واکسن کرونا کوواکس

ورود نخستین محموله واکسن کرونا کوواکس به ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد نخستین محموله واکسن کرونا کوواکس با کمی تأخیر به کشور وارد شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جدیدترین اظهارات خود از ورود اولین محموله واکسن کرونا کوواکس به ایران حاوی 700 هزار و 800 دوز واکسن آسترازنکا آکسفورد تولید شده در کره جنوبی خبر داد.

تأخیر در ورود واکسن کرونا کوواکس به کشور

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دوشنبه شب در حساب توییتر خود عنوان کرد که نخستین محموله واکسن کرونا از ساز و کار Covax با تأخیر دو سه هفته‌ای از موعد مقرر، وارد تهران شد. این محموله شامل 700 هزار و 800 دوز واکسن آسترازنکا آکسفورد تولید کره جنوبی است.

قرار است تا انتهای ماه می، 3 میلیون 600 هزار دوز از 16 میلیون و 800 هزار دوز خریداری شده از کوواکس به ایران تحویل داده شود. پیش از این 790 هزار دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده بود. با احتساب محموله 700 هزار و 800 دوزی واکسن از سبد کوواکس، تا کنون یک میلیون و 490 هزار و 800 دوز واکسن شامل واکسن‌های سینوفارم چینی، بهارات هندی، اسپوتنیک وی روسی و آسترازنکا آکسفورد کره جنوبی به کشور وارد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*