سامسونگ گلکسی A52 , گلکسی A72

سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 معرفی شدند

سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 به صورت رسمی معرفی شدند. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های گلکسی ای ۵۲ و ای ۷۲ آشنا می‌شوید.

سامسونگ گلکسی ای ۵۲ – Samsung Galaxy A52 و سامسونگ گلکسی ای ۷۲ – Samsung Galaxy A72 به صورت رسمی معرفی شدند. شرکت سامسونگ امروز از گوشی های جدید گلکسی A52 و گلکسی A72 با نوآوری‌های قدرتمند و مشخصات بسیار خوب رونمایی کرده است. اعضای جدید گلکسی های سری A سامسونگ با ارائه دوربین فوق‌العاده توانمند به مشتریان امکان می‌دهند تا بهتر خود را ابراز کنند. همچنین نمایشگر عالی گوشی باعث می‌شود تجربه بصری فراگیری را تجربه کنید و قابلیت‌هایی مانند عمر باتری بالا و مقاومت در برابر نفوذ آب نیز کمک می‌کند تا خیالتان از این بابت راحت باشد. گوشی های جدید سری ای سامسونگ امکان دسترسی به اکوسیستم گسترده گلکسی مانند گلکسی بادز پرو، گلکسی اسمارت تگ و گلکسی تب را فراهم می‌کنند و به این ترتیب تجربه موبایلی کاربران را توسعه می‌دهند.

سامسونگ گلکسی A52 , گلکسی A72

سامسونگ در گلکسی A52 و A72 مانند دیگر محصولات جدید خود، استاندارد کیفیت دوربین را ارتقا داده و اکنون نوآوری‌های هیجان‌انگیزی در دوربین این محصولات ارائه شده و شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای جذاب‌تری را تهیه کنید و از عکاسی لذت ببرید. با استفاده از دوربین چهارگانه با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی باکیفیت و دقیق را تهیه کنید و یک دوربین همه کاره را در گلکسی A52 و گلکسی A72 تجربه خواهید کرد. قابلیت 4K Video Snap در این دوربین ارائه شده که با استفاده از آن می‌توانید به صورت فوری لحظات زیبای خاطرات خود را از ویدیوهای 4K به صورت عکس‌هایی با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی جدا کنید. همچنین Scene Optimizer از هوش مصنوعی برای تعیین بهترین تنظیمات جهت گرفتن ۳۰ نوع تصویر و پس زمینه مانند غذا، منظره و حیوانات خانگی استفاده می‌کند.

قابلیت‌های AR Emoji و My Filter هم محتوایی بامزه را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید سبک و سیاق خودتان را به محتوا اضافه کنید. همچنین با استفاده از Fun Mode می‌توانید در زمان گرفتن تصویر و از طریق خود اپلیکیشن دوربین، لنزهای AR اسنپ چت را به عکس‌های خود اضافه کنید.

علاوه بر دوربین توانمند، سامسونگ گلکسی ای ۵۲ و گلکسی ای ۷۲ دارای نمایشگر عالی و باکیفیتی هستند. نمایشگر دقیق و طراحی زیبا می‌تواند تجربه شما از کار با گوشی هوشمند را تا حد زیادی ارتقا دهد و انعکاسی از سلیقه و سبک زندگی شما باشد. شما می‌توانید با نمایشگر سوپر امولد سامسونگ در این گوشی‌ها از کار با برنامه‌های مورد علاقه خود لذت ببرید. نرخ تازه سازی تصویر در نمایشگر گلکسی A52 و A72 اکنون به ۹۰ هرتز افزایش پیدا کرده و به این ترتیب اسکرول کردن صفحه و همچنین اجرای بازی‌ها بسیار روان‌تر خواهد بود. روشنایی نمایشگر این گوشی‌ها به ۸۰۰ نیت می‌رسد و این امر باعث می‌شود شما حتی در فضای باز و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز به راحتی محتوای به نمایش درآمده در نمایشگر را مشاهده کنید.

سامسونگ گلکسی A52 , گلکسی A72

نمایشگر گلکسی ای ۵۲ و گلکسی ای ۷۲ دارای تاییدیه Eye Care است. این نمایشگر به صورت خودکار دمای رنگ نمایشگر را متناسب با الگوی استفاده از گوشی تغییر می‌دهد و قابلیت Eye Comfort Shield نیز از خستگی چشمان کاربر جلوگیری می‌کند. طراحی این گوشی‌ها نیز تعریفی نو را ارائه کرده است. گوشی های جدید سری گلکسی A سامسونگ از طراحی نوآورانه‌ای بهره می‌برند که با حاشیه بسیار کم و حداقل فضای ممکن برای قرارگیری دوربین‌ها، بسیار ساده و هدفمند انجام شده است.

سامسونگ گلکسی ای ۵۲ و گلکسی ای ۷۲ همچنین تجربه‌ای گسترده با دسترسی به اکوسیستم گلکسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سری جدید گلکسی A تجربه کاربر را با امکان اتصال بدون اختلال و فرصت‌های جدید ناشی از دسترسی به اکوسیستم گلکسی سامسونگ، تا حد زیادی ارتقا داده است. با استفاده از این گوشی‌ها و از طریق قابلیت SmartThings شما می‌توانید به هزاران دستگاه مثل گجت‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، کامپیوترها و تلویزیون‌ها در محیط خانه هوشمند خود وصل شوید. قابلیت SmartThings Find هم با بهره‌گیری از مسیریابی جدید و دقیق‌تر می‌تواند دستگاه‌های متصل شما را پیدا کند و با متصل کردن مکان‌یاب بلوتوثی گلکسی اسمارت تگ به مهم‌ترین وسایلتان که قابلیت اتصال به اینترنت ندارند نیز می‌توانند آنها را هم به راحتی پیدا کنید.

سامسونگ گلکسی A52 , گلکسی A72

قابلیت Music Shate از دیگر قابلیت‌های گوشی های جدید سامسونگ است که با استفاده از آن می‌توانید گوشی خود را با دستگاه دوستتان همگام کنید و بدون نیاز به اتصال به صورت مشترک از موسیقی لذت ببرید و در کنار دوستانتان به جدیدترین پادکست‌ها و موسیقی‌ها گوش کنید. قابلیت Quick Share هم به شما امکان می‌دهد به راحتی و بدون محدودیت حجم، تصاویر و ویدیوهای خود را به دستگاه‌های گلکسی که در نزدیکتان هستند ارسال کنید.

سامسونگ گلکسی A52 , گلکسی A72

سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 ویژگی‌های دیگری هم دارند که باعث می‌شوند برای استفاده از این گوشی‌ها خیالتان راحت باشد. استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار ارائه شده و سیستم امنیتی سامسونگ ناکس، اطلاعات و داده‌های شخصی شما را به صورت زنده حفاظت می‌کند. گلکسی ای ۵۲ دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و گلکسی ای ۷۲ دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و بنابر ادعای سامسونگ شما تا دو روز می‌توانید با هر بار شارژ کامل از این گوشی‌ها استفاده کنید.

بلندگوهای استریو که با فناوری دالبی اتموس بهینه‌سازی شده و پشتیبانی از حافظه خارجی تا ۱ ترابایت از دیگر قابلیت‌های این گوشی های جدید سامسونگ محسوب می‌شوند. علاوه بر این رابط کاربری جدید وان یو آی ۳ هم امکان تجربه و تعاملی خلاقانه را برای شما فراهم می‌کند و با افزایش سرعت و کاهش اختلالات، جزئیات و اطلاعان مهم را به مرکز توجه شما می‌آورد. همچنین سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 برای سه نسل از به روزرسانی نرم افزاری و برای حداقل چهار سال از به روزرسانی های امنیتی بهره‌مند خواهند شد.

سامسونگ این گوشی‌ها را برای پشتیبانی از محیط زیست و برای کمتر کردن فضای خالی و مواد بسته‌بندی، در جعبه‌هایی از جنس کاغذ بازیافتی عرضه می‌کند. گوشی های جدید سری گلکسی A سامسونگ در رنگ‌های بنفش، آبی، مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شوند. تی ام رو، مدیرعامل سامسونگ درباره عرضه این گوشی‌های جدید می‌گوید سامسونگ مشتاقانه به دنبال آن است که آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند و بیشترین نیاز را به آن دارند، برایشان فراهم کند. گوشی‌های گلکسی A52 و A72 بر اساس فلسفه برند گلکسی و با مجموعه‌ای از نوآوری‌ها، خدمات و قابلیت‌های پیشرفته با قیمتی قابل دسترس‌تر عرضه شده‌اند.

در نهایت می‌توانید جدول مشخصات کامل گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 را مشاهده کنید:

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72

مشخصاتGalaxy A52Galaxy A72
نمایشگر

6.5” FHD+ Super AMOLED

Infinity-O Display(1080 x 2400),

407 ppi

90 Hz refresh rate

6.7” FHD+ Super AMOLED

Infinity-O Display (1080 x 2400), 394 ppi

90 Hz refresh rate

* Infinity-O Display: نمایشگری تقریبا بدون حاشیه و نمایشگر جلویی تمام صفحه.

* اندازه‌گیری بصورت قطری انجام شده، به دلیل گرد شدن گوشه ها و وجود حفره دوربین، سطح قابل مشاهده کمتر از این مقادیر است

ابعاد و وزن

75.1 x 159.9 x 8.4mm

189g

77.4 x 165.0 x 8.4mm

203g

دوربین

 

[Front]

32MP FF (F2.2, 0.8µm)

[Front]

32MP FF (F2.2, 0.8µm)

[Rear]

Main: 64MP OIS AF (F1.8, 0.8µm)

Ultra Wide: 12MP FF (F2.2, 1.12µm)

Macro: 5MP FF (F2.4, 1.12µm)

Depth: 5MP FF (F2.4, 1.12µm)

*Zoom

Digital Zoom up to 10X

[Rear]

Main: 64MP OIS AF (F1.8, 0.8µm)

Ultra Wide: 12MP FF (F2.2, 1.12µm)

Macro: 5MP FF (F2.4, 1.12µm)

Tele(3x): 8MP OIS AF (F2.4, 1.0µm)

*Zoom

Digital Zoom up to 30X

Optical Zoom at 3X

APOcta-Core (2×2.3 ㎓ + 6×1.8 ㎓)Octa-Core (2×2.3 ㎓ + 6×1.8 ㎓)
حافظه

RAM: 4/6/8GB

ROM: 128/256GB

RAM: 6/8GB

ROM: 128/256GB

             بسته به مدل، رنگ، بازار و اپراتور ممکن است متفاوت باشد

فضای واقعی حافظه بسته به نرم‌‍افزارهای پیش فرض متفاوت خواهد بود

حافظه قابل توسعه و سیم کارت

2 slots (SIM 1 + Hybrid)

Micro SD: Up to 1TB

کارت میکرو اس دی بصورت جداگانه فروخته می شود. عرضه بسته به کشور و تولیدکننده متفاوت خواهد بود

سیم کارت متفاوت فروخته می شود. عرضه بسته به کشور و اپراتور متفاوت خواهد بود.

استفاده از eSIM روی دستگاه گلکسی ممکن است با بروزرسانی نرم افزاری در بازار محل خرید فعال یا غیرفعال شود. برنامه عرضه موبایل eSIM بسته به اپراتور متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از پشتیبانی از eSIM با اپراتور خود مشورت کنید.

باتری4,500 mAh (typical)5,000 mAh (typical)
* مقدار اسمی برابر نتیجه آزمایش توسط طرف های ثالث است. مقدار اسمی میانگین مقادیر به دست آماده از آزمایش نمونه های متفاوت با توجه به انحراف احتمالی در ظرفیت باتری تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت نرخی (حداقل) برایA52برابر 4370 میلی‌آمپر ساعت و برایA72 برابر 4860 میلی‌آمپر ساعت است. عمر واقعی باتری بسته محیط شبکه، کاربرد و دیگر عوامل ممکن است متفاوت باشد.
شارژ25W Fast Charging
شارژ با سیم مطابق با QC2.0 و AFC
OSAndroid 11
شبکهLTELTE
*سرعت واقعی ممکن است بسته به کشور، اپراتور و محیط کاربر متغیر باشد
اتصالWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4G+5GHz)

Bluetooth® v 5.0

USB Type 2.0-C

Location (GPS, Glonass, BeiDou, Galileo)

پوشش Galileo و BeiDou ممکن است محدود باشد. BeiDou ممکن است برای برخی کشورها در دسترس نباشد.
پرداختNFC

MST

در بازارهای منتخب موجود است. راه‌حل‌های پرداخت و ویژگی‌های موجود بسته به بازار، اپراتور، و خدمات ارائه شده ممکن است متفاوت باشد.
حسگرهاسنسور اثر انگشت اولتراسونیک، شتاب سنج‌، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور محیط
تایید هویتنوع قفل: الگو، پین، پسورد

نوع قفل بیومتریک: اثر انگشت اولتراسونیک، تشخیص چهره

صوتیبلندگو استریو و هدفون‌هایAKG

صدای فراگیر با فناوریDolby Atmos

 

پخش صوتی با کیفیت بسیار بالا

UHQ 24-bit

PCM: Up to 24 bits

 

فرمت صوتی

MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA

بلوتوث

صدای دوگانه: اتصال دو دستگاه بلوتوثی به گلکسی A52 و A72 برای اجرای موسیقی بصورت هم زمان روی دو دستگاه

دو دستگاه متصل ممکن است از نظر خروجی صدا کمی متفاوت باشند

 

کدک مقیاس پذیر: اتصال بلوتوثی تقویت شده در شرایط تداخل فرکانس رادیویی محیط

* فقط در برخی از لوازم جانبی سامسونگ در دسترس است

ویدیوفرمت ویدیویی

MP4, M4V, 3GP, 3G2, AVI, FLV, MKV, WEBM

 

اتصال تلویزیون

Wireless: Smart View (screen mirroring 1080p at 30fps)

مقاومت در برابر آبIP67
*تاییدیهIP67 براساس شرایط آزمایش برای عمق 1 متر آب شیرین تا 30 دقیقه است. در صورت خیس شدن آن را خشک کنید. برای استفاده در ساحل یا استخر یا آب و صابون توصیه نمی شود