الکترا قدس رایس

الکترا قدس رایس معرفی شد؛ آشنایی با نخستین خودرو برقی لبنان

الکترا قدس رایس معرفی شد که به عنوان نخستین خودرو برقی و اسپرت کشور لبنان محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

جهاد محمد، یک تاجر فلسطینی که متولد کشور لبنان است حدود 4 سال قبل شرکت خودروسازی الکترا را تاسیس کرد و اکنون به صورت رسمی از خودرو برقی و اسپرت الکترا قدس رایس پرده برداشت. وی قصد دارد به صورت سالانه 10 هزار دستگاه از این خودرو را به تولید برساند. گفتنی است جهاد محمد در انتخاب نام این خودرو از نام یکی از مقدس‌ترین مکان‌های جهان برای مسلمانان یعنی قدس استفاده کرده است.

مشخصات الکترا قدس رایس

الکترا قدس رایس

الکترا قدس رایس از یک فرم خودرو دون فره کامپکت بهره می‌برد و در نمای جلوی آن ورودی‌های هوای پهن و چراغ‌های بزرگ جلب توجه می‌کنند. در بخش عقب نیز شاهد دیفیوزری چشمگیر، رفلکتورهای بومرنگ مانند روی سپر و چراغ‌های LED هستیم. برای این خودرو رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی نیز در نظر گرفته شده است.

الکترا قدس رایس

در ساخت این خودرو از شاسی آلومینیومی استفاده شده است. در کابین نیز پشت آمپرهای دیجیتالی کوچک در مقابل دید راننده و نمایشگر بزرگ ۱۵.۹ اینچی در مرکز داشبورد به چشم می‌خورد. با این نمایشگر مرکزی می‌توان بسیاری از امکانات این خودرو را کنترل کرد.

الکترا قدس رایس

یک موتور الکتریکی 160 اسب بخاری در اکسل عقب وظیفه تامین نیروی این خودرو برقی را بر عهده دارد. با چنین پیشرانه‌ای الکترا قدس رایس می‌تواند ظرف مدت 5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شرکت سازنده حداکثر سرعت این خودرو را روی 165 کیلومتر در ساعت محدود کرده است. با وجود باتری 50 کیلووات ساعتی، این محصول می‌تواند تا شعاع حرکتی 450 کیلومتری را بپیماید.

الکترا قدس رایس

این خودرو اخیرا با قیمت حدود 25 هزار یورو به صورت پیش فروش به مشتریان عرضه شده است. همچنین شرکت الکترا قصد دارد به‌زودی سدان قدس کپتال ES، خودروی اسپرت قدس نوسترام EE و تاکسی الکتریکی eCab را نیز تولید و به بازار عرضه کند.