گوشی های هوشمند جدید

بهار امسال منتظر عرضه کدام گوشی های هوشمند جدید باشیم؟

تا بدین لحظه از سال ۲۰۲۱ چه گوشی‌هایی در فصل بهار رونمایی شده‌اند و چه سازندگانی قصد دارند از گوشی های هوشمند جدید خود رونمایی کنند؟

ماه مارس، یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای بازار موبایل بود. در این ماه میلادی که بین دو ماه هجری شمسی اسفند/فروردین قرار داشت، بسیاری از شرکت‌ها میزبان رویدادهای خبری بودند و شاهد رونمایی از ده‌ها گوشی هوشمند مختلف بودیم. چند روزی بود که خبری از معرفی‌ها نبود و حالا نوبت به رونمایی از دومین سری گوشی های هوشمند جدید در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

در این ماه قرار است بسیاری از شرکت‌های معروف نظیر سامسونگ، نوکیا، سونی، شیائومی ردمی و اوپو از تازه‌ترین دستاوردهای خود رونمایی کنند. ما در این مقاله تمام اطلاعاتی که از این گوشی‌ها به دست آماده را گردآوری کرده‌ایم و در اختیار شما خواهیم گذاشت.

گوشی های هوشمند جدید برای آوریل ۲۰۲۱

۱- گوشی گیمینگ ردمی

گوشی‌های گیمینگ مشتریان خاص خودشان را دارند و برندهایی مثل ایسوس، نوبیا و بلک شارک طی مدتی که در بخش گیمینگ بازار موبایل حضور دارند، تجربه ناموفقی نداشته‌اند. اکنون باید به این اسامی،‌ شرکت ردمی را هم اضافه کنیم.

گوشی های هوشمند جدید

وانگ تنگ، مدیر بخش محصولات ردمی تأیید کرده است که این کمپانی به زودی میزبان یک رویداد خبری برای رونمایی از اولین گوشی گیمینگ ردمی خواهد بود. این دیوایس با شماره مدل M2104K10C/M2104K10l و تحت برند ردمی/ پوکو وارد بازار می‌شود. همچنین تأیید شده است که این گوشی مثل گوشی ریلمی GT Neo، به چیپست گیمینگ دایمنسیتی ۱۲۰۰ شرکت مدیاتک مجهز خواهد بود.

۲- سامسونگ گلکسی F12 و F02s

همانطور که حدس زده می‌شد، کمپانی سامسونگ دو روز قبل از گوشی‌های گلکسی F12 و F02s خود که در فهرست گوشی های هوشمند جدید سال ۲۰۲۱ ما حضور داشتند رونمایی کرد. مدل اف ۱۲ به یک نمایشگر ۹۰ هرتزی ۶.۵ اینچی Infinity-V و دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی پشتی مجهز است. در قلب تپنده آن تراشه اگزینوس ۸۵۰ ساخت خود سامسونگ حضور دارد که ۴/۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی آن را همراهی می کنند. یک حسگر اثر انگشت روی قاب کناری آن قرار گرفته و یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با توان ۱۵ وات نیز زیر قاب آن قرار دارد.

گوشی های هوشمند جدید

در آن سو مدل گلکسی اف ۰۲ اس به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی،‌ چیپست اسنپدراگون ۴۵۰، دوربین سه‌گانه ۱۳ مگاپیکسلی پشتی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است.

بیشتر بخوانید:

معرفی دو گوشی سامسونگ گلکسی اف ۱۲ و گلکسی اف ۰۲ اس

۳- اوپو F19

کمپانی اوپو روز قبل در سکوت خبری از گوشی جدید خود به نام اوپو اف ۱۹ رونمایی کرد. این گوشی به نمایشگر ۶.۴۳ اینچی فول اچ دی پلاس، چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ کوالکام، ۶ گیگ رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان ۳۳ وات مجهز است.

گوشی های هوشمند جدید

بیشتر بخوانید:

رونمایی از گوشی اوپو اف ۱۹ با تراشه کوالکام

گوشی‌های نوکیا X10 ،X20 ،G10 ،G20 و C20

اچ ام دی گلوبال فردا ۱۹ فروردین ماه میزبان یک رویداد خبری است که در آن انتظار می‌رود از گوشی‌های جدیدش با نامی تازه رونمایی کند. محصولات این شرکت که قرار است فردا رونمایی شوند از سه سری X، سری C و سری G خواهند بود. این خانواده‌ها شامل مدل‌های X10 و X20، گوشی‌های G10 و G20 و همچنین گوشی ارزان C20 می‌شوند. این مدل ارزان به ۱ گیگ رم، ۱۶ گیگ حافظه داخلی و اندروید ۱۱ مجهز است و با قیمت ۹۰ یورو عرضه خواهد شد.

گوشی های هوشمند جدید

گوشی‌های سری ایکس نوکیا از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند، به چیپست اسنپدراگون ۴۸۰ و تا ۶ گیگابایت رم مجهز خواهند بود. هرچند در حافظه، دوربین و نمایشگر با یکدیگر متفاوت هستند.

گوشی‌های G10 و G20 شباهت زیادی با گوشی نوکیا ۵.۴ دارند. انتظار می‌رود مدل جی ۱۰ به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اچ دی پلاس،‌ تراشه هلیو پی ۲۲، رم ۳/۴ گیگابایتی، حافظه ۳۲/۶۴ گیگابایتی، دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ۱۰ وات مجهز باشد. در سمتی دیگر مدل جی ۲۰ در دوربین‌ها پیشرفته‌تر است،‌ به تراشه قدرتمندتری از شرکت مدیاتک تجهیز شده و با پیکربندی ۴/۶۴ گیگابایتی رم و حافظه عرضه می‌شود.

لنوو لژیون ۲ پرو

لنوو نیز فردا میزبان یک رویداد خبری در چین برای رونمایی از گوشی لنوو لژیون ۲ پرو است. این گوشی در مقایسه با نسخه معمولی، به یک نمایشگر نسبتاً بزرگ‌تر ۶.۹۲ اینچی ۱۴۴ هرتزی مجهز است. این نمایشگر امولد فول اچ دی پلاس ساخت کمپانی سامسونگ است و E4 نام دارد. احتمال دارد لنوو برای باریک نگه داشتن حاشیه‌ها و نبریدن صفحه نمایش، دوربین سلفی را به صورت کشویی روی قاب کناری گوشی خود قرار داده باشد.

گوشی های هوشمند جدید

در زیر قاب این گوشی انتظار می‌رود از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، ۱۲/۱۶ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه استفاده شده باشد و سیستم عامل اندروید ۱۱ به صورت پیشفرض روی این گوشی نصب باشد. از دیگر امکانات این گوشی گیمینگ می‌توان به دو درگاه USB-C، شارژ سریع ۱۱۰ وات و فن خنک کننده با توربو دوگانه اشاره کرد.

ریلمی C21 ،C20 و C25

فردا روز بسیار شلوغی برای بازار موبایل است. چرا که شرکت ریلمی نیز قرار است فردا در رویداد خبری از سه گوشی هوشمند جدید ریلمی C21، C20 و C25 پرده بردارد. همه‌ی این گوشی‌ها به نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD مجهز هستند. در اینجا ریلمی سی ۲۰ و سی ۲۱ از چیپست هلیو جی ۳۵ قدرت می‌گیرند و به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ۱۰ وات مجهز هستند، در حالی که مدل ریلمی سی ۲۵ مجهز به چیپست هلیو جی ۷۰ است.

گوشی های هوشمند جدید

گوشی های هوشمند جدید

در بخش دوربین، مدل سی ۲۰ به دوربین تک لنزی پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز است. در آن سو دو مدل سی ۲۱ و سی ۲۵ به دوربین سه‌گانه قدرت گرفته از هوش مصنوعی با حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی برخوردارند. ظرفیت باتری در مدل سی ۲۵ نیز ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و با توان ۱۸ وات شارژ می‌شود.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳، ۱۰ مارک ۳ و اکسپریا کامپکت

شرکت سونی ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) میزبان یک رویداد خبری برای رونمایی از محصولاتی همچون اکسپریا ۱ مارک ۳، اکسپریا ۱۰ مارک ۳ و یک گوشی جمع و جور است. در میان این گوشی‌ها، مدل اکسپریا ۱ مارک ۳ از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی 4K HDR OLED 120Hz، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، ظرفیت ۱۲/۱۶ گیگابایتی رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه، دوربین سه‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم ۶۰ برابری، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان ۶۵ وات و برچسب قیمتی ۱۳۷۰ دلاری برخوردار است.

مدل میان‌رده اکسپریا ۱۰ مارک ۳ به یک نمایشگر ۶ اینچی، چیپست اسنپدراگون ۶۹۰، ضخامت ۸.۴ میلی‌متری، دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. همچنین ممکن است در این رویداد از یک گوشی جمع و جور به نام اکسپریا کامپکت با همین مشخصات، اما نمایشگر ۵.۵ اینچی نیز رونمایی شود.

خانواده تی سی ال ۲۰

شرکت چینی TCL هم تأیید کرده است که ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) میزبان یک رویداد خبری خواهد بود و انتظار می‌رود در آن از گوشی های هوشمند جدید سری تی سی ال ۲۰ رونمایی کند. این کمپانی در رویداد CES 2021 تنها از دو مدل این خانواده به نام‌های TCL 20 5G و TCL 20 SE رونمایی کرده بود.

گوشی های هوشمند جدید

هنوز مدل‌های TCL 20L ،TCL 20S و TCL 20 Pro 5G رونمایی نشده‌اند. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این گوشی‌ها در دست نیست، اما به نظر می‌رسد مدل پرو این خانواده به یک نمایشگر منحنی مجهز خواهد بود.

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی چندی پیش گوشی می ۱۱ اولترا خود را برای بازار چین رونمایی کرد. اما چند روز بعد از آن رویداد تأیید کرد که ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) آن را وارد  بازار می‌کند. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۸ ایچی ۱۲۰ هرتزی E4 AMOLED با رزولوشن +QHD، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، رم ۸/۱۲ گیگابایتی LPDDR5، حافظه ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی و دوربین سه‌گانه متشکل از حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی GN2 سامسونگ به همراه دو حسگر اولترا واید و تله ماکرو ۴۸ مگاپیکسلی دیگر تجهیز شده است.

گوشی های هوشمند جدید

از دیگر امکانات آن می‌توان به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ وات سیمی و بی‌سیم، اندروید ۱۱ و شبکه 5G اشاره کرد.

خانواده زد تی ای اکسون ۳۰

کمپانی زد تی ای تأیید کرده است که به زودی از گوشی های هوشمند جدید سری اکسون ۳۰ خود که شامل دو مدل معمولی و پرو می‌شود، رونمایی خواهد کرد. اگرچه تاریخ این رونمایی مشخص نیست، اما حدس می‌زنیم ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) باشد.

گوشی های هوشمند جدید

مدل پرو این خانواده نخستین اسمارت فون در جهان لقب می‌گیرد که به نسل دوم دوربین زیر نمایشگر تجهیز می‌شود. این گوشی همچنین به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و شارژ ۵۵ وات نیز مجهز خواهد بود.

ویوو iQOO 7

شرکت iQOO زیرمجموعه ویوو به زودی از گوشی iQOO 7 رونمایی خواهد کرد، اما تاریخ آن را اعلام نکرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که گوشی جدید این شرکت در دو نسخه ویژه M Motorsport Edition و Legend عرضه خواهد شد و برچسب قیمتی ۵۵۰ دلاری دارند.

گوشی های هوشمند جدید

این گوشی به نمایشگر ۶.۶۲ اینچی امولد +FHD، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸،‌ تا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 مجهز خواهد بود. پشت قاب آن دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی و در جلو دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی حضور دارد. از یک سیستم خنک کننده در داخل آن استفاده شده و از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز نیرو می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*