تویوتا بی زد 4 ایکس

تویوتا bZ4X الکتریکی همراه با تصاویر جدیدی رونمایی شد

تویوتا bZ4X نهایتا توسط این شرکت ژاپنی رونمایی شد و خبر از یک SUV الکتریکی بسیار زیبا و AWD (هر چهار چرخ محرک) می‌دهد. در ادامه می‌توانید تصاویر این ماشین را مشاهده کنید.

صنعت خودروسازی به سختی در تلاش است تا ماشین‌های تمام الکتریک را جایگزین خودروهای بنزین سوز کند. مهم نیست شما چه احساسی نسبت به این قضیه دارید. ماشین‌های الکتریکی بیشتری در راه هستند و شرکت تویوتا هم اخیرا با انتشار تعدادی تصاویر مفهومی، دست به معرفی جدیدترین خودرو SUV الکتریکی خود با نام bZ4X زده است. سازندگان ادعا کرده‌اند که این خودرو بخشی از برنامه آن‌ها برای رهایی کامل از خودروهای کربن سوز تا سال 2050 میلادی است.

تویوتا بی زد 4 ایکس

شرکت تویوتا قصد دارد جهت توسعه برنامه خود حدود 70 مدل جدید از خودرو را تا سال 2025 میلادی روانه بازارهای جهانی کند. 15 مدل از این ماشین‌ها، تمام الکتریکی خواهند بود که 7 مدل از آن‌ها تحت نام “bZ” رونمایی خواهد شد. طبق اعلام سازندگان، این دو حرف مخفف “فراتر از صفر” هستند که اشاره به عدم مصرف سوخت‌های فسیلی در این خودروها دارد. ضمنا این شرکت تایید کرده است که برنامه الکتریکی کردن خودروها به خط تولید کامیون‌های آن‌ها هم راه خواهد یافت و بزودی شاهد کامیون‌های هایبریدی (با دو حالت بنزین سوز و الکتریکی) و تمام الکتریکی خواهیم بود.

تویوتا بی زد 4 ایکس

تویوتا bZ4X به صورت مشترک با شرکت سوبارو توسعه یافته است و از پلتفرم اختصاصی TNGA BEV استفاده می‌کند. شرکت Toyota قول کیفیت بی‌نظیر همیشگی، دوام بالا و قابل اتکا بودن را داده است. این خودرو شامل ویژگی AWD هم می‌شود که تخصص Subaru در این زمینه، زبانزد است. ماشین Toyota بی زد 4 ایکس دارای محور چرخ بلندی است؛ ضمن اینکه اورهنگ‌های ماشین (فاصله لاستیک‌های جلو/عقب تا انتهای ماشین) هم کوتاه هستند. نتیجه این است که با یک طراحی بسیار چشمگیر در بیرون و فضای بزرگ در داخل کابین طرف هستیم.

تویوتا بی زد 4 ایکس

بخش داخلی ماشین طراحی با سبک open-concept (حذف اجزای جداکننده مانند دیواره‌ها) دارد که هدف اصلی آن، ارتقای حس رانندگی و اعتماد به نفس راننده در سطح جاده است. تویوتا ادعا کرده است که هرکدام از جزئیات این ماشین با دقت طراحی شده‌اند. از جمله جایگاه صفحه نشانگر خودرو که بالاتر از فرمان قرار دارد تا به راننده، وجود فضای بیشتر و بازتری را القا کند و در عین حال دید بهتری را برای رانندگی ایمن ارائه دهد.

تویوتا بی زد 4 ایکس

خودرو تویوتا بی زد 4 ایکس در ژاپن و چین تولید خواهد شد و تویوتا برنامه دارد تا آن را در اواسط سال 2022 میلادی به فروش برساند. جزئیات مربوط به خط تولید آمریکا بعدها شرح داده می‌شود. در زیبایی داخلی و خارجی این ماشین هیچ شکی وجود ندارد اما هنوز نقاط گنگی در رابطه با این خودرو الکتریکی وجود دارد. Toyota هنوز اطلاعاتی در مورد مسافت قابل طی، قیمت و عملکرد فنی ماشین منتشر نکرده است. اگر این خودرو بتواند در زمینه‌های مذکور به استانداردهای جهانی دست پیدا کند، می‌توان تضمین کرد که با یکی از موفق‌ترین SUVهای الکتریکی روبه رو خواهیم بود.