پوشیدن ماسک

پوشیدن ماسک توسط افراد واکسینه شده در آمریکا الزامی نیست

مرکز کنترل بیماری آمریکا اعلام کرد در بیشتر مکان‌های عمومی پوشیدن ماسک توسط افرادی که به صورت کامل واکسینه شدند الزامی نیست.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد افرادی که به صورت کامل واکسینه شدند در بیشتر مکان‌ها به پوشیدن ماسک نیازی ندارند. این در حالی است که سایر کارشناسان این حوزه اعلام کردند تا واکسیناسیون 70 تا 80 درصدی جمعیت یک کشور باید پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی الزامی باشد.

الزامی نبودن پوشیدن ماسک توسط افراد واکسینه شده

مقامات بهداشت آمریکا دستورالعمل جدیدی را برای استفاده از ماسک در نظر گرفتند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا افرادی که به صورت کامل واکسینه شدند در فضای بسته یا باز می‌توانند بدون پوشیدن ماسک حضور پیدا کنند، اما در شرایط خاصی نظیر مطب پزشک یا حمل‌ونقل عمومی پوشیدن ماسک باید در دستور کار این افراد قرار بگیرد.

روشل والنسکی، مدیرکل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد شواهد و مدارک نشان می‌دهد واکسن‌های کرونا آمریکایی در برابر گونه‌های مسری‌تر ویروس کرونا در آمریکا همچنان تاثیرگذار هستند. وی افزود هم‌اکنون 117 میلیون نفر برابر با 35 درصد از جمعیت آمریکا موفق به دریافت دو دوز واکسن کرونا شدند و حداقل 154 میلیون نفر نیز حداقل یک دوز را دریافت کردند. وی افزود با توجه به کاهش موارد ابتلا، عملکرد واکسن‌ها و میزان واکسیناسیون زمان آن فرا رسیده تا افرادی که به صورت کامل واکسینه شدند بدون ماسک در بیشتر مکان‌ها حضور پیدا کنند.

مدیرکل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در ادامه بیان کرد البته در حال حاضر استفاده از ماسک در هواپیماها، اتوبوس‌ها، قطارها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین در مراکز درمانی الزامی است و برای کنترل شیوع این بیماری باید این محدودیت‌ها در نظر گرفته شود، اما در سایر مکان‌های عمومی افرادی که کامل واکسینه شدند می‌توانند بدون ماسک حضور یابند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*