نسل جدید سوزوکی ویتارا

احتمال ورود نسل جدید سوزوکی ویتارا به ایران+عکس و مشخصات

گفته می‌شود شرکت خودروسازی ایران خودرو قصد دارد تا در صورت لغو تحریم‌ها نسل جدید سوزوکی ویتارا را در کشور به تولید و فروش برساند.

به تازگی از کارخانه شرکت ایران خودرو در تهران تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد ایران خودرو به دنبال تولید یک کراس اوور جدید یعنی نسل جدید سوزوکی ویتارا است. نسل جدید این خودرو از نظر ابعاد خیلی بزرگ نیست و ساختار فنی آن نیز با گرند ویتارا تفاوت دارد. این در صورتی است که تا قبل از اعمال تحریم‌ها نیز ایران خودرو چند دستگاه از نسل جدید سوزوکی ویتارا را به منظور تولید وارد کارخانه کرده بود؛ اما پس از اعمال مجدد تحریم‌ها این شرکت از تولید انبوه این اتومبیل بازماند و فقط چند دستگاه از این خودرو نزد شرکت ایران خودرو محفوظ ماند.

نسل جدید سوزوکی ویتارا

اکنون و پس از گذشت چندین سال، انتشار تصاویری از محوطه شرکت ایران خودرو منجر به آن شده است که زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت سوزوکی به کشور در صورت لغو  تحریم‌ها به گوش برسد. همچنین بر اساس اظهارات برخی از افراد آگاه، هدف ایران خودرو از قرار دادن نسل جدید سوزوکی ویتارا در محوطه شرکت، انجام آزمایش‌های فنی بوده و این احتمال وجود دارد که این شرکت مذاکراتی را به منظور بازگشت مجدد سوزوکی به کشور، این بار با نسل جدید Vitara آغاز کرده باشد.

نسل جدید سوزوکی ویتارا

آشنایی با نسل جدید سوزوکی ویتارا

ابعاد و ارتفاع نسل جدید ویتارا نسبت به سوزوکی گرند ویتارای قبلی کوچک‌تر است. ایمنی این خودرو در مقایسه با قبل بهتر شده و وزن آن نیز کمتر شده است. ویتارا نسل جدید یک کراس اوور جمع و جور محسوب می‌شود و برای این خودرو دو پیشرانه 1.4 لیتری توربو 138 اسب بخاری و 1.6 لیتری 115 اسب بخاری در نظر گرفته شده است که خریدار می‌تواند یکی از این دو پیشرانه را سفارش دهد.

وزن سوزوکی ویتارا جدید 1075 کیلوگرم است که باعث شده تا این اتومبیل سازگاری مناسبی با موتورهای کم حجم داشته باشد و همچنین از قابلیت دو دیفرانسیل نیز برخوردار باشد. مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل از 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر کمتر است که باعث شده تا این خودرو به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. برای این اتومبیل دو گیربکس پنج دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده است که خریدار می‌تواند هر یک از آن‌ها را سفارش دهد.

نسل جدید سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارای جدید دارای امکانات زیادی است که سنسور باران، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک،‌ قابلیت دو دیفرانسیل، شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، سامانه کنترل پایداری و سقف پانوراما نمونه‌ای از آن‌ها هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*