موتورهای کم مصرف تیوان

کارخانه تولید موتورهای کم مصرف تیوان برای محصولات خانواده SP100 سایپا افتتاح شد

کارخانه تولید موتورهای کم مصرف تیوان افتتاح شد. این پیشرانه جدید 3 سیلندر با استاندارد یورو 6 قرار است روی خانواده SP100 سایپا نظیر سایپا آریا و شاهین نصب شود.

روز 19 فروردین 1400 طی مراسمی با حضور برخی مقامات دولتی و حضور مجازی رئیس جمهور فعالیت رسمی شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با تولید موتورهای کم مصرف و پر قدرت آغاز شد. این شرکت تولید موتور جدید 3 سیلندر و کم مصرف تیوان را آغاز کرده است و از این پیشرانه برای محصولات خانواده SP100 سایپا استفاده خواهد شد.

جزئیات تولید موتورهای کم مصرف تیوان

موتورهای کم مصرف تیوان

شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از سال 92 فعالیت خود را شروع کرد و توانست طی همکاری با شرکت‌هایی نظیر AVL اتریش و گروه خودروسازی سایپا با همکاری معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری شرایطی را برای شروع تولید موتورهای کم مصرف در ایران فراهم کند. سرانجام در اواخر دولت یازدهم مدل اولیه موتور 3 سیلندر تیوان به صورت رسمی معرفی شد، اما پس از مدتی با شروع تحریم‌های صنعت خودرو این شرکت برای تولید پیشرانه با مشکل مواجه شد، اما اکنون پس از مدتی شاهد آغاز فعالیت رسمی مجهزترین و به‌روزترین خط تولید قوای محرکه در شهرک کاسپین استان قزوین هستیم.

موتورهای کم مصرف تیوان

مدیرعامل شرکت تیوان در این مراسم عنوان کرد این پیشرانه 3 سیلندر و توربوشارژر قرار است در مرحله اول روی خودرو سایپا آریا به عنوان یک کراس اوور شهری نصب شود و هم‌اکنون مراحل جانمایی و تطبیق این موتور با خانواده SP100 در حال انجام است. همچنین قرار است این پیشرانه در آینده روی سدان شاهین نیز نصب شود.

ویژگی‌های پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربو تیوان برای خانواده SP100 سایپا

موتورهای کم مصرف تیوان

موتور آلومینیومی جدید سدان شاهین و کراس اوور شهری آریا از نوع 3 سیلندر خطی و 12 سوپاپ بوده که از فناوری‌هایی نظیر زمان‌بندی متغییر دوگانه سوپاپ‌ها، پمپ روغن متغییر، بالانسر، پاشش سوخت مستقیم، توربوشارژر و نسل جدید خنک کاری بهره می‌برد. این پیشرانه به شکل استاندارد قادر به تولید قدرتی برابر با 143 اسب بخار و گشتاور 222 نیوتن‌متر است. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز از نوع یورو 6 بوده و به ازای هر کیلومتر فقط 90 گرم دی  اکسید کربن تولید خواهد کرد. این موتور روی خودروهایی نظیر شاهین و آریا که جرم خالص آنها کمتر از 1300 کیلوگرم است، مصرف سوخت بهینه 5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را به همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*