زیرنویس خودکار

قابلیت زیرنویس خودکار برای نخستین بار به مرورگر کروم اضافه شد

نسخه تحت وب مرورگر کروم برای نخستین بار به قابلیت زیرنویس خودکار مجهز شد. این قابلیت برای فایل‌های ویدیویی و صوتی به صورت خودکار زیرنویس ماشینی تولید خواهد کرد.

شرکت گوگل قابلیت ایجاد زیرنویس خودکار (لایو کپشن) را مدتی قبل برای گوشی‌های پیسکل خود ارائه کرده بود و اکنون این قابلیت را به کلیه نسخه‌های نحت وب مرورگر کروم اضافه کرد. این قابلیت به کمک هوش مصنوعی گوگل می‌تواند حتی در صورت بسته بودن صدای کامپیوتر نیز به صورت خودکار صدا را دریافت کرده و زیرنویس ماشینی را با دقت نسبتا خوبی ایجاد کند. چنین قابلیتی برای افراد ناشنوا و کم شنوا بسیار پرکاربرد خواهد بود و باعث می‌شود فایل‌های ویدیویی و صوتی را بهتر از قبل درک کنند.

جزئیات قابلیت زیرنویس خودکار مرور کروم

زیرنویس خودکار

این قابلیت متن زیرنویس ماشینی را با یک پس زمینه سیاه رنگ و با اندکی تاخیر نسبت به صدا به کاربر نشان می‌دهد و حتی اگر دسترسی کاربر به اینترنت قطع شود نیز این قابلیت به ایجاد ترجمه خودکار فایل‌های ویدیویی و صوتی ادامه خواهد داد. همچنین این قابلیت در تمام سایت‌های پخش ویدیو قابل استفاده خواهد بود.

همچنین کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند فایل‌های صوتی و ویدیویی ذخیره شده روی کامپیوتر خود را با مروگر کروم باز کرده و به کمک قابلیت لایو کپشن آن را با زیرنویس مشاهده کنند. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید از قسمت تنظیمات با کلیک رو گزینه پیشرفته، گزینه Accessibility را فعال کنند. اگر این قابلیت فعال نشد می‌بایست مرورگر کروم خود را به‌روزرسانی و مجددا آن را راه‌اندازی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه