تست سرعت اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک

نتایج تست سرعت اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک بسیار متناقض است

این روزها اینترنت ماهواره‌‌ای SpaceX Starlink سر و صدای زیادی به پا کرده است. حال نتایج تست سرعت اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک بسیار متناقض است.

ایلان ماسک پیش از این فکر می‌کرد اینترنت ماهواره ای استارلینک می‌تواند اینترنت را به مناطقی که بیشتر شرکت‌های مخابراتی در آنجا حضور دارند، انتقال دهد اما این سرویس، باید تعداد کثیری از افراد و مکان‌هایی را پوشش دهد که ماهواره‌ها به باند آن دسترسی خواهند داشت.

در ابتدای امر و در تبلیغاتی که برای Starlink شده بود، از سرعت بالاتر اینترنت نسبت به اینترنت‌های فیبر یا DSL سخن گفته شده بود. اکنون اما در آزمایش Speedtest، مشخص شد سرعت وعده داده شده تنها برای برخی مناطق خاص است و در برخی نواحی، این سرعت از اینترنت حال حاضر کاربران نیز کم‌تر است.

گفته می‌شود قرار است این تست سرعت اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک به عنوان معیاری برای نقطه آغاز این فناوری باشد و احتمالا به زودی شاهد بحث‌های فراوانی در مورد بنچمارک‌های Starlink خواهیم بود.تست سرعت اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک

با توجه به گفته‌ها و اهدافی که ایلان ماسک در مورد سرعت استارلینک متصور بود، باید از نتایج Speedtest در مناطق تحت پوشش این فناوری در ایالت متحده و کانادا نا امید شویم. سرعت بارگیری استارلینک به طور میانگین، دارای رقمی در حدود 40 تا 93 مگابیت بر ثانیه است که با 100 مگابایت بر ثانیه‌ای که برای ابتدای امر اعلام شده بود، فاصله دارد. آنچه اوضاع را بدتر می‌کند، این است که احتمالا در برخی مناطق ارقام به دست آمده برای سرعت اینترنت ماهواره‌ای، کمتر هستند.

تنها در زمانی سرعت اینترنت ماهواره‌ای قابل تطبیق با گفته‌های سازندگان خواهند بود که مناطقی با بهترین سرعت را بیابید. همچنین در شهرهای شلوغ و پر از ساختمان‌های بلند، سرعت اینترنت با توجه به موانعی که برای عبور سیگنال‌ها وجود دارد به شدت افت می‌کند. در کل در فضاهای باز و خلوت، بهترین نتایج استارلینک به دست خواهد آمد.

هنوز سوال‌های بی جواب بسیاری در مورد این فناوری وجود دارد و مشخص نیست آیا در تمامی مناطق شاهد آن خواهیم بود یا خیر. نظر شما در مورد اینترنت ماهواره‌ای SpaceX Starlink چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*