سواچ می خواهد انقلابی در باتری ساعت های هوشمند ایجاد کند

یکی از بزرگترین مشکلات ابزارهایی نظیر اسمارت فون ها ، تبلت ها ، ساعت های هوشمند و … عمر بسیار کوتاه باتری آنهاست.مشکلی که در گجتی مانند یک ساعت بسیار مشهود تر به نظر می رسد.به این دلیل که مردم عادت کرده اند که یاتری ساعت مچی خود را هر چند سال یکبار عوض کنند نه اینکه هر شب آن را به شارژ برنند ! بله تقریبا تمام ساعت های هوشمند امروزی عمر باتری یک روزه دارند.اما مدیر اجرایی شرکت سوئیسی Swatch، آقای Nick Hayek در یک مصاحبه اعلام کرده که این شرکت در حال کار بر روی باتری هایی با عمر بالا برای استفاده در ساعت های هوشمند خود بوده و می خواهد انقلابی در صنعت باتری اینگونه گجت های ایجاد کند.

این مدیر اجرایی در مصاحبه‌ی خود با روزنامه‌ی سوئیسی Handelszeitung، اعلام کرده که نه تنها Swatch از این باتری‌های جدید در ساعت‌های هوشمند خود بهره خواهد برد، بلکه انقلابی جدید در دنیای باتری‌ها را به وجود خواهد آورد و در حال حاضر، بازوی تحقیقاتی این شرکت، Belenos و همچنین تولید کننده‌ی باتری‌های این شرکت، Penata، به سختی بر روی این تکنولوژی جدید کار می‌کنند.

سال گذشته بود که سوآچ اعلام کرد از تکنولوژی‌های جدید خود در دستبندهای ورزشی‌اش، در ساعت‌های هوشمند جدید خود نیز استفاده خواهد کرد و حتی محصولاتی با تکنولوژی‌های جدیدتر را معرفی خواهد نمود که از جمله‌ی آنها می‌توان به دستبند ورزشی Touch Zero برای والیبالیست‌ها اشاره کرد.

البته این تمام موضوع نیست و آقای Nick Hayek اذعان داشته که بعد از ساعت‌های هوشمند، از این باتری‌ها در صنعت خودروهای الکتریکی نیز استفاده خواهد شد. وی اعلام کرده، “کسانی که توانایی تولید باتری‌هایی برای ساعت‌های هوشمند را دارند که می‌تواند تا شش ماه دوام بیاورد، از امتیازی مثبت برخوردار بوده و می‌توانند این تکنولوژی را به صنعت خودروهای الکتریکی نیز وارد کنند.”

در حال حاضر، بهترین ساعت‌های هوشمند بازار با قدرتمندترین باتری‌ها، Apple Watch و Moto 360 هستند که قادرند تا ۱ روز دوام بیاورند. اما آیا شرکت سوئیسی سوآچ که از لوکس‌ترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند می‌باشد، می‌تواند انقلابی در صنعت تولید باتری‌های قدرتمند را به وجود آورد؟

بسیاری از کمپانی هایی که پیش از این هیچ سابقه ای در تولید ساعت نداشتند اکنون در حال تولید و عرضه ساعت های هوشمند خود به بازار هستند.همین موضوع باعث شده که شرکت های کهنه کار و باسابقه تولید کننده ساعت مچی نظیر سواچ ، احساس خطر کرده به فکر ابداع تکنولوژی های جدیدی در این زمینه باشند تا با عرضه ساعت های هوشمند خود ، جایگاهشان را همچنان مثل قبل حفظ کنند.این همان کاری است که کمپانی سواچ در حال انجام آن است.با توجه به اینکه باتری بهترین ساعت های هوشمند بازار تنها یک روز دوام می آورد ، عرضه یک ساعت هوشمند تمام عیار با عمر باتری بالا می تواند نام شرکت تولید کننده آن را بسیار مطرح نماید.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه