تراست والت

آموزش تراست والت ؛ یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال

تراست والت به جرات محبوب‌ترین کیف پول رمز ارزی برای اندروید و آی او اس است. در این مقاله به معرفی و آموزش کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet خواهیم پرداخت.

قبل از شروع خرید و فروش ارز دیجیتال به یک کیف پول مخصوص نیاز دارید. انتخاب درست یک والت کریپتوکارنسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که دارایی خود را در حد چند هزار یا چند میلیون دلار در آن نگهداری می‌کنید.

کیف پول ارزهای دیجیتال چیست؟

نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال در مقایسه با ارزهای سنتی متفاوت است، چرا که آن‌ها شکل فیزیکی ندارند. به همین دلیل انتقال و نگهداری رمز ارزها نیازمند رویکرد متفاوتی است. در عمل، آن چه شما در یک والت نگهداری می‌کنید یک سری سکه دیجیتال نیست، بلکه کیف پول تراست والت یا امثال آن در اصل ابزاری برای مدیریت کلیدهای خصوصی و عمومی محسوب می‌شود. کلیدهای عمومی و خصوصی اجزای جدایی‌ناپذیر و یکپارچه رمز ارزهای بلاک چینی هستند. کلید خصوصی به زبان ساده، تعلق داشتن مقداری از یک رمز ارز به شما در یک شبکه بلاک چینی را به اثبات می‌رساند.

با استفاده از کلید خصوصی که به شما اهدا شده، حق خرج کردن رمز ارز مربوط به آن را خواهید داشت. شبیه به کلید ورود به خانه، مغازه، محل کار یا هر مکان جزو حریم خصوصی شما، باید از پرایویت کی کاملا محافظت کرده و از دسترسی‌های غیر مجاز دور نگه دارید. با استفاده از تراست والت یا هر کیف پول ارز دیجیتال دیگر، در واقع از پرایویت کی‌های خود محافظت کرده و آن‌ها را مدیریت خواهید کرد.

از یک دیدگاه کلی، کیف پول‌های رمز ارزی به پنج دسته‌بندی سخت افزاری، کاغذی، موبایل، دسکتاپ و تحت وب تقسیم می‌شوند. از نظر آسودگی در استفاده، اپلیکیشن‌های والت موبایل بهترین گزینه به شمار می‌روند. از طرفی به خاطر رمزنگاری محلی در آن‌ها (نگهداری کلیدهای خصوصی روی حافظه دستگاه بعد از رمزنگاری به جای انتقال به یک سرور آنلاین)، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

تراست والت چیست؟

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های رایگان موبایلی است که برای اندروید و آی او اس عرضه شده است. جذابیت، کارایی و امنیت بالای این والت به اندازه‌ای است که چند سال قبل، بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، Trust Wallet را خریداری کرد و اکنون مسئول پشتیبانی و توسعه آن است. این موضوع خود دلگرمی کاربران کیف پول نام برده محسوب می‌شود.

این اپلیکیشن ارتباط خوبی با شبکه‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز نظیر Coinbase و Shapeshift دارد، پس می‌توانید توکن‌ها و کوین‌های خود را داخل اپلیکیشن به یکدیگر تبدیل کنید. تراست والت مجهز به یک مرورگر Web3 برای اجرای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز است، به همین دلیل شما را از نصب نرم افزاری جداگانه به این منظور بی‌نیاز خواهد کرد.

دانلود و نصب تراست والت

اپلیکیشن تراست والت برای هر دو نسخه اندروید و آی او اس موجود است. می‌توانید آن را از Google Play Store و Apple Store دانلود کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن به سیستم عامل اندروید 6.0 یا بالاتر و آی او اس 13.0 یا بالاتر نیازمندید. اپلیکیشن به صورت رایگان از وب سایت شرکت قابل دانلود است. دانلود، نصب و استفاده از Trust Wallet کاملا رایگان است. فراموش نکنید کارمزد پرداخت شده حین انتقال یک رمز ارز مربوط به شبکه آن است و به اپلیکیشن کیف پول تعلق نمی‌گیرد.

در سال‌های اخیر بدافزارهای زیادی در قالب کیف پول‌های ارزهای دیجیتال براي سرقت سرمایه کاربران طراحی شده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تراست والت یا هر کیف پول کریپتوکارنسی دیگر را فقط از وب سایت شرکت توسعه‌دهنده آن دانلود کنید. به این منظور به وب سایت trustwallet.com مراجعه کنید.

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در Trust Wallet

یکی از بزرگترین مزایای کیف پول تراست امکان ذخیره‌سازی تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال است. گفتنی است این اپلیکیشن موبایلی از تمام توکن‌های ERC20 و ERC223 پشتیبانی می‌کند. در ادامه نگاهی به مهمترین رمز ارزهای قابل ذخیره‌سازی در اینجا خواهیم انداخت:

Bitcoin (BTC)

Ethereum (ETH)

Binance Coin (BNB)

Litecoin (LTC)

Ripple (XRP)

Polkadot (DOT)

Stellar (XLM)

Dogecoin (DOGE)

Zcash (ZEC)

Dash (DASH)

TRON (TRX)

Tezos (XTZ)

Cosmos (ATOM)

Bitcoin Cash (BCH)

Ethereum Classic (ETC)

Nano (NANO)

GoChain (GO)

POA Network (POA)

VeChain (VET)

Wanchain (WAN)

Callisto (CLO)

Kava (KAVA)

ICON (ICX)

TomoChain (TOMO)

Firo (FIRO)

Kin (KIN)

Nimiq (NIM)

Thunder Token (TT)

Aion (AION)

Theta (THETA)

Ontology (ONT)

Groestlcoin (GRS)

Qtum (QTUM)

Viacoin (VIA)

IoTeX (IOTX)

Ravencoin (RVN)

Zilliqa (ZIL)

Waves (WAVES)

Aeternity (AE)

Nebulas (NAS)

Decred (DCR)

Algorand (ALGO)

Near (NEAR)

Digibyte (DGB)

Harmony (ONE)

البته تعداد ارزهای دیجیتالی که توسط تراست والت پشتیبانی می‌شود بسیار بیشتر است و ما در این قسمت تنها به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. با در نظر گرفتن تمام توکن‌های قابل نگهداری در Trust Wallet، به فهرست بالا باید حدود 160 هزار توکن و کوین دیگر را نیز اضافه کرد. پس با نصب آن، حتی با داشتن یک پورتفولیوی گسترده و متشکل از انواع مختلف رمز ارز، از داشتن چند والت بی‌نیاز خواهید شد.

امنیت کیف پول تراست والت چقدر است

با توجه به تعدد کاربران تراست والت توسعه‌دهنده آن راهکارهای متعددی برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در نظر گرفته است. به همین دلیل حتی کاربرانی با سرمایه رمز ارزی چند میلیون دلاری، با خیال راحت از Trust Wallet استفاده می‌کنند. به عنوان بخشی از ویژگی‌های امنیتی آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

ذخیره‌سازی محلی کلید خصوصی: کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز روی سرورهای تراست والت ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی موبایل نگهداری می‌شوند.

استفاده بدون احراز هویت (گمنام): دانلود و نصب، ایجاد کیف پول و همچنین دریافت و پرداخت رمز ارز در تراست والت نیازمند احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی نیست. این موضوع برای حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی توسعه‌دهنده متعهد شده است که اطلاعات شخصی شما را هرگز ذخیره نکند.

متن باز: می‌توانید کد منبع کیف پول تراست والت را با این که توسط کارشناسان امنیتی Stateful مورد بررسی قرار گرفته است، به صورت آنلاین چک کرده و از نبود باگ در آن اطمینان پیدا کنید.

امکان پشتیبان‌گیری: ضمن ایجاد یک کیف پول جدید داخل اپلیکیشن Trust Wallet، عبارت بازیابی آن به شما ارائه خواهد شد. آن را باید در مکانی مطمئن یادداشت کنید، چرا که کلید دستیابی مجدد به دارایی شما در صورت بروز هر گونه مشکل نظیر سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه یا تعویض گوشی است. در هر زمان می‌توان داخل اپلیکیشن این عبارت را مشاهده کرد.

آموزش کیف پول تراست والت

برای جلوگیری از نصب بدافزارها به جای کیف پول Trust Wallet، حتما لینک دانلود نسخه اندروید و آی او اس را از وب سایت trustwallet.com دریافت کنید. پس از دانلود برنامه را نصب کنید.

برنامه را باز و روی گزینه “Create a New Wallet” کلیک کنید. (کاربرانی که از قبل وارد این برنامه شده‌اند در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود شوند، باید از گزینه “I already have a wallet” استفاده کنند)

تراست والت از کاربر می‌خواهد که سیاست‌های حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را بخواند. در صورت موافقت گزینه Continue را لمس کنید. در صورت پذیرش سیاست‌های حریم خصوصی تراست والت عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای کیف پول برای شما ارسال می‌شود.

این عبارت را در یک جای ایمن و آفلاین یادداشت کنید. در صورت نیاز به بازیابی کیف پول به این 12 کلمه نیاز خواهید داشت. ترتیب این کلمات اهمیت دارد. عبارت بازیابی یا همان دوازده کلمه، حکم کلید یک گاوصندوق ضدبرش را دارد؛ در صورتی که آن را گم کنید، هیچ راهی برای دسترسی مجدد به دارایی شما نخواهد بود. همچنین اگر این عبارت در اختیار بقیه قرار بگیرد، قادر به سرقت رمز ارزهای شما هستند.

در این مرحله برنامه از شما می‌خواهد 12 کلمه مرحله قبل را (برای اطمینان از یادداشت کردن آن توسط شما) وارد کنید. پس از وارد کردن کلمات، گزینه “Continue” را لمس کنید. پس از تأیید کلمات، کیف پول شما ساخته شده است.

دریافت ارز دیجیتال در تراست والت

برای دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت به تب Wallet بروید. ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب و در صفحه بعد، گزینه Receive را لمس کنید.

تراست والت

آدرس کیف پول را کپی کنید و در اختیار ارسال‌کننده قرار بدهید. با توجه به این که آدرس کیف پول حاوی تعداد زیادی کاراکتر است از نوشتن دستی آدرس شدیدا اجتناب کنید، زیرا احتمال بروز اشتباه حین تایپ بالا است.

ارسال ارز دیجیتال در تراست والت

برای ایجاد تراکنش، باید به تب Wallet بروید. ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب و سپس روی گزینه Send کلیک کنید.

آدرس کیف پول گیرنده و مقدار ارز مورد نظر برای ارسال را وارد کنید. در صورتی که دریافت‌کننده آدرس را به صورت متنی برایتان ارسال کرده است، بعد از کپی کردن آن، گزینه Paste را لمس کنید. اگر کدQR  کیف پول دریافت‌کننده یا تصویر آن را در اختیار دارید، با دوربین کد را اسکن یا تصویر مربوط به آن را از گالری انتخاب کنید. سپس مقدار را برای ارسال مشخص کنید. اطلاعات شامل کارمزد، پیش از انجام تراکنش برای دریافت تایید نهایی مجددا نمایش داده می‌شوند.

تراست والت

استیکینگ (Staking) رمز ارز در تراست والت

استیکینگ ارز دیجیتال یک جایگزین کم‌هزینه برای فرآیند بسیار پرهزینه استخراج (ماینینگ) است. Staking به زبان ساده، به معنای دریافت سود در ازای نگهداری یک رمز ارز است.

تراست والت

امکان استیکینگ تمام رمز ارزها میسر نیست. در حال حاضر تراست والت به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتالی نظیر ترون، تزوس، اتم، وی چین، کالیستو، کاوا، تومو چین، الگوراند و چند مورد دیگر را Stake کنند. به این منظور در صفحه اصلی، با اطلاع از پشتیبانی رمز ارز مورد نظر از Staking، آن را انتخاب کنید.

تراست والت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*