محدودیت رم آیپد پرو

محدودیت رم آیپد پرو توسعه دهندگان را آزار می‌دهد

محدودیت رم آیپد پرو – iPad Pro سبب شده است که توسعه دهنگان برنامه برای آیپد او اس نتوانند از حداکثر ظرفیت آن استفاده کنند و برنامه‌های بهتری بسازند.

چیپست M1 قوی‌ترین تراشه‌ای است که اپل تا به امروز برای مک یا iPad Pro استفاده کرده است و ماه گذشته نیز گزارشی منتشر شد که TSMC تولید انبوه تراشه M2 را آغاز کرده است. اما محدودیت رم آیپد پرو سبب شده است که توسعه دهندگان نتوانند برنامه‌های خود را برای استفاده از بیش از ۵ گیگ رم تعریف کنند.

نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ آیپد پرو 2021 هرکدام دارای ۸ گیگ رم هستند و نسخه‌های یک و دو ترابایت این تبلت نیز به ۱۶ گیگ رم مجهز شده‌اند. در واقع اپل به شدت توانایی توسعه دهندگان برای استفاده از میزان رم اضافی موجود در آيپد پرو را محدود کرده است. توسعه دهنده یک برنامه گرافیک و طراحی به نام Artstudio Pro در این رابطه گفت که هرگونه تلاشی برای استفاده بیشتر از این میزان سبب کرش کردن اپ می‌شود.

محدودیت رم آیپد پرو

وی همچنین افزود: «آیپد پرو مجهز به تراشه M1 مشکل بزرگی دارد. پس از انجام آزمایشات مختلف روی مدل ۱۶ گیگ رم تبلت پرچمدار اپل متوجه این محدودیت شدیم؛ برنامه تنها می‌تواند از ۵ گیگ رم آيپد پرو استفاده کند و اگر بخواهیم  میزان بیشتری را به آن اختصاص دهیم، کرش می‌کند. این میزان تنها ۰.۵ گیگ بیشتر از آيپد های قدیمی است که تنها ۶ گیگ رم داشتند. فکر نمی‌کنم مدل ۸ گیگ رم آيپد نیز شرایط بهتری داشته باشد.»

البته محدودیت ۵ گیگ رم برای برنامه‌های iPadOS تأثیری در توانایی مولتی تسکینگ نسخه‌های یک و دو ترابایتی آيپد پرو 2021 ندارد و در این شرایط کاربران می‌توانند تعداد برنامه‌های بیشتری را به صورت همزمان در پس زمینه داشته باشند و اگرچه برنامه‌های iPadOS نمی‌توانند به بیشتر از ۵ گیگ رم دسترسی پیدا کنند، اما خود آیپد پرو می‌تواند از تمام این ظرفیت استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*