رمز ارز اسنودن

رمز ارز طراحی شده توسط اسنودن به قیمت 5.5 میلیون دلار فروخته شد

ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی‌های سایبری آژانس ملی آمریکا، رمز ارز اختصاصی و غیر قابل تعویض خود را با قیمت 5.5 میلیون دلار به فروش رساند.

رمز غیرقابل تعویض یا ان اف تی نوعی رمز ارز خاص است که هر شخص آن را به عنوان نمادی مخصوص به خود طراحی می‌کند و امکان معاوضه آن وجود ندارد. این ارز رمزهای غیر قابل معاوضه با رمرارزهایی مثل بیت کوین که قابل معاوضه و خرید و فروش هستند تفاوت دارند. حالا به تازگی ادوارد اسنودن، افشاگر معروف حاسوسی‌های سایببری آمریکا، NFT اختصاصی خود را طراحی کرده و به فروش رسانده است.

جزئیات رمز ارز اختصاصی اسنودن

حراجی فروش رمز ارز اختصاصی اسنودن طی یک روز به اتمام رسید. این رمز ارز یک اثر هنری دیجیتال است که دربردارنده قسمت‌هایی از حکم دادگاهی در آمریکا در ارتباط با افشاگری‌های اسنودن است. در این حکم فعالیت‌های جاسوسی سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا ناقض قانون دانسته شده است. البته کاخ سفید نسبت به این حکم اعتراض کرده و از آن تبعیت نکرد. حروف و کلمات این حکم به نحوی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که مانند تصویر ادوارد اسنودن باشند.

خلق این اثر هنری با بهره‌گیری از یک نرم افزار منبع باز انجام شده و مثل سایر رمز ارزهای غیر قابل معاوضه توسط شخص ادوارد اسنودن امضا شده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند. قبل از این جک دورسی مدیر عامل توئیتر هم یک حراج به منظور به فروش رساندن رمز غیر قابل معاوضه خود با اهداف خیریه‌ای برگزار کرده بود؛ اما دورسی در این حراج که ماه قبل برگزار شد رکورد 2.9 میلیون دلاری را به ثبت رسانده بود و اکنون این رکورد به وسیله اسنودن شکسته شده است.

این مبلغ 5.5 میلیون دلار به بنیاد آزادی مطبوعات تحویل داده می‌شود که یک سازمان غیر انتفاعی ربای حمایت از آزادی مطبوعات است. رئیس این بنیاد شخص ادوارد اسنودن است.