانلود کرده و به مدت 30 روز از آن به طور رایگان استفاده کنید. پس از یک ماه بایستی پلن استفاده خودتان را مشخص کنید که باید 19.95 دلار برای پلن ماهانه، 29.95 دلار برای پلن سالانه و 59.95 دلار برای پلن مادام‌العمر بپردازید.

راحتی استفاده

استفاده از برنامه iMyFone Filme برای تازه‌کارها بسیار راحت بوده و به طور کلی آسان‌ترین برنامه ادیت فیلم برشمرده می‌شود. رابط کاربری آن ساده و راحت بوده و به دلیل دسترسی آسان به گزینه‌ها و قابلیت‌ها، می‌توانید در زمان تا حدود زیادی صرفه‌جویی کنید. استفاده از EZGif تا حدودی راحت بوده اما برخی قسمت‌ها مانند انتخاب فرمت خروجی یا انتخاب Encoding ویدیو ممکن است کاربران ناوارد را سردرگم کند. در حالی که Filme تمام این پروسه را ساده کرده و پیچیدگی‌های تکنیکی را از مسیر برمی‌دارد.

سخن پایانی

شما می‌توانید از Windows Movie Maker برای چرخاندن ویدیوهایتان در ویندوز مدیا پلیر استفاده کرده و در پایان آن را ذخیره کنید، اما این تنها گزینه روی میز نیست. برای چرخاندن ویدیو به صورت آنلاین شما می‌توانید از EZGif استفاده کنید و اگر در حال کار با کامپیوتر هستید، برنامه iMyFone Filme می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. نسخه دسکتاپ این برنامه برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک او اس – macOS در دسترس است. همچنین امکان دانلود و نصب Filme Lite روی سیستم عامل iOS برای آیفون و آیپد وجود دارد تا الزاما به سراغ کامپیوترتان نروید. به شما پیشنهاد می‌کنیم iMyFone Filme را همین امروز دانلود کنید تا تمامی ویژگی‌های ویرایش ویدیو را به صورت یکجا با خود داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*