یوتیوب

یوتیوب برای گروه‌های خاص رفع فیلتر خواهد شد

یکی از مدیران شرکت شاتل در توییتر از رفع فیلتر یوتیوب برای گروه‌های خاص نظیر خبرنگاران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان خبر داد.

آرش کریم‌بیگی، یکی از مدیران شرکت شاتل در صفحه شخصی توییتری خود مدعی شد بسیاری از سایت‌ها از جمله یوتیوب برای گروه‌های خاص نظیر خبرنگاران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان رفع فیلتر خواهد شد.

رفع فیلتر یوتیوب برای گروه‌های خاص

یوتیوب

آرش کریم‌بیگی در صفحه توییتری خود نوشت:

دو شنیده مهم، بزودی:

1. بسیاری از سایت‌ها از جمله یوتیوب، برای خبرنگاران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و برخی گروه‌های دیگر رفع فیلتر خواهد شد.

2. ممنوعیت مالکیت سیم کارت برای افراد زیر 18 سال رفع خواهد شد.

کریم‌بیگی در خصوص جزئیات این خبر اطلاعات بیشتری را ارائه نداد و به نظر می‌رسد دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و به ویژه دادستانی کل کشور باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند، اما از آنجایی که شورای فضای مجازی به دنبال اجرای طرحی برای مدیریت VPN و اینترنت کشور است، به نظر می‌رسد این خبر نیز بخشی از آن پروژه محسوب می‌شود.

گفتنی است طبق پروژه مدیریت VPN و اینترنت قرار است برای چهار گروه خبرنگاران، پزشکان، دانشجویان و حوزه‌های علمیه به سایت‌های فیلتر شده دسترسی خاصی اعمال شود. همچنین مدتی قبل سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد بود قصد قطع دسترسی به اینترنت بین‌الملل را نداریم و هدفمان این است برای کاربران سلسله مراتب دسترسی را ایجاد کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*