سازمان سیا آمریکا هزاران گزارش و اسناد محرمانه یوفو را منتشر کرد

انتشار اسناد محرمانه یوفو توسط سازمان سیا؛ پشت پرده بشقاب پرنده ها چیست؟

سازمان اطلاعاتی سیا (CIA) ایالت متحده اخیرا تعداد بسیار زیادی اسناد محرمانه یوفو یا همان اشیا ناشناس پرنده را از طبقه‌بندی سری خارج کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

هزاران گزارش و اسناد محرمانه یوفو یا همان پدیده‌های هوایی ناشناس به تازگی از طبقه‌بندی‌های سری سازمان اطلاعاتی سیا (CIA) آمریکا خارج شده‌اند. در بررسی این خبر جنجالی که اخیرا سر و صدای زیادی در دنیای یوفولوژی به پا کرده، با گجت نیوز همراه باشید.

در ژوئن سال گذشته بود که سناتور ایالت فلوریدای آمریکا، مارکو روبیو (Marco Rubio) با مطرح کردن درخواستی باعث به وجود آمدن جنجال زیادی در بحث اشیا ناشناس پرنده شد؛ روبیو در آن زمان از واحد اطلاعات نیروی دریایی ایالت متحده درخواست کرد تا گزارشی در رابطه با بحث پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) که اسم جدید انتخاب شده برای یوفوها بوده را تهیه کند. به لطف این درخواست، مخاطبان از وجود چنین شاخه‌ای در مجموعه اطلاعاتی نیروی دریایی باخبر شدند.

مدتی پیش هم درخواست مورد نظر در قالب لایحه‌ای با موضوعیت اصلی حمایت دولت آمریکا از مردم این کشور در دوران پاندمی کرونا، به امضای رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ رسید. امضای ترامپ ایجاب کرد که گزارشی جداگانه در رابطه با بحث مشاهدات یوفو و همچنین تحقیقات محرمانه دولت در رابطه با این پدیده‌ها منتشر شود و بر اساس اطلاعات موجود، در ژوئن آینده این گزارش در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

انتشار اسناد محرمانه یوفو

زمان‌بندی درخواست مارکو روبیو جالب‌توجه بود چرا که دقیقا یک روز قبل از آن، دانشمندان در مقاله‌ای اعلام کردند که احتمالا 36 تمدن فرازمینی هوشمند در کهکشان راه شیری وجود دارند. در مقاله مورد نظر اشاره شده بود که اگر هر تمدن نسبتا پیشرفته‌ای بتواند صد سال دوام بیاورد، امکان وجود صدها تمدن مختلف در سیاره‌هایی شبیه به زمین در سرتاسر کهکشان راه شیری وجود دارد.

سازمان سیا آمریکا هزاران گزارش و اسناد محرمانه یوفو را منتشر کرد

با این حال مولفه های زیادی هستند که در بقای یک تمدن هوشمند تاثیر گذارند و اگر آدم فضایی‌های پیشرفته در مدتی کوتاه پس از رشد چشم‌گیر خود، ناگهان منقرض شوند، می‌توان نتیجه گرفت که نسل بشر هم آینده چندان روشنی روی زمین نخواهد داشت.

این دانشمندان مقاله خود را در ژورنال “The Astrophysical Journal” منتشر کردند و در نتیجه‌گیری نهایی، اعلام شده بود که شانس وجود 36 تمدن فضایی مستمر و هوشمند در کهکشانی به بزرگی راه شیری کم نیست. در حال حاضر هم با انتشار اسناد محرمانه یوفو از طرف سازمان سیا، جنجال‌ها در دنیای یوفولوژی شدت گرفته‌اند.

لایحه حمایت از مردم آمریکا

دونالد ترامپ لایحه 2.3 تریلیون دلاری حمایت از مردم ایالت متحده در دوران کرونا را در 27 دسامبر گذشته امضا کرد و درخواست رسمی روبیو هم در قالب قوانین آمریکا در رابطه با حق مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات، در این لایحه گنجانده شد. با امضای سند، سازمان‌های سیا، اف بی آی، وزارت دفاع و سایر سازمان‌های جاسوسی این کشور ملزم شده‌اند که تا ژوئن 2021 گزارشی را با عنوان «تهدیدهای هوایی پیشرفته» به عنوان پاسخ به درخواست روبیو، به صورت عمومی منتشر کنند.

گفته شده که گزارش مورد نظر در ابتدا در اختیار کمیته‌های اطلاعاتی کنگره آمریکا قرار خواهد گرفت و این سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی موظف هستند که در آینده هم کمیته‌های کنگره را در رابطه با بحث یوفوها و پدیده‌های هوایی که ماهیت آن‌ها تا به امروز شناخته نشده، باخبر نگه دارند.

درخواست تهیه گزارش بر اساس اسناد محرمانه یوفو جمع‌آوری شده توسط دولت آمریکا، شامل لیستی بوده که با جزئیاتی بسیار دقیق از هرکدام از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی داده‌هایی مشخص را در مورد هر پدیده هوایی ناشناخته رویت شده، خواستار است.

مدارک محرمانه منتشر شده

می‌توان گفت که طبق درخواست مارکو روبیو، صرف‌نظر از این که کدام نهاد یا سازمان، اطلاعات مربوط به پدیده‌های هوایی را جمع‌آوری کرده، باید گزارشی جامع در این رابطه تهیه شود که با جزئیات دقیق مشاهدات هر پدیده را شرح دهد. به علاوه، تکنولوژی‌های شناخته شده دیگری که در اختیار دولت‌های چین و روسیه قرار دارند هم باید در گزارش ماه ژوئن مورد توجه قرار گرفته و این موضوع مشخص شود که آیا برخی از یوفوهای رویت شده مربوط به ابرقدرت‌های رقیب آمریکا هستند یا خیر؟

اما جزئیات هزاران اسناد محرمانه یوفو که اخیرا توسط سیا منتشر شده‌اند چیست؟ گفته شده که این سازمان اطلاعاتی هزاران پی دی اف از گزارش‌های مربوط به دهه‌های 40 تا 90 میلادی را که به بحث اشیا پرنده ناشناس مربوط می‌شوند، در اختیار عموم قرار داده است. البته به نظر می‌رسد که این اقدام سیا ارتباطی با درخواست مارکو روبیو ندارد، اما بسیاری از خبرگزاری‌ها این دو اتفاق را به هم ارتباط داده‌اند.

سازمان سیا آمریکا هزاران گزارش و اسناد محرمانه یوفو را منتشر کرد

مدت کوتاهی پس از پخش سندها، وب‌سایت “Black Vault” فایل‌های قابل جستجو با فرمت پی دی اف مدارک را برای دانلود در اختیار مخاطبان قرار داد. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، بخش قابل توجهی از مدارک پخش شده شامل قسمت‌هایی می‌شوند که برای پنهان نگه داشتن اطلاعات مهم، سیاه شده‌اند. نکته جالب این بوده که قدیمی‌ترین سندها به دهه 40 میلادی مربوط می‌شوند و بعد از گذشت بیش از 70 سال از تهیه، هنوز اطلاعاتی در آن‌ها وجود دارد که نباید آشکار شوند.

فایل‌های اسناد محرمانه یوفو

گفته شده که از دهه هشتاد میلادی تاکنون سابقه نداشته که سیا چنین حجمی از اسناد محرمانه یوفو را منتشر کند و از زمان خارج شدن اسناد از طبقه‌بندی، بیش از 1.7 میلیون نفر پی دی اف‌ها را از وب‌سایت Black Vault دانلود کرده‌اند. چنین مسئله‌ای نشان می‌دهد که افکار عمومی تشنه بیشتر دانستن در این رابطه است.

شاید اقدام اخیر سیا این تصور را به وجود آورد که دولت ایالت متحده در رابطه با موضوعی مانند اشیا ناشناس پرنده دانسته‌های خود را به صورت کامل با عموم مردم به اشتراک گذاشته است؛ با این وجود، همان‌طور که قسمت‌های سیاه شده اسناد به ما نشان می‌دهند، بخش‌های مهمی از مجموعه اطلاعات منتشر شده هنوز سری هستند و به نظر می‌رسد که هیچ وقت اصل حقیقت برای علاقه‌مندان آشکار نخواهد شد.

البته برخی قسمت‌های این اسناد محرمانه یوفو به نوبه خود جالب‌توجه هستند؛ به عنوان مثال در بخشی از گزارش‌های دو هزار صفحه‌ای مورد نظر، سازمان سیا اعلام کرده که دخالت داشتن موجودات فضایی و نقش جانداران بین سیاره‌ای در بروز پدیده‌های ناشناس هوایی به صورت کامل رد نشده است.

سازمان سیا آمریکا هزاران گزارش و اسناد محرمانه یوفو را منتشر کرد

در میان اسناد منتشر شده، اطلاعات نسبتا اضافی و کسل کننده‌ای هم وجود دارد که در بسیاری از مواقع، حجم گزارش‌های کلی را بیشتر کرده‌اند. یک نمونه از این اتفاق به مقاله‌ای در یک روزنامه اوکراینی در سال 1993 مربوط می‌شود؛ گزارش سیا با اشاره به این مسئله و بحث حمله به یک پایگاه نظامی در سیبری، حجم زیادی از سند را اشغال کرده و عملا اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته که بیشتر از همه عموم مخاطبان را سرگرم می‌کنند.

خطر اشیا پرنده ناشناس برای امنیت ملی

گفته شده که مقاله 1993 روزنامه اوکراینی خبر از دریافت فایلی 250 صفحه‌ای توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا در مورد حمله مورد نظر به پایگاه نظامی اوکراین می‌دهد. این فایل شامل نقاشی‌ها، تصاویر و شهادت‌هایی بوده که توسط افراد حاضر در محل تهیه شده‌اند.

با وجود تمامی سانسورهایی که در اسناد محرمانه یوفو سیا دیده می‌شوند و همچنین، اطلاعات اضافه موجود، به نظر می‌رسد که بحث خطرناک بودن اشیا ناشناس پرنده برای امنیت ملی آمریکا از همه چیز بااهمیت‌تر است. در حالی که 2700 صفحه فایل پی دی اف، در اقدام اخیر سیا در اختیار عموم قرار گرفته‌اند، گفته شده که اتفاق اخیر تنها گوشه کوچکی از موضوع جنجالی یوفولوژی را آشکار کرده است.

دهه‌ها از مورد توجه قرار گرفتن موضوع اشیا ناشناس پرنده توسط عموم مردم می‌گذرد و داده‌ها، داستان‌ها، گزارش‌ها و شهادت‌هایی که در طول این سال‌ها جمع‌آوری شده‌اند، بسیار بیشتر از این 2700 صفحه سند هستند. در عین حال کارشناسان می‌گویند که خطر هرکدام از یوفوهای رویت شده برای امنیت ملی بسیار بیشتر از حد تصور ما بوده و اگر وسایل پرنده‌ای وجود داشته باشند که بتوانند حرکات و رفتارهایی فراتر از دانش فیزیکی بشر از خود نشان دهند، نسل ما تاکنون خطرات بسیاری که ممکن بوده توسط این یوفوها به وجود آیند را پشت سر گذاشته است.

مخاطبان امیدوارند که با انتشار گزارشی که درخواست تهیه آن توسط مارکو روبیو ثبت شده بود، در کنار انتشار اسناد محرمانه یوفو درک بهتری از بحث پدیده‌های هوایی ناشناس به وجود بیاید. البته با توجه به سابقه انتشار اطلاعات مربوط به چنین مسائل سری انتظار نمی‌رود که تصویری کامل از جزئیات دقیق ماجرای تحقیقات دولت آمریکا در مورد اشیا پرنده ناشناس در اختیار عموم قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سالهاست در این مورد میخونم. کلی مستند زبان اصلی دیدم. تو فیسبوک با کسایی چت کردم که بیلیت پرواز میخرند تا آخرین حلقه کشتزار رو به چشم ببینند یا تو نمایشگاه هوایی با فضانوردان صاحبنام صحبت کنند هر فیلم یا پروژه مشکوکی بوده یه مدت دنبالش گشتم و خلاصه بگم تهش هیچ چیزی نیست. این که تکنولوژی مبهوت کننده است مسئله اصلیه و ابرقدرتها صدها تکنولوژی رو سری نگه داشتن و فقط دارن با سرگرم کردن مردم به هر وجه ممکن زمان میخرن و این پروسه تا ابد ادامه داره. اون ها هر لحظه بیشتر راجع به کنترل مردم یاد میگیرن و مردم هرلحظه به ابزارهای کنترل کننده بیشتر معتاد میشن(جالبه پروسه رام کردن حیوانات وحشی هم همینطوره) و این مسیر رو قبلا اندیشمندان بزرگ پیشبینی کردند، هیچ راهی باقی نمونده. دیگه هیچ کس از مغزش برای آگاهی از شرایط اطرافش استفاده نمیکنه. اصل اول و دوم قانون اساسی آمریکا که آخرین دست آورد فکری واقعی بشر در مسیر آزادی و جلوگیری از یاغی‌گری حکومتها بود، به کلماتی توخالی تبدیل شده اند. هیچ رستگاری برای بشر در کار نیست. حتی فکرشم نکن، تموم شد رفت.

  2. سلام
    سانسور اطلاعات مهم گزارشها، گویای اینست که ufo چیزی غیر از موجودات فضائی یا ابرقدرت رقیب است وگرنه اینها را هم سیاه میکردند
    برعکس! القای منشأ فرازمینی به ufo نشانگر عمد در انحراف اذهان عمومی و سرکاری ملّت به گشتن دنبال نخودسیاه است
    اینکه چیستی ufo از 70 سال قبل تا 70 سال بعد هم سانسور شود بدیهی است چون دولتها نمیخواهد مردم به حقیقت پی‌برند
    و اینکه ظاهراً چنین حجم وسیعی از اطلاعات لو/ نمایش داده میشود فقط بخاطر توست!
    یعنی ما نه فقط اهل سانسور نیستیم که لارجیم و از گردش آزادانۀ اطلاعات استقبال میکنیم آن بخش کوچک تارشده هم، برای مسائل ایمنی است!
    این روش سانسور جدید، یک تیر به چند هدف است:
    هم اصل موضوع در لابلای پرگویی گم میشود
    و هم موفقیت تکنیکهای مهندسی اجتماعی ارزیابی و افکارسنجی میشود
    مهمتر آنکه از بازخود داده‌های منتشر شده، چه بسا اطلاعات مهمی بدست می‌آید
    چون تحریک مردم به گشتن دنبال سوزنی در کاهدان، شاید باعث دهان گشودن کسی و پراندن نکته‌ای مهم شود
    ما نیز تا آنها دم نزنند ساکتیم همینقدر بداند که میدانیم
    و اخبار مهمتری در راهه
    شاید سانسورچی ناگزیر باز سرکیسه را شُل‌تر نماید
    ‌و السلام