هدفون یا هندزفری

هدفون یا هندزفری ؟ کدام یک بهتر است؟

هدفون یا هندزفری ؟ کدام یک بهتر است؟ اگر شما هم عاشق موسیقی هستید حتما این سوال در ذهنتان نقش بسته که کدام یک از این دو بهتر است و تفاوت میان آنها چیست. تفاوت اصلی هدفون یا هندزفری این است که هدفون یک جفت بلندگو است که نزدیک گوش کاربر نگه داشته می‌شود و هندزفری وسیله‌ای است که با قرار گرفتن داخل گوش شخص قابل کاربرد می‌باشد.

اگر شما هم سر دوراهی اینکه هندزفری بخرید یا هدفون مانده‌اید، با خواندن این مقاله می‌توانید بر اساس مزایا و معایب و به طور کلی ویژگی‌های آنها بهتر تصمیم‌گیری نمایید. با ما همراه باشید.

هدفون چیست؟

هدفون با دو اسپیکر ساده کوچک طراحی شده است که به یک باند متصل شده‌اند. زمانی که کاربر از هدفون استفاده می‌نماید، اسپیکر گوش‌ها را پوشش می‌دهد. هدفون تجربه یک موسیقی همه جانبه را ارائه می‌دهد زیرا منبع صدا، بار پخش صوتی را به گوش کاربر می‌رساند، به عبارتی شما می‌توانید موسیقی را با صدایی عالی گوش کنید.

هدفون بخش زیادی از هوا را در فضا می‌لرزاند تا باعث ایجاد صدا از نویز شود. در حقیقت آنها مقداری کمی از هوا را در اطراف گوش شنونده حرکت می‌دهد. اکثر هدفون‌ها عملکرد صوتی استثنایی دارند و شما می‌توانید بهترین رنج فرکانس را با آنها گوش دهید.

ویژگی‌ها و مزایای هدفون

– کیفیت صدا

کیفیت صدای هدفون به خصوص در دامنه کم و متوسط بسیار خوب است و همچنین عملکرد بسیار خوبی در تن صدای بَم دارد. هدفن‌ها به جلوگیری از نویز محیط کمک زیادی می‌کنند. به خصوص آنهایی که از این ویژگی منحصربه‌فرد برخوردار هستند و نویز محیط را به طور کلی مسدود می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید گوش دادن به یک موسیقی بی نظیر را تجربه نمایید.

زمانی که صحبت از ویژگی حذف نویز می‌شود، هدفون‌ها در گروه حذف نویز فعال و پسیو قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید اگر شما یک هدفون با کیفیت خوب بخرید، پس هیچ مشکلی در کیفیت صدا پیش نخواهد آمد.

– عملکرد

هدفون با عملکرد عالی از امتیاز بالایی برخوردار است. در واقع از آنجایی که ویژگی‌های صوتی مختلفی را ارائه می‌دهد می‌توانید در همه جا از آن استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از هدفون های بی سیم یا بلوتوثی استفاده نمایید تا بتوانید به دستگاه‌های مختلف متصل شوید و موسیقی خود را هنگام حرکت بشنوید.

هدفون بی سیم برای کسانی که روزانه به تمرینات ورزشی می‌پردازند یا آهسته می‌دوند، انتخاب ایده‌آلی است. برخی از هدفون‌ها با میکروفون تلفیقی نیز در دسترس بوده و می‌توانید از صحبت کردن با آنها لذت ببرید.

– راحتی

هدفون راحت است زیرا دقیقا روی گوش ما قرار می‌گیرد. هدفون‌های با کیفیت به دلیل ارائه یک خروجی صوتی استثنایی بسیار مناسب بوده و برخی از آنها نیز چون وزن کمی دارند می‌توانند برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار گیرند.

معایب هدفون

پس از ویژگی‌هایی که در بالا به آنها اشاره نمودیم نمی‌توانیم بگوییم که هدفون‌ها هیچگونه عیب و نقصی ندارند. یکی از معایب چشمگیر هدفون‌ها سایز بزرگ و غیر قابل حمل بودن آنها است.

همچنین چند ساعت استفاده از هدفون سبب داغ شدن و عرق کردن گوش می‌شود، به خصوص هنگام انجام تمرینات ورزشی.

علاوه بر این دو مورد، کاربرد همزمان هدفون با عینک و گوشواره نیز مشکلات خاص خود را دارد.

هندزفری و مزایای آن

هندزفری یک وسیله‌ای ارتباطی کوچک است که داخل گوش قرار می‌گیرد. از این ابزار پرکاربرد می‌توانید در هر لحظه‌ای استفاده کنید. در واقع شاید بتوان گفت اهمیت آن، همان کوچک بودن و قابلیت حمل آسان است که شما می‌توانید به راحتی و در هر جایی از آن بهره ببرید.

هندزفری دارای دو گوشی بسیار کوچک است که از طریق دو سیم به یکدیگر متصل شده و داخل گوش قرار می‌گیرند. برخی از آنها نیز دور گردنی بوده و دارای گوشی مغناطیسی می‌باشند. یکی از نمونه‌های برجسته این نوع هندزفری، هندزفری دورگردنی یونیوو UN400 است که می‌توانید تجربه عالی را با گوش دادن به موسیقی با آن داشته باشید.

البته در چند سال اخیر، بسیاری از مشکلاتی که با هندزفری با سیم وجود داشته با ورود هندزفری بلوتوث رفع شده است. در واقع دیگر با کاربرد یک هندزفری بلوتوثی نظیر یونیوو UNpod لازم نیست که با صحبت کردن با موبایل یا گوش دادن به موسیقی نگران جدا شدن سیم آن باشید.

هدفون یا هندزفری

اما در نظر داشته باشید از آنجایی که برندها هر روز محصولات جدیدی را روانه بازار می‌کنند، بهترین برند هندزفری بی سیم را انتخاب نمایید. شما باید همچنین خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید که پس از مدت کوتاهی مجبور به تعویض یا ترمیم محصول خریداری شده نباشید.

از مزایای هندزفری نسبت به هدفون می‌توان به قیمت مناسب‌تر آنها، سبکی و کوچک بودن آنها اشاره نمود. قابلیت حمل آسان هندزفری در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای آن است که افراد را ترغیب به خرید این نوع وسیله کاربردی می‌نماید. همچنین از آنجایی که هندزفری داخل گوش قرار می‌گیرد، نه تنها مدل موی شما را خراب می‌کند بلکه تداخلی نیز با گوشواره یا عینک ایجاد نمی‌کند.

معایب هندزفری

علی‌رغم مزایای بی نظیر هندزفری، یکی از معایب قابل توجه آن، کیفیت صوتی نامطلوب در مورد صداهای بم است. عدم حذف صدای پس زمینه و نویزهای بیرونی نیز یکی دیگر از معایب هندزفری‌ها است و کاربر به جز زیاد کردن صدای موسیقی چاره‌ای دیگر در این مورد ندارد.

تصمیم نهایی در مورد خرید هدفون یا هندزفری

به طور کلی اگر شما عمدتا در مسیر رفت و آمد هستید و یا برای تمرینات ورزشی به باشگاه می‌روید بهتر است که هندزفری را به خاطر وزن سبک و قابل حمل بودن آن تهیه کنید.

اما اگر می‌خواهید موسیقی را با کیفیت صدای بالا و بدون نویز گوش کنید بهترین گزینه خرید هدفون می‌باشد.

علاوه بر این هدفون وسیله‌ای برای گوش دادن به پادکست یا موسیقی است که نمی‌توانید با آن تماسی را برقرار کنید. اما می‌توانید بدون اینکه آسیب جدی به گوش شما وارد شود تا مدت‌های زیادی با آن آهنگ گوش دهید.

در مقابل، هندزفری برای اموری که تداوم دارند مناسب نبوده و استفاده طولانی مدت از آن می‌تواند باعث حساسیت و بیماری عفونی گوش‌ها شده و در نتیجه سلامتی شما را به خطر بیندازد.

جمع بندی

به طور کلی انتخاب هندزفری یا هدفون و اینکه کدام یک بهتر است عمدتا به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اینکه شما عمدتا قرار است چه استفاده‌ای از آن بنمایید. اما لازم به ذکر است که کیفیت و نوع برند دو عامل مهم در انتخاب این دو می‌باشد تا شما بعدا دچار مشکل نشوید. شما باید با خرید از یک فروشگاه معتبر و انتخاب یک برند عالی، خوب سرمایه‌گذاری کنید تا بهترین طیف صدا را تجربه نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*