ثبت نقل و انتقالات وسایل نقلیه

آیا ثبت نقل و انتقالات وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری است؟

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی عنوان کرد که بر خلاف برخی گفته‌ها، ثبت نقل و انتقالات وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست.

دکتر عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در راستای حفظ حقوق عامه جهت اطلاع و اقدام مقتضی قانونی در نامه‌ای به ریاست پلیس راهور ناجا اعلام کرده که هیچ الزامی برای ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد.

دکتر عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکز طی نامه‌ای به ریاست پلیس راهور ناجا عنوان کرد که برابر با دادنامه ۱۸۳۶ مورخ ۲/۱۲/۱۳۹۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که برای کلیه مراجع و دستگاه‌ها لازم الاتباع است هیچ اجباری برای ثبت نقل و انتقالات وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد. فلذا به‌منظور حفظ حقوق عامه جهت اطلاع و اقدام مقتضی قانونی اعلام می‌گردد.

الزامی بودن ثبت نقل و انتقالات وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی

لازم به ذکر است که دیوان عدالت اداری در رأی خود ضمن باطل کردن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی را اختیاری دانسته بود. این رأی واکنش رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در پی داشت و وی اعلام کرد که همچنان تنظیم سند وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی الزامی است.

ثبت نقل و انتقالات وسایل نقلیه

این اختلاف نظرها در شرایطی مطرح شده‌اند که هزینه تنظیم نوع سند در دفاتر اسناد در سال ۱۴۰۰ به شدت افزایش یافته و نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*