دورکاری

مدیریت دورکاری : چالش‌ها و راهکارهای آن در دنیای امروز

دورکاری از سال‌های دور به عنوان نوعی از اشتغال در سازمان‌ها وجود داشته و با ورود فناوری اطلاعات به عرصه زندگی بشر دوركاری هم به‌طور چشم‌گیری توسعه یافته است.

دورکاری : استراتژی دیرین جهانی در شرکت‌های بین‌المللی

دوركاری از سال‌های دور به عنوان نوعی از اشتغال در سازمان‌ها وجود داشته و با ورود فناوری اطلاعات به عرصه زندگی بشر دوركاری هم به‌طور چشم‌گیری توسعه یافته است. دوركاری جدید که به طور عمده بر ابزارهای رایانه‌ای مبتنی است، از سـال 1970 شروع شده است. دولت‌ها و شركت‌های بزرگ صنعتی جهان كه به دنبال افزایش بهره‌وری و افزایش ارتقای كیفیت زندگی كاركنان خود بودند، از این پدیده استقبال و منافع زیادی را نصیب خود و كاركنانشان کرده‌اند. این موضوع پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ما نیز پررنگ‌تر شد و کارفرمایان و کارکنان درصدد یافتن راهکاری برای غلبه بر چالش‌های آن شدند.

پتانسیل دورکاری در کدام بخش‌ها بیشتر است؟

واضح است که امکان استفاده از دورکاری در مشاغل مختلف، متفاوت است. طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت مشاوره مدیریت مک کنزی اند کمپانی، پتانسیل دورکاری در چند بخش صنعت متمرکز شده است. برای مثال حوزه‌های مالی و بیمه که در آن سه چهارم زمان افراد صرف فعالیت‌هایی می‌شود که انجام آن‌ها از راه دور و بدون کاهش میزان بهره وری امکان‌پذیر است، از بالاترین پتانسیل دورکاری برخوردارند. در سوی دیگر اگرچه کشوری مانند هند، در سطح جهان به پیشرفته بودن صنایع و خدمات مالی پیشرو شناخته شده است، اما اکثریت قریب به اتفاق 464 میلیون نیروی کار آن در مشاغلی مانند خدمات خرده فروشی و کشاورزی اشتغال دارد که نمی‌توان آن‌ها را از راه دور انجام داد.

تقویت زیرساخت‌های دیجیتال از ملزومات دورکاری

در صنایع مختلفی که پتانسیل دورکاری وجود دارد نیز بزرگ‌ترین دغدغه‌ی سازمان‌ها برای ارتباط با مشتریان و کارمندان خود، موضوع امنیت و کیفیت برقراری ارتباط است. حالت مطلوب این است که دغدغه‌های زیرساختی در حوزه ارتباطات برطرف شود تا سازمان‌ها بتوانند با خاطری آسوده به حوزه تخصصی کسب‌وکارشان بپردازند و دغدغه‌ای در این باره نداشته باشند. راهکارهای ارتباطی‌ که منجر به افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های سازمان شود و بهره‌وری سازمان را بالاتر ببرد از خواسته‌های هر زمان پیشرو و موفق است.

قطعا تمامی سازمان‌ها با توجه به حوزه صنعت یا فعالیت‌شان و نیازمندی‌های ویژه برای توسعه، به راهکارهای سفارشی سازی شده و متناسب با کسب‌وکار خود نیازمندند. راهکاری که بهره‌وری کارکنان را افزایش دهد، فعالیت کارکنان سازمان از هر جایی را ممکن و پاسخ‌گویی به مشتریان سازمان را بدون وقفه یا خدشه امکان‌پذیر سازد. اکنون سازمان‌ها افزون بر نیازهای قبلی خود به مشاورانی احتیاج دارند که بهترین راه‌حل ممکن را پیشنهاد دهند و با یک ساز و کار منظم و پشتیبانی قابل اتکا در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز، پاسخ‌گوی این نیازهای جدید باشند. به گونه‌ای که کسب و کار شما حتا برای لحظه‌ای دچار اختلال نشود.

سازمان‌ها باید بتوانند همواره منعطف و کارآمد فعالیت کنند؛ با تغییرات روز و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی هماهنگ شوند و پاسخی درخور برای شرایط در حال تغییر داشته باشند.

ما همواره کامپیوترها و تلفن‌های همراه‌مان را ارتقا می‌دهیم و سعی می‌کنیم با روند رو به رشد تکنولوژی همراه شویم، اما آیا این اتفاق در سازمان ما و خدماتی که در سازمان‌مان از آن بهره می‌بریم هم رخ می‌دهد؟

قطعا در دنیای رقابتی امروز، هیچ تماسی از سوی مشتری نباید از دست برود و ارتباط موثر با مشتریان نباید حتا برای لحظه‌ای قطع شود. اما سازمان‌ها مسئولیت مهم‌تری نیز در مقابل کارکنان و حفظ سلامت آنان دارند. باید شرایطی برای دورکاری پرسنل فراهم آید که به کمک آن هم به نگرانی‌های موجود در حوزه منابع انسانی پاسخ داده شود و هم بتوان کسب و کار را حتا در شرایط دورکاری بدون محدودیت توسعه داد.

شاتل؛ راهکاری قابل اتکا در کنار کسب‌وکار شما

گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل با تکیه بر خدمات سازمانی خود و به کمک مهندسان فروش و مشاوران متخصص در حوزه ارتباطات به هر گونه دغدغه‌ی سازمان شما در حوزه ارتباطات پاسخ و راهکاری متناسب با کسب و کارتان به شما ارایه می‌دهد. در این فرآیند شما حتا برای لحظه‌ای در تمام روزهای هفته و سال، تنها نخواهید بود و می‌توانید با خاطری آسوده به تخصص‌ها، فناوری‌های و تجارب این مجموعه اعتماد کنید.

خدمات پهنای باند اینترنت اختصاصی، تلفن سازمانی، خدمات جامع مرکز داده‌ها و میزبانی سرور، خدمات تلفن همراه سازمانی شاتل‌موبایل و بسیاری خدمات ارتباطی دیگر، سبد کاملی از راهکارهای ارتباطی سازمانی شاتل را تشکیل می‌دهند.

شاتل این راهکارها را با ویژگی‌هایی منحصر به فرد به شما ارایه خواهد کرد:

– راه‌اندازی سریع

– هزینه نگه‌داشت بسیار پایین‌

– پشتیبانی ۲۴ ساعته

– بدون هزینه راه‌اندازی

– بدون پرداخت حق اشتراک ماهانه

– قابلیت اتصال از هر نقطه‌ای در کشور

– مدیریت متمرکز شعب و دفاتر مختلف از یک نقطه

– تغییر سریع مسیر ارتباطی در صورت بروز هر گونه حادثه‌‌ی پیش‌بینی نشده (Disaster Plan)

– امنیت بالا در حفظ اطلاعات باارزش سازمان شما

چگونه می‌توان از خدمات سازمانی شاتل استفاده کرد؟

شاتل در همه روزهای هفته برای ارایه راهکارهای متناسب با کسب و کار شما و مشاوره برای مهندسی نیازهای سازمان‌تان آماده‌ی پاسخ‌گویی است. برای ارتباط با این بخش و بهره‌گیری از راهکارهای سازمانی شاتل می‌توانید با دفتر مرکزی این شرکت و یا دفتر نمایندگی‌های شاتل در سراسر کشور، تماس بگیرید.

  • تلفن اختصاصی خدمات سازمانی: 91000999
  • نشانی ایمیل: B2B@shatel.ir
  • نشانی وب‌سایت: Shatel.ir/B2B
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*