قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی یک ماه گذشته حدود 50 درصد کاهش یافت

قیمت بیت کوین با وجود اینکه طی روزهای اخیر رشد نسبی را تجربه کرد، اما ارزش آن در یک ماه گذشته حدود 50 درصد کاهش یافت.

قیمت جهانی بیت کوین در حالی طی روز گذشته به 36 هزار و 500 دلار رسید که روز قبل از آن این رقم حتی تا 31 هزار و 227 دلار نیز کاهش یافته بود. بررسی‌های نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتالی محبوب در روز 14 آوریل یعنی بیش از یک ماه گذشته حدود 64 هزار دلار و 895 دلار بود و با توجه به آخرین قیمت روز گذشته آن می‌توان گفت ارزش بیت کوین طی یک ماه حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

دلیل کاهش قیمت بیت کوین

کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی فقط مختص بیت کوین نبود و سایر ارزهای دیجیتالی محبوب نظیر دوج کوین نیز با ریزش شدیدی مواجه شدند. همچنین قیمت ارز دیجیتالی اتر نیز طی دو شب گذشته حدود 17 درصد کاهش یافت. کارشناسان دلایل این افت ارزش را عقب نشینی کارگزاری هوآبی (Huobi) از عرضه برخی ارزهای دیجیتالی در بعضی از کشورها می‌دانند که این موضوع به تصمیم دولت چین برای اعمال محدودیت‌های جدی در معاملات ارزهای دیجیتالی نیز مربوط می‌شود.

نیک مانسینی، کارشناس موسسه خرید و فروش ارز مجازی چین در این خصوص عنوان کرد تصمیم جدید دولت چین در اعمال محدودیت‌های جدی در معاملات ارزهای دیجیتالی باعث شد تا قیمت Bitcoin به میزان زیادی کاهش پیدا کند که تا تاریخ 19 می این میزان افت بی‌سابقه بوده است.

گفتنی است نگرانی‌ها از سرکوب ارزهای دیجیتالی در کشور چین، اعمال محدودیت‌های جدید توسط آمریکا و همچنین اظهارنظرهای جدید ایلان ماسک باعث شد تا طی ماه گذشته شاهد افت بی‌سابقه ارزهای دیجیتالی باشیم؛ به گونه‌ای که این پرسش «آیا باید بیت کوین خود را بفروشم؟» در هفته گذشته در موتور جستجوی گوگل ترند شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*