استخراج بیت کوین

حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام می‌شود

طبق گزارش جدید موسسه الیپ تیک حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام می‌شود و گردش مالی این صنعت در کشورمان سالانه حدود 1 میلیارد دلار است.

الیپ تیک که یک موسسه فعال در حوزه فناوری بلاکچین شناخته می‌شود در گزارش جدیدی اعلام کرد فرایند استخراج بیت کوین در ایران باعث شده است تا این کشور به صدها میلیون دلار درآمد دست پیدا کرده و از آن برای واردات و صادرات کالا و همچنین کاهش تحریم‌ها استفاده کند. بر اساس اعلام این موسسه، سطح فعلی استخراج Bitcoin در ایران نشان می‌دهد حجم گردش مالی این صنعت به صورت سالانه به حدود 1 میلیارد دلار است. این در حالی است که مقامات کشورمان در این خصوص آمار دقیقی را ارائه نکرده‌اند.

جزئیات استخراج بیت کوین در ایران

موسسه الیپ تیک در گزارش خود اعلام کرد تعیین میزان دقیق این آمار بسیار دشوار بوده و این ارقام به کمک آمارهای جمع‌آوری شده از استخراج بیت کوین توسط مرکز فعالیت‌های مالی جایگزین کمبریج تا ماه آوریل سال 2020 به دست آمده است. همچنین شرکت ملی برق ایران اخیرا اعلام کرد میزان برق مورد استفاده در این کشور برای استخراج Bitcoin برابر با 600 مگاوات است که موسسه الیپ تیک در محاسبات خود از این رقم استفاده کرده است.

بر اساس تحقیقات موسسه الیپ تیک، میزان برق سالانه که برای استخراج Bitcoin در ایران استفاده می‌شود با سوختن 10 میلیون بشکه نفت برابر بوده و همچنین 4 درصد صادرات نفت ایران در سال 2020 را نیز شامل می‌شود. همچنین بیت کوین برای ایران فرصتی را برای کاهش تحریم‌های آمریکا فراهم کرده است، از این رو این موسسه به شرکت‌های آمریکایی فعال در این صنعت هشدار داد تا هنگام خرید فروش بیت کوین‌های استخراج شده در ایران که در بازار سیاه انجام می‌شود مراقب تله تحریم‌های آمریکا باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*