واکسیناسیون کرونا

شروع واکسیناسیون کرونا برای افراد 75 سال به بالا

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد واکسیناسیون کرونا برای افراد 75 سال به بالا از دیروز آغاز شده و تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس اظهارات علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تزریق واکسن کرونا به افراد 75 سال به بالا از دیروز آغاز شده است. شبکه بهداشت مشخصات این افراد را دارد و به آن‌ها پیامک می‌دهد یا با آن‌ها تماس می‌گیرد و تاکنون هیچ احتیاجی به مراجعه حضوری برای ثبت نام نیست.

مدت زمان واکسیناسیون کرونا برای افراد 75 سال به بالا

طبق پیش‌بینی‌ها، واکسیناسیون کرونا افراد 75 سال به بالا حداقل تا دو هفته آینده به طول می‌انجامد. در صورتی که تا روز چهارشنبه این هفته، با افراد بالای 75 سال به منظور دریافت واکسن تماس گرفته نشد یا برای آن‌ها پیامک ارسال نشد، می‌توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که به منظور ثبت نام باید کد ملی، مشخصات و شماره تماس خود را در سامانه ثبت کنند.

بر اساس اظهارات سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، افراد 80 سال به بالا همچنان در حال دریافت واکسن هستند و چنانچه این گروه سنی تا به امروز هنوز در سامانه ثبت نام نکرده‌اند، سهمیه آن‌ها همچنان محفوظ است و می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور برای تزریق واکسن ثبت نام کنند.

تزریق 56 هزار و 598 دوز واکسن کرونا در کشور

واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور از تاریخ هشت اردیبهشت و با تزریق واکسن به افراد 80 سال به بالا آغاز شد. وزارت بهداشت اعلام کرده است که تا به امروز نزدیک به 3 میلیون و 200 هزار واکسن کرونا به کشور وارد شده است. دوز اول واکسن به 1 میلیون و 713 هزار و 648 نفر تزریق شده و دوز دوم نیز به 342 هزار و 950 نفر تزریق شده است. در مجموع 56 هزار و 598 دوز واکسن کرونا تا به امروز در کشور تزریق شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از افراد مسن به عنوان موش ازمایشگاهی استفاده میکنن بی شرفا