معرفي بهترين 5 تبلتي که تا به حال ساخته شده اند

five-best-tablet

سایت Zdnet در مقاله‌ای که جیمز کندریک به تازگی منتشر کرده، 5 تا بهترین تبلتهای دنیا را معرفی کرده است. این تبلتها را جیمز با توجه به تجربه‌ای که در استفاده از تبلتهای مختلف داشته معرفی کرده است. به گفته سایت، جیمز کندریک از زمانی که دستگاه‌های موبایل 13 کیلو گرم بوده‌اند در حال استفاده از تکنولوژی روز است. در ادامه با توضيحاتي در مورد هر کدام از اين پنج تبلت با گجت نيوز همراه باشيد .

بیش از یک دهه پیش بود که ایده تبلت کامپیوترها را مایکروسافت به دنیا معرفی کرد. ایده داشتن یک اسلیت دیجیتال که با قلم استفاده می‌شد پیشرفت کرد، اما تاریخ نشان داد که تبلت کامپیوترها با آن شکل و توانایی‌اشان کافی نبودند.
با وجود موفق نبودن این تبلت کامپیوترها در آنزمان، افرادی بودند که از آنها استفاده کرده و راضی بودند. به عنوان فردی که از ظهور تبلتها یکی از کاربران پرو پا قرص آنها بوده است، تصمیم گرفتم چند تا از بهترینهای آنها را به شما معرفی کنم.

5 تبلتی که در اینجا فهرست شده‌اند، همگی را برای کار و بازی استفاده کرده‌ام. در آنها ده‌ها هزار صفحه نوشته را با  دستانم نوشته‌ام و این 5 تا از نظر من بهترین‌های دنیا هستند.

تبلتها بر اساس زمانی که وارد بازار شده‌ مرتب شده‌اند. اگر شما هم تبلتی را می‌شناسید که به نظرتان جز بهترین‌هاست، نام آنرا در نظرات قرار دهید و از تجربیات خود با دیگران صحبت کنید.

HP Compaq tc1000/1100 — 2003

تبلت کامپیوتر با معرفی یک تبلت انقلابی از اچ پی که تمام یک کامپیوتر شخصی را درون یک اسلیت 10 اینچی با یک دیجیتایزر جا داده بود یک قدم به جلوتر برداشت. از نظر سخت افزاری این تبلت زیاد قدرتمند نبود.

Tc1000 خیلی باریکتر و سبکتر از همه دستگاه‌های اینچنینی بود که در آنزمان در دنیا وجود داشت و در واقع یک تبلت کامپیوتر ویندوزی کامل به حساب می‌آمد. در واقع می‌توان گفت که این دستگاه، مدلی از بهترین مهندسی و طراحی بوده که تا بحال اچ پی به آن دست یافته است.

ساختار قابل حمل tc1000 این تبلت در واقع آنرا درون این فهرست قرار داده است.

این تبلت براحتی به کیبورد متصل می‌شد تا به شکل یک لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد. بعلاوه با چرخش 360 درجه هم امکان استفاده در شکل یک تبلت را می‌داد.

با اینکه از نظر طراحی بی‌نظیر بود، اما از نظر سخت افزاری قدرت این را نداشت که انتخاب خیلی‌ها باشد. خیلی زود اچ پی تصمیم به آپگرید این مدل گرفت و آنرا به پردازنده قویتری مجهز کرده و با نام tc1100 عرضه کرد. البته این سازنده مطئن شد که کیبورد، باتری و دیگر وسایل جانبی مدل پیشین با مدل جدید سازگار باشد.

این مدل در زمان خودش بسیار پیشرفته بود و بارها با آن کار کرده‌ام. به اندازه یک لپ‌تاپ سریع بود و برای نوت بردرای و گزارش نویسی من ابزاری بسیار کارآمد به حساب می‌آمد.

از نظر باتری، آنزمان بیشتر دستگاه‌ها ضعیف بودند، اما اچ پی با طراحی باتریهای قابل تعویض امکان جایگزین کردن باتری مصرف شده با باتری شارژ شده را می‌داد. چیزی که در بسیاری از لپ‌تاپ‌های آن زمان ممکن نبود.

اچ پی این دو مدل را تنها برای مدت کوتاهی به بازار عرضه کرد، اما به دلیل نبود دستگاهی مشابه، سالهای سال کاربران برای مصارف کاری از آنها استفاده کردند.

Lenovo ThinkPad X61 â 2007

سال 2007 بود که لنوو ThinkPad X61 را به دنیا معرفی کرد و من هم پس از سالها استفاده از tc1100 خود، X16 را انتخاب کردم.
ThinkPad X61 در مقایسه با تبلتهای جدید بزرگ جثه و سنگین بود، اما از بسیاری از لپ‌تاپ‌های زمان خود سبکتر و باریکتر ساخته شده بود.
باتری این مدل هم قابل تعویض بود و می‌شد براحتی و پس از اتمام آن تنها با داشتن یک باتری یدک به کار خود ادامه داد. صفحه بزرگ 12 اینچی آنهم یک نوتپد دیجیتالی عالی به حساب می‌آمد.
برای آنهایی که به دنبال دستگاهی هستند که استانداردهای مرتبط به مصارف کاری را داشته باشد، باید بگویم که ThinkPad X61 یک لپ‌تاپ با کیبورد مشهور ThinkPAd و یک تبلت خوب بود.

HP Compaq 2710p — 2008

اچ پی با معرفی 2710p به راه خود در ارائه خلاقیت و نوآوری در سری کامپک ادامه داد. این نوت بوک قابل تبدیل، یک لپ‌تاپ کاری کامل بود. این دستگاه باریکی را در نوت بوکهای قابل تبدیل در آن زمان به مرحله دیگری وارد کرد.
این مدل ظاهری شیک و صیقلی داشت و به راحتی در دستان و در استفاده طولانی مدت به عنوان تبلت جای می‌گرفت و کار با آن لذت بخش بوده و  این در حالی بود که به عنوان یک لپ‌تاپ با کیفیت برای مصارف کاری هم به حساب می‌آمد.
اچ پی در این دستگاه برای مشکل باتری هم فکری کرده و با ارائه یک باتری اضافه باریک(0.5 اینچی)که دقیقا به اندازه قسمت پایینی 2710p بود و براحتی در آن قسمت جای می‌گرفت این مشکل را برطرف کرده بود. این ویژگی زمان کاری لپ‌تاپ را دو برابر کرده و براحتی و بدون نیاز به خاموش کردن از دستگاه جدا می‌شد.
طراحی و مهندسی این دستگاه بقدری خوب بود که اچ پی پس از آن و برای مدت چندین سال نسخه‌های دیگری از آن را روانه بازار کرد.

iPad Air -2013

شاید دیدن نام آیپد در میان فهرست بهترین‌های دنیا برای دشمنان اپل خوشایند نباشد، اما باید بگویم که این تبلت یکی از بهترینهایی است که تا بحال ساخته شده است. شاید بگویید که آیپد اصلی خیلی بهتر از این مدل باشد، اما از نظر من آیپد ایر یکی از دستوردهای بزرگ اپل بوده است.
اینکه اپل توانسته چنین قدرت و حافظه‌ای را در دستگاهی به این باریکی و سبکی قرار دهد، در واقع یک موفقیت به حساب می‌آید.
از نظر سیستم عامل  هم که باید بگوییم این دستگاه دارای یک موتور قدرتمند بوده که با ارائه کلی برنامه جالب، دریچه‌ای را به سوی دنیای بهره‌وری و بازی برای صاحبانش باز می‌کند.
با ارائه آفیس مایکروسافت، آیپد بیش از پیش تبدیل به یک دستگاه مناسب کاری می‌شود. شاید اینکار را اپل انجام نداده باشد، اما به ارزشهای آیپد ایر اضافه کرده است.
بهترین سخت افزار، طراحی ساده و برنامه‌های خوب از آیپد ایر یکی از بهترین تبلتهایی که تا بحال ساخته شده‌اند می‌سازد و آنرا در این فهرست قرار می‌دهد.

Kindle Fire HDX 8.9-2013

 Kindle Fire HDXنه تنها یک دستگاه ارزشمند است، بلکه از نظر پردازشگر و رزولوشن صفحه نمایش و در مقایسه با هر چه پیش از آن آمده، خیلی خوب عمل کرده است.
قرار گرفتن دکمه‌های صدا و پاور در قسمت پشتی باعث شده است که استفاده از کیندل فایر HDX طبیعی‌تر باشد. مهندسین آمازون تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری، کار با این این تبلت را راحت و لذت بخش کنند.
این تبلت استفاده از هر محتوایی را برای شما ممکن کرده است. صفحه خانه منحصر بفرد این دستگاه استفاده از برنامه‌ها و محتوایی را که می‌خواهید سهولت بخشیده و این ویژگی‌ها از Kindle Fire HDX از نظر نویسنده لذت بخش ترین تبلت در هنگام کار را می‌سازد.

منبع : zdnet

 

Five best tablets of all time

The Tablet PC introduced by Microsoft over a decade ago was the result of a pet project by then company CEO Bill Gates. The thought of a portable digital slate that was used with a pen was advanced, but as history has demonstrated given the unsuccessful run of the Tablet PC that’s not always enough.

Even with the less than successful run of those Tablet PCs, they were the perfect solution for some. I fit in that small group as I used them in my consulting work for a long time. I took dozens of pages of handwritten notes every day for years, as it offered one major benefit over paper. I could search my handwritten notes and find the particular nugget of information I had recorded. That beat paper notes hands down.

My work back then consisted of attending five to six meetings daily, often at multiple venues all over town. I would take copious notes on the tablet, and at the end of the day would use the tablet’s keyboard to write official reports. I did all of this while also writing about mobile tech as a hobby. My days were full of words, handwritten and typed, and tablets were the vehicle for recording them.

Having used a number of tablets since the birth of the Tablet PC and into the present age, it’s worth noting the best of the lot. Most of them were amazing feats of engineering for their time.

The five tablets listed here were/are all used by me in my work and play. Together they recorded tens of thousands of handwritten pages of notes, and hundreds of thousands of written words. They are the five best tablets ever made, in this writer’s opinion.

They are presented in chronological order, based on the year each was released for sale. Each was chosen for this top five list based on some particular design that set it ahead of the pack, or for the total package that pushed it ahead of the competition.

If you have a favorite tablet, any type, that doesn't appear on this list, share it in the comments below. It’s fun to take trips down memory lane and important to not forget where we’ve been.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*