واکسیناسیون افراد بالای 80 سال

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 80 سال از سه شنبه 7 اردیبهشت

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که واکسیناسیون افراد بالای 80 سال کشور از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اعلام رسمی ثبت نام واکسیناسیون کرونا و جزئیات فاز دوم واکسینه کردن مردم اظهار کرد که فاز نخست تزریق واکسن کرونا در ایران به انجام رسیده و از روز سه شنبه فاز دوم آن یعنی واکسیناسیون افراد بالای 80 سال آغاز خواهد شد.

علیرضا رئیسی روز یکشنبه طی مصاحبه‌ای در ارتباط با ثبت نام برای واکسیناسیون کرونا در فاز دوم تاکید کرد که هیچ‌نوع مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی کشور به منظور ثبت نام در فاز دوم واکسیناسیون وجود ندارد. آغاز فاز دوم واکسیناسیون از روز سه شنبه تنها مخصوص افراد 80 سال به بالا خواهد بود. در اکثر شهرها و روستاهای ایران، پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابراین از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آن‌ها تماس حاصل شده و در روز و ساعت مشخص به منظور تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند.

تکلیف افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند

رئیسی اظهار کرد که ممکن است بعضی از افراد فاقد پرونده الکترونیک سلامت باشند که در این زمینه مقرر شد تمام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، شماره تلفنی را از هفته بعد یعنی 11 اردیبهشت 1400 اعلام کنند تا افراد 80 سال به بالا که با آن‌ها تماس برقرار نشده، با آن شماره تلفن تماس حاصل کرده و اطلاعات آن‌ها برای دریافت واکسن کرونا ثبت شود. بنابراین هیچ‌گونه مراجعه حضوری به منظور ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای 80 سال به مراکز بهداشتی و درمانی وجود نخواهد داشت و اطلاعات به شکل تلفنی دریافت و ثبت می‌شود.

اعلام رسمی سایت ثبت نام واکسیناسیون

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد که برای سیار گروه‌های سنی هم از هفته آتی سایت Salamat.gov.ir معرفی شده و افراد به این سایت رجوع کرده و نام آن‌ها ثبت می‌شود. مطابق با ثبت نام صورت گرفته، برای افراد پیامک فرستاده شده و به آن‌ها اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. سپس از طریق پیامک از افراد به منظور دریافت واکسن دعوت می‌شود.

تزریق واکسن در شبکه بهداشت رایگان است

واکسیناسیون در شبکه بهداشت در سراسر کشور به شکل رایگان انجام شده و هیچ‌گونه وجهی بابت ثبت نام و تزریق واکسن پرداخت نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جووک قرن با کدوم واکسن دقیقا

    انوقت محل واکسن زدن کجاست خخخخخخخخخخ

  2. به نظر من که باید با این وضعیت مدیریت بحرانشون از بالای 100 سال باید شروع میکردن فکر کنم دارن مسخرمون میکنند .دیگه نمیدونن به چه زبونی بگن مردم بمیرید برامون مهم نیستید