واکسن های کرونا

واکسن های کرونا که در بازار سیاه به فروش می‌رسند، آب مقطر هستند

نایب رئیس انجمن داروسازی ایران اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن های کرونا که در بازار سیاه وجود دارند جعلی بوده و در حقیقت سرم آب مقطر هستند.

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازی ایران عنوان کرد توزیع واکسن فقط بر عهده بیمارستان‌ها و معاونت درمان و غذا و دارو نیست بلکه از طریق معاونت بهداشتی این کار انجام می‌شود. وی افزود تمام واکسن‌های وارداتی دارای کدهای اختصاصی هستند که این کد روی واکسن درج شده است. اگر واکسنی وارد بازار سیاه شود، به آسانی با پیگیری کد روی واکسن می‌توان منبع آن را شناسایی کرد.

جعلی بودن واکسن های کرونا در بازار سیاه

نایب رئیس انجمن داروسازی ایران در ادامه بیان کرد البته داروهای ضد ویروس به شکل خوراکی و تزریقی در بازار سیاه یافت می‌شود، اما طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون هیچ واکسن کرونایی در بازارهای سیاه پیدا نشده است. همچنین تمام مواردی که به نام واکسن کرونا در این بازارها وجود دارند جعلی بوده و در حقیقت سرم آب مقطر هستند. وی افزود هرچند داروهای خوراکی و تزریقی کرونا در بازارهای سیاه به فروش می‌رسد، اما فروش واکسن کرونا در بازارهای آزاد واقعیت ندارد.

علی فاطمی در خصوص شایعه خالی کردن شیشه‌های واکسن و نگهداری آن عنوان کرد:

شیشه‌های خالی واکسن‌ها پس از تزریق از مراکز و شبکه‌های بهداشت جمع‌آوری می‌شود. از این رو شایعه خالی کردن شیشه‌های واکسن و نگهداری در جای دیگر صحت ندارد‌.