انتشار یک تصویر متحرک با کیفیت بالا از نقاط نورانی اسرار آمیز سیاره کوتوله سرس

فضاپیمای “دان ” (Dawn) یا ” سپیده دم ” آژانس فضایی آمریکا ، ناسا اولین ساخته دست بشر است که به منظور کشف اسرار یک سیاره کوتوله راهی فضا شده است.این فضا پیما در تاریخ ۱۶ اسفند سال گذشته به سیاره کوتوله “سرس ” (Ceres) رسید و از آن تاریخ گردش خود را به دور این سیاره آغاز کرده است.اما در اولین تصاویری که فضاپیمای Dawn از سیاره کوتوله Ceres به زمین ارسال کرد ، نقاط نورانی مرموز و اسرارآمیزی دیده شد که تمام دانشمندان علم نجوم را هیجان زده کرد.امروز این فضا پیما تصاویر با کیفیت تری از این سیاره ارسال کرده که ناسا آن را به صورت یک تصویر متحرک منتشر نموده است.نقاط نورانی مرموز سیاره سرس در این تصویر جدید بسیار واضح تر به نظر می رسند.

فضاپیمای دان این تصاویر از فاصله ۱۳,۶۰۰ کیلومتری سیاره سرس به ثبت رسانده است.در این عکس های جدید به خوبی می‌توان نقطه‌های نورانی را در درون یک فرورفتگی بزرگ مشاهده کرد که توسط نقطه‌های بسیار کوچک‌تر احاطه شده است.

حجم تصویر زیر کمی بالاست ( حدود ۷ مگابایت ) لطفا تا بارگزاری کامل صبر کنید

درست از همان دقایق ا.ولیه انتشار این تصاویر ، گمانه زنی ها و بررسی های مختلف توسط دانشمندان آغاز شد و با انتشار این تصاویر با کیفیت جدید این گمانه زنی ها شدت بیشتری به خود گرفته است.با اینکه هنوز هیچ توضیح علمی و قانع کننده ای برای این نقاط نورانی اسرارآمیز وجود ندارد اما یکی از اعضای تیم عملیات فضاپیمای دان با نام کریستوفر راسل می گوید :

دانشمندان دان به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند که نقاط بسیار درخشان روی سرس نتیجه بازتاب نور آفتاب از ماده ای با قدرت بازتابش بسیار بالاست که احتمالا منشأ یخی دارد.

نتیجه‌گیری نهایی در مورد این موضوع به زودی و همزمان با رسیدن دان به فاصله ۴۴۰۰ کیلومتری سرس در ششم ژوئن اعلام خواهد شد. با این حال طی چند هفته آینده و نزدیک‌تر شدن دان به سیاره، تصاویر بیشتری نیز توسط ناسا منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد این نقاط نورانی شگفت انگیز چیست ؟

منبع : nasa

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بنظر میاد یک ماده عالی باشه شاید یه ماده جدید باید با نقاط روشن کره زمین مقایسش کرد

  2. سلام به نظر من اگه بخوایم حتی احنمال یک درصد بدیم فقط یک درصد درست باشه این کشف که اون نقاط نورانی ربطی به موجودات زنده پیدا کنه خیلی چیزها توسیاره ما تغییر میکنه از هر بعدی میتونه روی زندگی شخصی و … ما تاثیر بسزایی داشته باشه حالا اگه این موجودات زنده (هوشمند)باشه که این تاثیرات خیلی بیشتر خودشو نشون میده.

  3. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید
    واقعا به قدرت خدای عزیز و مهربان پی میبریم