فضاپیمای جدید کمپانی ویرجین گلکتیک معرفی شد + ویدیو

فضاپیمای جدید کمپانی ویرجین گلکتیک معرفی شد+ویدیو

فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به تازگی معرفی شده و علاوه بر ظاهر شگفت‌انگیز، گفته شده که آینده صنعت هوافضا به توانایی‌های این فضاپیما وابسته است.

فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، شرکت هوافضای خصوصی تحت نظر گروه تجاری ویرجین، اخیرا رونمایی شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از علمی تخیلی‌ترین فضاپیماهایی که در عصر حاضر و در میان رقابت شرکت‌های بزرگ برای زیر سلطه گرفتن بخش تجاری صنعت هوافضا معرفی شده را بررسی کنیم.

نام این وسیله وی اس اس ایمجین (VSS Imagine) بوده و ظاهر عجیب و غریب انتخاب شده برای آن، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، این وسیله پروازی اولین نمونه از فضاپیماهای کلاس اسپیس‌شیپ 3 (SpaceShip III) شرکت ویرجین گلکتیک خواهد بود و سطح صیقلی و آینه مانند آن علاوه بر کاربردهای مخصوص مهندسی، از لحاظ زیبایی شناسی هم نوعی حس آینده‌نگرانه را در بیننده به وجود می‌آورد.

فضاپیمای جدید کمپانی ویرجین گلکتیک معرفی شد + ویدیو

سطح آینه‌ای فضاپیما کمک می‌کند تا به هنگام خارج شدن از جو زمین و بازگشت به این لایه ضخیم از هوا، وسیله پروازی مورد نظر خنک باقی بماند و گرمای زیادی به درون کابین نفوذ نکرده و عملکرد قطعات وسیله با مشکل خاصی مواجه نشود. از طرف دیگر، تاکنون فضاپیماهای مختلفی از کمپانی مانند اسپیس ایکس و یا آژانس فضایی آمریکا دیده‌ایم و سابقه نداشته که برای این تجهیزات پروازی ظاهری آینه‌ای انتخاب شود.

در این رابطه، گفته شده که فضاپیمای وی اس اس ایمجین به گونه‌ای طراحی شده که با ظاهر منحصر به فرد خود، شگفتی انسان در مورد موضوعات مرتبط را حوزه هوافضا را منعکس کند.

فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک

 

نسبت به طرح‌های قبلی فضاپیماهای این کمپانی، مدل جدید با در نظر گرفتن مولفه کاربردی بودن و قابلیت استفاده برای مدت زمان طولانی، ساخته شده است؛ کمپانی ویرجین گلکتیک اظهار کرده که در حال حاضر، تعمیر و نگهداری تجهیزات مرتبط با سفرهای فضایی به حدی جدی و چالش‌برانگیز بوده که اگر فضاپیماها مدت زمان زیادی را روی زمین زیر دست متخصصان به تعمیر و نگهداری بگذرانند، عملی کردن ایده توریسم فضایی دچار مشکل می‌شود.

فضاپیمای جدید کمپانی ویرجین گلکتیک معرفی شد + ویدیو

به بیان دیگر، فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک با انعطاف‌پذیری خاصی برای حفظ کاربرد خود ساخته شده و شرکت سازنده قصد دارد تا از این طریق سفر به خارج از جو زمین را از همیشه ساده‌تر کند. به علاوه، قطعات گوناگون تشکیل دهنده این فضاپیما هم به صورت مجزا قابل تولید هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا فرآیند ساخت وسیله پروازی مورد نظر راحت‌تر و سریع‌تر قابل انجام باشد. این در حالی بوده که در شرایط عادی، ساخت یک فضاپیما فرآیندی یک پارچه است و به همین دلیل، نمی‌توان تعداد زیادی از این کپسول‌های فضایی را در مدت زمان کوتاه تولید کرد.

آزمایش‌های زمینی وی اس اس ایمجین همین امسال آغاز می‌شوند و اعلام شده که در تابستان آینده پروازهای مخصوصی برای تست عملکرد این فضاپیما در نظر گرفته شده است. ویرجین گلکتیک این آزمایش‌ها را در تاسیسات فضایی خود در ایالت نیومکزیکو آمریکا انجام می‌دهد و در عین حال، مهندسان این کمپانی مشغول ساخت ورژن دومی از فضاپیمای مورد نظر هستند.

فضاپیمای جدید کمپانی ویرجین گلکتیک معرفی شد + ویدیو

ورژن دوم فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک با نام وی اس اس اینسپایر (VSS Inspire) شناخته خواهد شد و گفته شده که در این سری از تجهیزات پروازی کلاس اسپیس‌شیپ 3، هدف اصلی بالا بردن بازدهی و سرویس‌دهی فضاپیماهای ساخت گروه تجاری ویرجین خواهد بود.

اهداف جاه‌طلبانه

ویرجین گلکتیک قصد دارد تا تعداد زیادی فضاپیما را برای استفاده توریست‌های فضایی آماده کند تا در نهایت، عملی کردن تعداد 400 سفر فضایی به صورت سالانه، از هرکدام از تاسیسات فضایی این کمپانی، قابل انجام باشد. البته پیش از رسیدن به این هدف جاه‌طلبانه، ویرجین گلکتیک باید اصولی‌ترین فاکتورهای ساخت فضاپیما را رعایت کرده و مطمئن شود که اولین نمونه‌های وسیله‌های پروازی مورد نظر مشکل اساسی و خطرناکی برای سرنشینان به وجود نمی‌آورند.

در حال حاضر فضاپیمایی با نام وی اس اس یونیتی (VSS Unity) که جزو فضاپیماهای قدیمی‌تر ویرجین گلکتیک بوده، در مرحله آزمایش پروازی قرار دارد و گفته شده که در ماه می 2021، یک پرواز دیگر برای تست عملکرد آن برنامه‌ریزی شده است. آزمایش مورد نظر سومین پرواز فضایی انجام شده روی فضاپیمای وی اس اس یونیتی خواهد بود.

فضاپیمای جدید کمپانی ویرجین گلکتیک معرفی شد + ویدیو

البته فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک تنها تلاشی نیست که از طرف یک شرکت خصوصی برای به فعالیت انداختن جنبه تجاری صنعت هوافضا انجام شده است؛ کمپانی معروف اسپیس ایکس به تازگی ورژن تازه‌ای از فضاپیمای موفق دراگون سرنشین دار را معرفی کرده که بخش قابل توجهی از بدنه آن شیشه‌ای خواهد بود. گفته شده که این فضاپیمای توریستی مخصوصا برای فراهم کردن نمایی شگفت‌انگیز برای سرنشینان به هنگام گردش در مدار سیاره، طراحی شده و گردشگران فضایی سوار بر دراگون سرنشین دار تجربه‌ای ویژه را در این کپسول تجاری خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*