ایلان ماسک

چهره واقعی ایلان ماسک توسط گروه هکری انانیموس برملا شد

گروه هکری انانیموس در ویدیویی سه دقیقه‌ای تلاش کرد چهره واقعی ایلان ماسک را به دنیا نشان بدهد. موسس تسلا، فرد تاثیرگذاری که بیشتر دنیا تصور می‌کند، نیست!

ایلان ماسک به خاطر کسب موفقیت در ساخت خودروهای برقی با شرکت تسلا و راکت‌های قابل بازگشت به زمین با شرکت اسپیس ایکس به شدت محبوب شد. این محبوبیت با حمایت وی از ارزهای دیجیتال طی یک سال اخیر باز هم بیشتر شد. با این حال، رفته رفته چهره واقعی او برای مردم برملا شد و بسیاری دریافتند مدیر عامل تسلا، آن نجات‌بخش جامعه بشری که تصور می‌کردند نیست. جالب است بدانید طبق گفته‌های گروه هکری انانیموس او حتی بنیان‌گذار شرکت خودرسازی Telsa نیست و فقط این کمپانی را از دو نفر دیگر خریداری کرده است!

گروه هکر انانیموس چهره واقعی ایلان ماسک را به دنیا نشان داد. خودشیفتگی و تلاش برای جلب توجه، بی‌توجهی به مردم عادی و نابود کردن آن‌ها برای کسب سود، درآمد سرشار تسلا از یارانه دولتی، تلاش برای متمرکز کردن بیت کوین و قطع حمایت از آن برای جلوگیری از قطع یارانه دولتی، و فشار بی‌امان بر کارمندان و کارگران در شرکت‌های تحت اختیار خود، گوشه‌ای از صحبت‌های انانیموس درباره ایلان ماسک بوده‌اند.

جلب توجه با دست گذاشتن روی آرزوهای بزرگ انسان‌ها

سواری بر خودروهای برقی و سفر به فضا، جزو آرزوهای بزرگ انسان‌ها بوده‌اند. ایلان ماسک روی این دو دست گذاشت و تا حدی به آن‌ها جامه عمل پوشاند. اما به عقیده گروه هکری انانیموس، تلاش ایلان ماسک به منظور نجات دنیا، بیش از نگرانی برای جامعه بشری، به خاطر تشنگی برای قدرت و برتری جستن نسبت به بقیه با کمک به آن‌ها بوده است؛ او ثروتمندی خودشیفته و تشنه جلب توجه است.

در ویدیوی Anonymous، مریخ که آقای Elon Musk خود را پادشاه و امپراتور آن خطاب می‌کند، جایی است که انسان‌ها برای مردن به آن فرستاده خواهند شد. به عبارتی سفر به مریخ برای مردم عادی در آینده‌ای نزدیک، چیزی به جز یک رویای پوچ نیست. گروه هکر انانیموس عقیده دارد طرفداران ایلان ماسک از این مشکلات و واقعیت‌های تلخ چشم‌پوشی کرده‌اند، چرا که همه حواسشان به تاثیرات (احتمالی) مثبت پروژه‌های وی روی زندگی‌هایشان متمرکز است.

بر خلاف تصور، ایلان ماسک دیگر در حوزه ساخت خودروهای برقی و راکت‌های فضایی یکه‌تاز نیست. رقابت با جلو رفتن در زمان شدیدتر شده و استارتاپ‌های خلاقانه‌تری ظهور کرده‌اند. برخی از آن‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای بزرگتری در مقایسه با شرکت تسلا و اسپیس ایکس داشته‌اند، اما برخلاف ایلان ماسک، مدیران عاملشان در شبکه‌های اجتماعی بوق و کرنا راه ننداخته‌اند!

آسیب ایلان ماسک به کارگران، کودکان و محیط زیست

گروه هکری انانیموس عقیده دارد کارمندان و کارگران شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس بیشتر از بقیه به بی‌توجه بودن آقای ایلان ماسک نسبت به انسان‌ها، برخلاف چیزی که ادعا می‌کند، پی برده‌اند، چرا که سال‌ها است در شرایطی غیر قابل تحمل کار می‌کنند. در ویدیو، به مقاله‌ای در وب سایت observer اشاره شد که نشان می‌دهد یکی از دلایل کسب سود زیاد توسط شرکت تسلا، فشار زیاد روی نیروهای کار خود بوده است. کارگران و کارمندان این خودروساز مدعی هستند ایلان ماسک برای دستیابی به اعداد و ارقامی حیرت‌آور در ارتباط با میزان درآمد خود، در حال فدا کردن ایمنی و سلامتی آن‌ها است.

در مقاله‌‌ای دیگر در وب سایت تایمز گفته شد در کارخانه‌های ساخت باتری برای خودروهای شرکت تسلا، کارخانه‌هایی که در کشورهایی خارج آمریکا قرار دارند، کودکانی با سن کم تحت شرایطی نامناسب مشغول کار هستند. این مطلب مجله تایمز، «باتری‌های آغشته به خون علت افزایش درآمد ایلان ماسک بوده‌اند» نام داشت. جالب است بدانید با وجود ادعاهای ایلان ماسک نسبت به نگرانی برای محیط زیست، که به مخالفت با بیت کوین نیز منجر شده است، گروه هکری انانیموس عقیده دارد این کارخانه‌های ساخت باتری به شدت به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند.

ایلان ماسک

درآمد تسلا، بیشتر از یارانه‌های دولتی است

منبع اصلی درآمدزایی شرکت تسلا دیگر برای عموم مردم مشخص شده است. پولی که Tesla از یارانه‌های دولتی به دست می‌آورد، بیشتر از فروش خودروهای الکتریکی است! دولت به خاطر تمایل به جایگزین شدن سوخت پاک با انرژی‌های فسیلی در خودروهای سواری، در حال حمایت از این خودروساز و ایده‌های آن است، اما این ایده‌ها بر خلاف تصور، همه از مغز ایلان ماسک نبوده‌اند؛ او موسس تسلا نیست! این فرد سال‌ها قبل، کمپانی نام برده را از مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ خرید، افرادی که به عقیده گروه انانیموس باهوش‌تر از ایلان ماسک هستند!

آقای مارک تارپنینگ ابتدای سال 2021 در گفتگویی با وب سایت cnbc گفت ایلان ماسک نه یکی از بنیان‌گذاران، بلکه یک سرمایه گذار شرکت تسلا بود. اگرچه او از ابتدا از کمپانی حمایت می‌کرد و حتی دستاوردهای خوبی نیز در ادامه داشت، اما هرگز موسس آن نبوده است. آقای ابرهارد از این که ایلان ماسک خود را موسس تسلا خطاب می‌کند، متعجب است!

در ادامه ویدیو گفته شد شرکت تسلا بعد از خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین و نگه داشتن آن فقط برای دو ماه، در مقایسه با سال‌ها فروش خودرو سود بیشتری کسب کرد. مشکل اینجاست که این سرمایه گذاری با استفاده از پول یارانه دولتی انجام شد.

ایلان ماسک مجبور به اعلام مخالفت با بیت کوین است

سقوط سنگین بیت کوین و در ادامه آن دیگر رمز ارزها، بعد از توقف حمایت ایلان ماسک از این رمز ارز و سپس ممنوع شدن استخراج در چین، رخ داد. Elon Musk که امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین را فراهم کرده بود، چندی پیش این روش پرداخت را غیر فعال و بیت کوین را برای محیط زیست مخرب خطاب کرد. دلیل این کار به عقیده انانیموس جلوگیری از قطع یارانه دولتی بوده است.

به عقیده گروه هکر انانیموس بحث مصرف برق ماینرهای BitCoin پیچیده و نیازمند درک درست نحوه کار شبکه‌های برق، هدر رفت انرژی اضافی توسط شرکت‌های برق و استفاده ماینرهای بیت کوین از این انرژی‌ها است، به همین دلیل نمی‌توان درباره آن راحت قضاوت کرد. ایلان ماسک به خوبی از این موضوع با خبر و نسبت به تاثیر ناچیز ماینرهای بیت کوین روی مصرف برق کل دنیا آگاه است، به طوری که تا مدت‌ها قبل روی این موضوع تاکید فراوان داشت. با این حال، وقتی منبع اصلی درآمد تسلا (یارانه دولتی) در معرض خطر قرار گرفت، درباره‌اش اظهار بی‌اطلاعی کرد!

تلاش برای متمرکز کردن بیت کوین

ایلان ماسک چند هفته قبل با بزرگترین ماینرهای بیت کوین در آمریکای شمالی جلسه داشت. این جلسه پشت درهای بسته برگزار شد و نتیجه آن، تصمیم به تاسیس «شورای استخراج بیت کوین» (Bitcoin Mining Council) بود. گروه هکری انانیموس ضمن اشاره به مشکوک بودن برگزاری این جلسه پشت درهای بسته و به دور از نگاه خبرنگاران گفت تلاش ایلان ماسک برای ایجاد چنین شورایی، متمرکز کردن این صنعت و گرفتن آن تحت کنترل خود بوده است. گفتنی است نه تنها انانیموس، بلکه کل دنیای رمز ارزها نسبت به این اقدام حس خوبی ندارد.

Anonymous در بخش دیگری گفت توئیت‌ها و میم‌های آقای Musk زندگی هولدرهای خرد بی‌شماری را نابود کرد، افرادی که به امید کسب سود و بهبود زندگی خود، وارد دنیای رمز ارزها شده بودند. البته انانیموس در صحبت‌هایش به ضرورت پذیرش ریسک ورود به دنیای رمز ارزها اشاره کرد، اما به طور واضح، ایلان ماسک نسبت به افراد عادی جوامع (با سطح درآمد متوسط رو به پایین) بی‌توجه است و نابود شدن زندگی آن‌ها برایش اهمیتی ندارد.

این گروه هکر معتقد به دود شدن سرمایه مردم به خاطر کج‌خلقی‌های دومین فرد ثروتمند دنیا است؛ او داخل عمارت‌های چند میلیون دلاری خود، به ارسال توئیت و سخره گرفتن افرادی عادی سرمایه گذار در رمز ارزها ادامه می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    در خودشیفتگی و شیّادی ایلان ماسک شکّی نیست ولی چرا این افشاگری بعد از مخالفتش بابیت‌کوین رخ میدهد؟
    – مسئله واضحست. سرکیسه کردن پولهای زیادی مردم!
    این جنگ زرگری گرچه ظاهرًا متضمن اطلّاع‌رسانی است ولی دقیقًا مثل ایلان ماسک و به همان اندازۀ گمراه‌کننده است: دعوا سر ریاست بر تراکنشهای خیالی و شدیدًا قمارآلود است که با تبلیغات بلندمدت، اینک از سوی عوام، رمزارز پنداشته میشود.
    حال آنکه کافیست آدم عاقل از خودش بپرسد:
    1. اگر به هر علّتی حسابش خالی شد، یقۀ چه کسی را باید بچسبد؟
    2. اگر به هر علّتی اینترنت جهانی -ناگهانی و تا اطلّاع بعدی- مختلّ شود، تکلیف اموالش چه خواهد شد؟
    3. وگر به هر علّتی اکثر قریب به اتفاق بیت‌کوین‌داران، فروشنده شوند و بخواهند پولشان را یکجا پس بگیرند، چه؟
    و السلام

  2. اره اره به فکر مردمه، اونم دوبار