گوشی های سری آیفون ۱۳ پرو

گوشی های سری آیفون ۱۳ پرو به نسل جدید نمایشگر LTPO با نرخ تازه‌سازی متغیر تجهیز می‌شوند

بر اساس یک گزارش جدید، گوشی های سری آیفون ۱۳ پرو اپل – Apple iPhone 13 Pro به نمایشگر LTPO با نرخ رفرش متغیر تجهیز خواهند شد.

ظاهراً گوشی های سری آیفون ۱۳ پرو اپل به نسل جدید نمایشگرهای LTPO مجهز می‌شوند که به فناوری ProMotion نیز مجهز هستند. LPTO مخفف فناوری اکسید پلی‌کریستالی دمای پایین است و به آیفون اجازه می‌دهد نرخ تازه‌سازی متغیر داشته باشد. پیشتر گفته می‌شد نمایشگرهای LTPO فقط در یکی از گوشی‌های آیفون نسل آینده استفاده خواهد شد، اما یکی از تحلیلگران دنیای نمایشگرها به نام راس یانگ می‌گوید این نمایشگر جدید روی هر دو مدل پرو آیفون استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد

ابتدا شایعه شده بود که نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۲ پرو از فناوری نرخ تازه‌سازی متغیر ProMotion بهره‌مند می‌شوند که به صورت خودکار نمایشگر را نسبت به آنچه در حال پخش است تنظیم خواهد کرد؛ این یعنی نرخ تازه‌سازی در ویدیوها و بازی‌ها افزایش می‌کند و در مواردی که به نرخ تازه‌سازی زیادی نیاز ندارند مانند گشت و گذار در گالری تصاویر، نرخ تازه‌سازی کاهش پیدا خواهد کرد.

گوشی های سری آیفون ۱۳ پرو

در حال حاضر اپل از این فناوری روی آیپد پرو استفاده کرده است، اما به خاطر تأثیری که روی عمر باتری می‌گذارد هنوز در آیفون‌ها استفاده نکرده است. اما به نظر می‌رسد این مشکل با یک نمایشگر از نوع LTPO حل شود.

نرخ تازه‌سازی می‌تواند تا ۱۲۰ هرتز ارتقاء پیدا کند که پاسخگویی تصویر را بهبود می‌بخشد و باعث روان شدن صفحه می‌شود. یکی دیگر از اخبار جذابی که در این مورد شنیده می‌شود، پشتیبانی از قلم Apple Pencil توسط آیفون است. در حال حاضر آیپد پرو با نمایشگر ProMotion خود از قلم اس پن با نرخ تأخیر ۲۰ میلی‌ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود این نمایشگرهای LTPO جدید با همکاری دو شرکت اپل و سامسونگ تولید شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*