کسب و کار اینترنتی

چرا کسب و کار اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید آرزو دارید که یک کار را شروع کنید، رئیس خود شوید و آینده مالی خود را تامین کنید، بگذارید به شما تبریک بگویم زیرا شما الان در بهترین زمان ممکن برای به واقعیت تبدیل کردن آرزوی خود هستید!

اینترنت به طور چشمگیری فضای کسب و کار را برای همیشه تغییر داده و دنیای جدیدی از فرصت‌های نامحدود را در دسترس همه ما قرار داده است.

هر ساله افراد بیشتری به دنبال یافتن راه حل برای مشکلات خود ، خرید کالا و جستجوی خدمات به صورت آنلاین در می‌آیند و به راحتی می‌توان گفت که این یک روند صعودی ثابت و بدون پایان است. بهترین کار این است که هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد و شما برای اینکه از این راه موفق شوید نیاز نداری که مدرکی خاص و یا تجربه ی کاری زیادی داشته باشید.

بگذارید کمی از تجربه‌ی شخصی خودم بگویم. هنگامی که اولین کار آنلاین خود را شروع کردم، هیچ تجربه‌ی کاری‌ای نداشتم و هیچ فکر درستی از اینکه چه کاری دارم می‌کنم نداشتم زیرا قبل از آن هیچ تجربه‌ی کاری‌ای نداشتم و سعی نکرده بودم چیزی در این باره یاد بگیرم.

اما با یک برنامه‌ریزی و ذهنیت درست، توانستم راهی که به کاری که دوست داشتم برسم و همزمان که تمام وقت و انرژی خود را برای ادامه پروژه‌های آنلاین متمرکز می‌کردم به درآمدی بیشتر از درآمد دلخواه خودم برسم. اگر من که هیچ اطلاعاتی در این باره نداشتم توانستم این کار را انجام دهم چرا شما نباید بتوانید؟ ما در آکادمی کلاته در کنار شما هستیم که تجربه و دانش خود را با شما به اشتراک بگذاریم که شما دیگر نیاز به آزمون و خطایی که ما در اوایل راه خود تجربه کردیم نداشته باشید و بتوانید به سرعت به موفقیتی که آرزویش را دارید برسید.

اگر دوست دارید که از تجربیات ما در این مسیر استفاده کنید و ما را هر لحظه از مسیر موفقیتان در کنار خود داشته باشید می‌توانید به راحتی و با کمک دوره‌ی نخبگان وبمستر به این مهم دست پیدا کنید. ما در تیم کلاته دوره‌ای برای شما در نظر گرفته‌ایم که بتوانید در کمتر از یک روز با کمتر از 500 هزار تومان یک سایت کاملا شخصی به نام خودتان و با مالکیت 100% داشته باشید و در این دوره به طور کامل آموزش مدیریت سایت را از کاملا مبتدی تا حرفه‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم و همچنین توسط اساتید حرفه‌ای آموزش مارکتینگ، اینستاگرام و چالش‌های دیگر کسب و کار را آموزش داده‌ایم و نکته مهم‌تر اینکه 2 ماه از پشتیبانی تلفنی و اینترنتی کارشناسان ما برخوردار خواهید شد.

برای به مشاوره‌ی رایگان و دوره نخبگان وبمستر احمد کلاته می‌توانید با کمک این لینک به صفحه‌ی مورد نظر هدایت شوید.

حالا این که چرا شما باید یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید بحثی است که در ادامه ما در کنار شما آن را بررسی خواهیم کرد.

5 دلیل مهم که چرا شما باید صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید:

کسب و کار اینترنتی

1. در هر زمان و هر مکانی درآمد کسب کنید.

خب بگذارید یک اصل ساده ولی مهم کسب و کارها را به شما توضیح دهم. ما در اصل دو نوع کسب و کار داریم. 1.کسب و کارهای مبتنی بر زمان فعالیت 2.کسب و کارهای مستقل از زمان

در نوع اول شما وابسته به زمانی که کار می‌کنید درآمدی کسب می‌کنید و اگر روزی به دنبال درآمد بیشتری باشید لازم است که ساعت کاری خود را افزایش دهید. در این نوع کسب و کارها که بیشتر کسب و کارهای سنتی زیر مجموعه آنها هستند شما هر چقدر که به زمان حضور خود اضافه کنید وابسته به آن مقداری به درآمدتان اضافه می‌شود.

اما نوع دوم که در این دوره قرار است در ادامه هم بیشتر درباره اش حرف بزنیم درآمدهای مستقل از زمان هستند. در این نوع درآمد شما لازم نیست که ساعت کاری خودتان را بیشتر کنید بلکه فقط کافیست بازدهی خود را در همان بازه‌ی زمانی افزایش دهید! می‌پرسید چگونه ؟ ساده است. فقط کافیست بر روی نکات مهم‌تر آن دقت کنید که بتوانید در مدت زمان کوتاه به بازدهی خیلی زیادی برسید. به عنوان مثال در کسب و کار اینترنتی که یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های کسب و کارهای مستقل از زمان است شما فقط با تمرکز کردن بر روی عواملی مانند سئو و مدیریت وب سایت و … وقویت آنها می‌توانید به درآمدی بسیار بیشتر در همان مقدار زمانی که قبلا کاری می‌کردید برسید.

نظر پروفوسور جیم ران یکی از بزرگترین سخنرانان انگیزشی دنیا درباره این نوع کسب و کار:

“شما برای یک ساعت خاصی کار کردن حقوق نمی‌گیرید. شما برای ارزشی که در همان زمان به ارمغان می‌آورید حقوق دریافت می‌کنید. ” – جیم ره

2. درآمد نامحدود

وقتی به عنوان کارمند کار می‌کنید، رئیس شما تصمیم می‌گیرد که چقدر پول به دست آورید. وقتی به صورت آنلاین برای خود کار می‌کنید ، قدرت در اختیار شماست و شما می‌توانید فیش حقوقی خود را با توجه به میزان تعهد خود نسبت به شغل خود بنویسید.

درآمد رویایی شما چقدر است؟ چند ده میلیون؟ چند صد میلیون؟ چند ده میلیارد؟ با کمک کسب درآمد اینترنتی شما می‌توانید به فراتر از این ارقام دست پیدا کنید. فقط کافیست که وقت و توجه خود را در جای درستش استفاده کنید!

3. به دنبال آرزوهای خود بروید

فرقی نمی‌کند که در چه زمینه‌ای استعداد دارید و یا چه آرزوهایی دارید. در کسب و کارهای اینترنتی همیشه یک راهی وجود دارد که شما بتوانید استعداد و آرزوهای خود را به یک کار پولساز تبدیل کنید. چرا باید یک کار اجباری که هیچ علاقه ای به آن ندارید را تحمل کنید تا بتوانید مقدار بسیار ناچیزی درآمد کسب کنید؟ چرا شما نباید با کمک استعداد و خواسته‌های خود به درآمدی که دوست داری برسید؟ با کمک کسب و کارهای اینترنتی شما دیگر لازم نیست نگران این چراها باشید و می‌توانید به راحتی و با کمک کاری که دوست دارید به درآمد دلخواه خود برسید.

کنفوسیوس، فیلسوف چینی در این باره می‌گوید:

“شغلی را که دوست دارید انتخاب کنید و هرگز دیگر مجبور نخواهید بود یک روز در زندگی خود کار کنید.”

4. هزینه‌ی بسیار کم کسب و کارهای اینترنتی برای شروع کار

شما برای شروع یک کسب و کار عادی یا سنتی نیاز به خرج مقدار زیادی از موجودی خود برای اجاره یا خرید یک مغازه هستید و بعد از آن باید به سراغ خرید محصول و یا مواد اولیه‌ی کسب و کار خود بروید ولی در کسب و کارهای سنتی شما می‌توانید با هزینه‌ای خیلی محدود و یا حتی بدون هیچ هزینه‌ای کسب و کار خود را شروع کنید.

دلیل تکراری که اکثر افراد درباره اینکه چرا کسب و کار خود را شروع نمی‌کنند این است که “ریسک یا خطر این کار خیلی زیاد است” ، اما با چنین هزینه‌ی کمی که کسب و کارهای اینترنتی نیاز دارند شروع نکردن آنها یک خطر بزرگتر است!

تنها هزیه‌ی خاصی که شما برای این کسب و کارها باید خرج کنید وقت و توجه شماست.

هیچ کس نمی‌گوید شما باید کار خود را ترک کنید و یا همه زندگی خود را کنار بگذارید که کسب و کار خود را شروع کنید بلکه برعکس فقط کافیست که مقدار بسیار کمی از وقت روزانه و سرمایه خود را صرف کسب و کار اینترنتی خود کنید. من به شما قول می‌دهم وقتی که نتیجه‌ی کارتان را ببنید خودتان راضی خواهید شد که وقت و هزینه‌ی بیشتری را صرف این کار کنید.

5. به راحتی به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دسترسی داشته باشید

با شروع کسب و کار اینترنتی خود شما دیگر لازم نیست که به افراد محله و یا شهر خود به عنوان مشتری بسنده کنید. کل دنیا از این به بعد مشتری شماست. شاید ایده ی میلیون‌ها مشتری حتی برای شما مسخره و غیر ممکن به نظر برسد ولی باور کنید این امر کاملا واقعی است! این امر معجزه‌ی اینترنت است. شما با کمک کسب و کارهای اینترنتی قدرت ویژه‌ای دارید که هیچ کسب و کار دیگری نمی‌تواند حتی به آن فکر کند. در اینترنت روزانه میلیون‌ها نفر می‌توانند محصول و یا کسب و کار شما را ببینند و به مشتریان شما تبدیل شوند.

کسب و کار اینترنتی

6. برای جلب نظر مردم کیفیت مهم است

یکی از مسائلی که مردم را به استفاده از خدمات آنلاین سوق می‌دهد کیفت در ارائه آن نوع خدمات است. برای مثال اگر اکثر فروشگاه‌های اینترنتی کشور دارای مشکلات زیادی باشند آنگاه مردم برای استفاده از این امکانات دلسرد می‌شوند و ترجیح می‌دهند به شکل سنتی خرید خود را انجام دهند. این وظیفه کارآفرینان و شرکت‌های طراحی وب سایت و پیاده کنندگان طرح است تا کیفیت کار را بالا ببرند تا مردم ترغیب به استفاده از این خدمات بشوند. ما که در این زمینه فعال هستیم باید مردم را ترغیب کنیم، فرهنگ سازی را خود ما باید انجام دهیم آن هم با ایجاد نرم افزاهای با کیفیت و مناسب.

آیا هر درآمدی از اینترنت به معنی یک کسب و کار اینترنتی است؟

به طور مثال شما با عضویت در سایت‌هایی مثل پونیشا می‌توانید پروژه‌های مختلفی از کارفرماهای مختلف دریافت کنید و درآمد کسب کنید.

اما این به معنی یک کسب و کار اینترنتی نیست، در واقع شما از طریق اینترنت و بستری که سایتی مانند پونشا فراهم کرده است یک پروژه دریافت کرده‌اید و نهایتا می‌توان گفت که از بستر اینترنت برای دریافت پروژه‌های بیشتر استفاده کرده‌اید.

در حقیقت در حال کسب درآمد از اینترنت هستید نه صاحب یک کسب و کار اینترنتی.

چرا خیلی از افراد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی شکست می‌خورند؟

علت شکست افراد در شروع کسب و کار اینترنتی موارد مختلفی است که به چند مورد اصلی اشاره می‌کنیم.

علت اول: نداشتن صبر

مهم‌ترین شکست خیلی از افراد تازه کار در راه اندازی کسب و کار آنلاین، نداشتن صبر است، این افراد نمی‌دانند که روی چرخ افتادن هر کسب و کاری به خصوص کسب و کارهای اینترنتی نیازمند زمان است.

اگر با باز کردن یک مغازه از همان ساعت اول فروش اتفاق می‌افتد با شروع یک فروشگاه اینترنتی اینگونه نیست و لازم است چندین ماه تلاش کنید تا به اولین فروش برسید.

اما این افراد تازه کار از این موضوع خبر ندارند و بعد از یکی دو ماه فعالیت خسته شده و کار را رها می‌کنند.

علت دوم: تصور از راحتی کار

علت اصلی دیگر این است که خیلی از افراد تصور می‌کنند کسب و کار اینترنتی کار راحتی است و امروز سایت را ایجاد می‌کنیم و از فردا شاهد پیامک‌های خرید خواهیم بود.

در حالی که بعد از راه اندازی سایت تازه کار شما آغاز شده است و حالا باید هر روز فعالیت‌های مختلفی در زمینه بازاریابی اینترنتی انجام دهید و هرگز قرار نیست بی کار بمانید.

اما این افراد تازه کار وقتی متوجه می‌شوند که داشتن سایت کافی نیست و ظاهرا داستان پیچیده‌تر از آن بود که فکر می‌کردند، بیخیال ادامه کار می‌شوند.

این دو مورد از اصلی ترین مواردی هستند که موجب می‌شوند افراد کار را رها کنند، البته موارد دیگری همچون عدم آگاهی از بازار، انتخاب ایده اشتباه و . . .هم وجود دارند.

علت سوم: تصورات اشتباه از درآمد

در خیلی از مواقع افراد تصور می‌کنند که کسب و کار اینترنتی قرار است درآمد خیلی زیادی را ایجاد کند، در حالی که کسب و کار اینترنتی هم همانند کسب و کار سنتی حالت‌های مختلفی دارد، در حالت سنتی برخی ایده‌های کسب و کار درآمد بیشتری ایجاد می‌کنند و برخی کمتر، برخی افراد کسب و کارشان را گسترش می‌دهند و برخی گسترش نمی‌دهند و درآمد کمتری خواهند داشت.

در کسب و کار اینترنتی هم همین است، اینکه شما چه سایتی تاسیس می‌کنید یعنی اساسا ایده شما چیست، و اینکه چقدر روی سایت وقت می‌گذارید چقدر هزینه می‌کنید و … همگی روی میزان درآمد شما اثرگذار هستند.

پایان

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که بعد از شنیدن حرف‌های ما قصد دارید که کسب و کار اینترنتی خود را تاسیس کنید؟ یا اینکه هنوز به خاطر وجود سوالاتی در ذهنتان قانع نشدید؟ سوالات و نظرات و تجربه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید که ما بتوانیم بیشتر و بهتر به شما عزیزان کمک کنیم. امیدواریم که بتوانیم باری دیگر لایق توجه و محبت شما عزیزان باشیم.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*