ضد آب بودن گلکسی A52 و گلکسی A72

آیا گوشی‌های گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ ضد آب هستند؟

این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود آمده که آیا گلکسی A52 و گلکسی A72 ضد آب هستند؟ گلکسی ای ۵۲ و ای ۷۲ دو گوشی تازه معرفی شده میان‌رده سامسونگ است.

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی ای ۵۲ و گلکسی ای ۷۲ با ماموریت طوفان به پا کردن در بخش گوشی‌های میان‌رده بازار به همراه مشخصات فنی جذاب خود رونمایی شدند. هر دو این گوشی‌ها دیوایس‌های بسیار قدرتمند و جذابی هستند، اما یک سوال که ذهن بسیاری از کاربران را مشغول کرده این است که آیا گلکسی A52 و گلکسی A72 ضد آب هستند؟

تقریبا همه‌ی گوشی‌های پرچمدار امروز به نوعی از خود در برابر عناصر مختلف محافظت می‌کنند و به نظر می‌رسد برخی از میان‌رده‌ها نیز چنین ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند. مقاومت در برابر آب و غبار در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند است و به چندین دلیل، این اتفاق خوبی است. وقتی گوشی شما اتفاقی داخل آب بیفتد نیازی نیست که نگران باشید، چرا که گوشی می‌تواند در برابر اتفاقات مقاومت کند. اما به سوال خودمان بازگردیم.

آیا گلکسی A52 ضد آب است؟

بله، گوشی گلکسی ای ۵۲ به لطف گواهی IP67 در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مقاوم است. این یک گام جلوتر از نسخه قبلی است. چرا که گلکسی ای ۵۱ فاقد هرگونه گواهی IP بود. IP67 هرچند مقاومت کمتری را نسبت به IP68 که در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ استفاده شده ارائه می‌کند، اما در عین حال حضور آن برای بسیاری از مشتریان جذاب است.

گلکسی A72 چطور؟

همین قضیه در مورد گوشی گلکسی ای ۷۲ هم صدق می‌کند. سامسونگ از همان گواهی IP67 مدل ای ۵۲ روی این گوشی جدید سری Galaxy A استفاده کرده است. این قابلیت قوبی برای گوشی‌های هوشمند است؛ به خصوص اگر عادت دارید در محیط‌های خارج از خانه از گوشی خود استفاده کنید.

گواهی IP67 چیست؟

IP اختصار عبارت Ingress Protection (به معنای محافظت در برابر نفوذ) است و به عنوان یک استاندارد بین‌المللی شناخته می‌شود. به عبارت ساده، این تربه‌بندی، سطح محافظت دستگاه در برابر نفوذ جامدات و مایعات را نشان می‌دهد. نخستین عددی که بعد از IP قرار دارد مربوط به محافظت دیوایس در برابر جامدات (گرد و غبار) است و عدد 6 بالاترین عدد در اینجاست. دومین عدد مقاومت دستگاه در برابر مایعات را نشان می‌دهد و اینجا عدد ۷ به معنای «محافظت کامل در برابر نفوذ آب به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱۵ سانتی‌متری الی ۱ متر است.

تفاوت گواهی IP67 با IP68

شما احتمالا کنجکاو هستید که دو گواهی IP67 و IP68 چه تفاوتی در عمکرد دارند. در واقع عدد دوم که مربوط به محافظت در برابر مایعات است، در این دو گواهی با یکدیگر فرق می‌کند. گواهی IP68 به معنای مقاومت بیشتر دستگاه در برابر نفوذ آب نسبت به عمق بیشتری است. گوشی‌هایی که دارای این گواهی هستند، می‌توانند تا عمق ۱.۵ متری و به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند. البته سامسونگ توصیه می‌کند کاربران گوشی‌های گلکسی هرگز دیوایس خود را با خود به داخل استخر یا حمام نبرند؛ در واقع این مقاومت در برابر نفوذ آب زمانی عملی می‌شود که گوشی به صورت اتفاقی داخل آب بیفتد.

ضد آب بودن گلکسی A52 و گلکسی A72

آیا گوشی‌های ضد آب واقعا ضد آب هستند؟

حتی اگر گوشی شما دارای گواهی IP است نیز بدان معنا نخواهد بود که می‌توانید با آن شنا کنید. اکثر گوشی‌سازها به وضوح توصیه می‌کنند که هرگز گوشی‌تان را با خود به داخل آب نبرید. گواهی محافظتی IP تنها یک مزیت برای دیوایس در برابر اتفاقات تصادفی محسوب می‌شود. بهترین راه سالم نگه داشتن گوشی خود، نبردن در داخل آب است.

ضد آب بودن گلکسی A52 و گلکسی A72

در زیر راه‌های مختلفی برای محافظت از گوشی در برابر آسیب‌های احتمالی را مشاهده می‌کنید:

  • هر زمانی تلفن شما خیس شد، آن را با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید.
  • تلفن را در معرض آب شور یا آب یونیزه قرار ندهید. اگر تلفن شما با آب شور تماس پیدا کرد، فورا آن را با آب شیرین بشویید و سپس با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید. در غیر این صورت هنگام خشک کردن ممکن است نمک در بخش‌هایی نظیر میکروفون اصلی یا بلندگوها باقی بماند.
  • هنگام خشک کردن گوشی حتما اسپیکر مکالمه بالای نمایشگر، میکروفون جانبی زیر نمایشگر، اسپیکر خارجی پایین گوشی و پورت USB زیر دیوایس را با یک پارچه خشک و نرم به خوبی خشک کنید.
  • وقتی بعد از خیس شدن گوشی فورا یک تماس تلفنی میگیرید، ممکن است داخل میکروفون آب باشد و همین باعث شود صدایی که فرد مقابل میشنود کم باشد. بعد از خشک کردن گوشی با پارچه اجازه دهید میکروفون گوشی نیز به خوبی خشک شود.
  • آسیب رسیدن فیزیکی به گوشی شما می‌تواند مقاومت آن در برابر نفوذ آب، گرد و غبار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*