حضور گوشی‌ها در فیلم‌های بلاک باستر

نگاهی به حضور گوشی ها در فیلم های معروف؛ ماتریکس، دنیای مارول و سری جیمز باند

جالب است نگاهی به حضور گوشی ها در فیلم های معروف بیندازیم و ببینیم چه گوشی‌هایی در فیلم‌های ماتریکس، دنیای مارول و سری جیمز باند استفاده شده بود.
فیلم‌های بلاک باستر (فیلم‌های بسیار معروف) همیشه بستر مناسبی برای شناساندن گوشی‌ها و دیگر گجت‌های هوشمند به مخاطبان بوده است.  شخصیت فیلم‌هایی سینمایی سهم به سزایی در معروف کردن هر چه بیشتر شهرت گوشی‌ها ایفا کرده‌اند. در این مطلب سعی می‌کنیم به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که در فیلم‌های بلاک باستری هم‌چون جیمز باند، ماتریکس و دنیای سینمایی مارول حضور داشتند.

نگاهی به گوشی ها در فیلم های معروف

در ابتدای بررسی حضور گوشی‌ها در فیلم‌های بلاک باستر به سراغ فیلم ماتریکس می‌رویم. برخلاف باور عمومی، این نوکیا ۷۱۱۰ نبود که در فیلم ماتریکس حضور داشت؛ در حقیقت در این فیلم، از نوکیا ۸۱۱۰ استفاده شد، که برای بهره‌مندی از صفحه کلید فنری، بازطراحی شده بود. نوکیا ۷۱۱۰، یک ماه قبل از رونمایی اولین نمایش فیلم ماتریکس عرضه شد و این گوشی برخلاف نسل‌های قبلی، کاوری داشت که به صورت فنری باز می‌شد. نوکیا ۷۱۱۰ اولین موبایلی بود که نرم‌افزار سری ۴۰ را اجرا و ویژگی مرورگر را در خود جای داده بود.

اما سازندگان فیلم‌ ماتریکس هدف بلندپروازانه را در سر می‌پروراندند و تلاش سازندگان این فیلم برای به نمایش درآوردن یک گوشی خاص، منجر به همکاری با سامسونگ در فیلم دنباله ماتریکس (Matrix Loaded) شد. برخلاف دفعه گذشته، این ‌بار، همه چیز از پیش برنامه‌ریزی شده بود. همکاری سازندگان ماتریکس با سامسونگ منجر به معرفی گوشی‌ای شد که بیشتر شبیه به یک محصول تبلیغاتی بود تا محصولی که در این قسمت از فیلم‌های ماتریکس ظاهر شد.

سامسونگ SPH-N270

سامسونگ SPH-N270

گوشی سامسونگ SPH-N270 که با عنوان «ماتریکس فون» هم شناخته می‌شود به سازوکار فنری مجهز شده بود، در کمال تعجب، اسپیکری داشت که اغلب صفحه‌نمایش را پوشش می‌داد، اما با بالا دادن آن، تمام صفحه‌نمایش مشخص می‌شد. سامسونگ SPH-N270، یک گوشی بسیار ساده و ابتدایی بود که توانسته بود اغلب خریداران را فریب دهد؛ این گوشی حتی از سرویس اس ام اس (SMS) هم پشتیبانی نمی‌کرد که نظرات منفی کاربران را به همراه داشت. هم‌چنین به ادعا جی‌اس‌ام آرنا، مدلی که از این گوشی به دست خریداران رسید، متفاوت با آن‌چیزی بود که در فیلم وجود داشت.

از این گوشی، تنها ۱۰ هزار مدل ساخته شد که هر یک از دستگاه‌ها سریال مختص به خود را داشتند. قیمت این گوشی ۵۰۰ دلار بود، اما هم‌چون هر کلکسیون خاصی، قیمت این دستگاه در بازار آزاد به دو برابر هم می‌رسید.

الجی vx9400 در مرد آهنی 2

حضور گوشی ها در فیلم های دنیای سینمایی مارول

در ادامه بررسی حضور گوشی‌ها در فیلم‌های بلاک باستر، بیاید از دنیای فیلم‌های ماتریکس فاصله و به سراغ دنیای سینمایی مارول‌ برویم. سازندگان این فیلم‌، به جای تلاش برای ساخت گوشی منحصر به فرد، تصمیم به همکاری و معرفی محصولات یک شرکت واقعی گرفتند. ال ‌جی VX9400، یکی از اولین گوشی‌هایی بود که در دستان شخصیت‌هایی هم‌چون تونی استارک (Tony Stark) و کمی قبل از ساخت لباس مرد آهنی در اولین فیلم از این سری به نمایش درآمد.

نظر سازندگان این فیلم در قسمت دوم تغییر کرد و روی به ساخت یک گوشی خیالی آوردند؛ ظاهر این گوشی‌ الگوبرداری شده از آینده، شامل یک قاب با پرینتر سه بعدی بود که صفحه‌نمایش شفاف داشت. رابط کاربری هم کاملا ساخته هوش گرافیکی کامپیوتر بود. در رابط کاربری هم نماد «Stark Industries» و نماد «ال جی» اسپانسر اصلی این فیلم هم کاملا مشخص بود.

ویوو وی 3

همکاری ال‌جی با سازندگان سری فیلم‌های مارول در ادامه به پایان رسید و TCL به‌جای ال‌جی به میدان آمد. در آن زمان، TCL از فرصت به وجود آمده برای فروش محصولات آلکاتل (Alcatel) اقدام کرد که پیشتر انحصار آن را از نوکیا کسب و از آن خود کرده بود. با وجود TCL، گوشی آلکاتل وان تاچ آیدل (alcatel One Touch Idol) به فیلم مرد آهنی 3 راه پیدا کرد. شخصیت‌هایی بسیاری در این فیلم از این گوشی استفاده کردند که مشاهده ویدیو ذیل را پیشنهاد می‌شود.

چند سال بعد در فیلم‌ «کاپیتان آمریکا؛ جنگ داخلی»، استیو راجرز (Steve Rogers) «کاپیتان اصلی» و سونی استارک در حال استفاده از ویوو وی ۳ (Vivo V3) ظاهر شدند؛ در کمال تعجب یکی از این گوشی‌ها، ویوو وی ۳ مکس بود. در آن زمان، شرکت چینی ویوو شهرت چندانی در خارج از چین بین کاربران نداشت؛ چراکه اغلب فروش محصولات این شرکت به چین محدود بود و به همین دلیل، کاربران غربی در تشخیص برند این گوشی به مشکل برخوردند.

گوشی‌های سری جیمز باند

در انتهای بررسی حضور گوشی‌ها در فیلم‌های بلاک باستر به سراغ سری فیلم‌های جیمز باند می‌رویم. مامور مخفی ۰۰۷ اغلب از گوشی‌های سونی استفاده می‌کرد، اما آن‌طور که جی‌اس‌ام آرنا می‌نویسد، طبق تیزری که منتشر شده است، جیمزباند در قسمت جدید No Time To Die یا «زمانی برای مردن نیست» به‌جای سونی به سراغ گوشی نوکیا ۸.۳  ۵جی می‌رود. اکران این فیلم قرار بود در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ انجام شود، اما به دلیل آن‌چیزی که مشکلات پشت صحنه اعلام شده است، ابتدا به ماه آوریل ۲۰۲۰ و در نهایت به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) موکول شد. گفته می‌شود، تاخیر در اکران این فیلم به خاطر تعطیلی‌های پی‌درپی سالن‌های سینما ناشی از همه گیری کرونا نبوده است.

حضور گوشی‌ها در فیلم‌های بلاک باستر به چند فیلم مشهور محدود نمی‌شود و همه‌ی ما خاطرات بسیاری از این فیلم‌ها داریم. اگر شما هم نوستالژی یا خاطره جالبی از فیلم‌های بلاک باستر موردعلاقه‌تان به خاطر دارید، نظرات خود را با ما در گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*