حذف قابلیت دیسلایک از یوتیوب

دلیل حذف قابلیت دیسلایک از یوتیوب توسط گوگل چیست؟

بر اساس جدیدترین اظهارات شرکت گوگل، قابلیت دیسلایک به منظور جلوگیری از ورود آسیب روحی به یوتیوبر‌ها از اپلیکیشن یوتیوب حذف خواهد شد.

طی سال‌های گذشته و با افزایش میزان استفاده کاربران از فضای مجازی، استقبال کاربران از محتوای چند رسانه‌ای بسیار بیشتر شده است. هم اکنون شرکت گوگل و وب‌سایت یوتیوب به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع محتوای ویدیویی در جهان شناخته می‌شود و به علت امکان درآمدزایی افراد از طریق این شبکه تعدادی زیادی از افراد مشغول تولید محتوا برای این فضا هستند.

دلیل حذف قابلیت دیسلایک از یوتیوب

شرکت گوگل جدیدا اعلام کرده است که قصد دارد به حذف قابلیت دیس لایک از یوتیوب بپردازد. لازم به ذکر است که این اقدام به صورت آزمایشی انجام خواهد شد. یوتیوب در رابطه با این تصمیم خود اعلام کرده است که بعضی از افرادی که به مشاهده ویدیو‌های ساخته شده توسط کاربران دیگر می‌پردازند از روی حسادت یا به منظور پایین آوردن روحیه تولیدکننده، ویدیوی فرد را دیسلایک می‌کند که این مسئله باعث ناامیدی تعداد زیادی از یوتیوبرها شده و اکثر آن‌ها این موضوع را به یوتیوب اعلام کرده‌اند.

یوتیوب از مدت‌ها قبل بررسی این اقدام را آغاز کرده بود و بر اساس جدیدترین اعلامیه یوتیوب این شبکه چندرسانه‌ای قصد دارد تا شباهت بیشتری را با شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کند. در تنظیمات کنونی موجود در یوتیوب، آمار مربوط به میزان پسند و دیس‌لایک هر ویدیو برای تمامی کاربران قابل رؤیت است و یوتیوب قصد دارد قابلیت دیسلایک را به شکل کلی از بخش عمومی و حتی خصوصی یوتیوبر‌ها حذف نماید.

یوتیوب معتقد است به‌هر میزان که محتوای یک ویدیو آموزنده باشد، تعداد dislike می‌تواند روی ذهن افراد در ارتباط با محتوای آن ویدیو اثر بگذارد. با این وجود یوتیوب اعلام کرده است که قابلیت دیسلایک را به‌طور آزمایشی حذف خواهد کرد و در صورتی که این آزمایش موفقیت آمیز باشد، به طور کلی این قابلیت را حذف خواهد کرد.