مک او اس مانتری

اپل از مک او اس مانتری با قابلیت کنترل یونیورسال رونمایی کرد

اپل بخش پایانی مراسم WWDC21 خود را به معرفی مک او اس مانتری – macOS Monterey  اختصاص داد. از قابلیت های جالب این نسخه می توان به کنترل یونیورسال اشاره کرد.

بخشی از مراسم امشب اپل به معرفی نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپ غول این شرکت یعنی مک او اس مانتری اختصاص داشت. اپل برنامه میانبرها را به مک این نسخه از مک اضافه کرده است تا بتوان به حداکثر بهره وری رسید. سافاری نیز در طراحی جدید خود به تب های منسجم مجهز شده است که در کنار بخش جستجو قرار دارد.

مک او اس مانتری

مک او اس مانتری

ویژگی جالب دیگری که در این مراسم معرفی شد کنترل یونیورسال نام دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی از آیپد خود در کنار مک استفاده کنید، زیرا کیبورد و ماوس شما به شکل کاملا بی نقصی بین دو دستگاه حرکت می کنند. شما حتی می توانید یک فایل را انتخاب کرد، بکشید و در دستگاه دیگر قرار دهید.

مک او اس مانتری

اپل میانبرها را آینده اتوماسیون در مک می داند و عنوان کرد که گام های برداشته شده در مک او اس مانتری در واقع بخش از یک برنامه چندین ساله است. البته در این نسخه از Automator پشتیبانی خواهد شد و می توان گردش کار موجود در آن را به میانبرها افزود.

همچنین در این مراسم شاهد معرفی ویژگی AirPlay to Mac نیز بودیم. با استفاده از این ویژگی شما می توانید به سرعت محتوای موجود در آیفون خود را در نمایشگر مک به نمایش بگذارید.

علاوه بر اینها مک او اس مانتری با ویژگی های دیگری همچون فیس تایم جدید، حالت های فوکوس اعلانات و شیر پلی (برای تماشای یک فایل با دیگران) نیز همراه است که در iOS 15 نیز حضور دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*