صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3

جزئیات صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 منتشر شد

اطلاعات جدیدی از صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 سامسونگ – Galaxy Z Fold 3 و فلیپ 3 منتشر شده است. در حالی که این گوشی‌ها در شهریور معرفی خواهند شد.

مقاومت صفحه نمایش گوشی‌های تاشو همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و سامسونگ نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرضه گوشی‌های تاشو می‌خواهد صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 کاملاً بی نقص باشند.

غول فناوری کره‌ای این روزها به سختی در حال کار بر روی نسل جدید سری گوشی‌های تاشو زد فولد و فلیپ خود است و گفته می‌شود که در شهریور ماه از آن‌ها رونمایی خواهد کرد. اولین نسل از گلکسی فلیپ از شیشه‌ای فوق‌العاده نازک به عنوان روکشی برای صفحه نمایش تاشو خود استفاده می‌کند. اما روی صفحه نمایش نسل اول گلکسی زد فولد پوششی از جنس پلی آمید (بخوانید پلاستیک) قرار گرفته بود که برخی از کاربران با خیال اینکه محافظ نمایشگر است، آن را کنده بودند.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3

امسال سامسونگ می‌خواهد برای هر دو گوشی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 از شیشه فوق باریک استفاده کند و برای تأمین لایه پوششی گوشی‌های تاشو خود نیز به سراغ یک تأمین ‌کننده جدید رفته است. وب‌سایت The Elec ادعا می‌کند که این بار شرکت معتبر کورنینگ مسئولیت این کار را به عهده گرفته است. کورنینگ سال گذشته مشغول توسعه شیشه فوق باریک خود برای گوشی‌های تاشو بود و به همین دلیل سامسونگ به شرکتی آلمانی به نام Schott برای تأمین لایه‌های پوششی گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ روی آورد. همچنین؛ پردازش نهایی نیز توسط شرکت کره‌ای Dolnsys انجام شد.

قرارداد اختصاصی سه ساله با Schott به این معنی است که سامسونگ باید پول زیادی را صرف بخش‌های مختلف گوشی تاشو خود کند و سامسونگ الکترونیکس (یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ) نیز از آن زمان به دنبال یافتن جایگزینی برای شرکت آلمانی بوده است. بدون شک شرکت کره‌ای از اینکه کورنینگ توانسته قبل از عرضه گلکسی زد فولد 3 شیشه پوششی فوق باریک خود را عرضه کند، خوشحال است.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 / گلکسی زد فلیپ

البته کارهای نهایی روی شیشه کورنینگ همچون برش خوردن، استفاده از مواد شیمیایی و … توسط شرکت کره‌ای دیگری انجام خواهد شد، اما باز هم می‌توان گفت که بالاخره زنجیره تأمین گوشی‌های تاشو کمی رقابتی شده است.

مشخصات صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 / گلکسی زد فلیپ

پیش از این خبری منتشر شده بود که گویا سامسونگ می‌خواهد قیمت گوشی‌های تاشو خود را کاهش دهد و شیشه فوق باریک کورنینگ نیز در این قضیه بی تأثیر نخواهد بود. اما این تنها جزئیات منتشر شده از صفحه نمایش گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 نیست زیرا راس یانگ، تحلیلگر معروف، اطلاعات بیشتری را درباره گوشی‌های تاشو ۲۰۲۱ سامسونگ منتشر کرده است.

ویژگی‌های صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3

  • اولین صفحه نمایش تاشو که از دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کند.
  • اولین صفحه نمایش تاشو با گلس فوق باریک که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند
  • اولین صفحه نمایش تاشو که به جای قطبنده چرخشی از یک فیلتر رنگی استفاده کرده است تا ضخامت دستگاه را کاهش دهد، روشنایی پنل افزایش یابد و مصرف انرژی نیز کمتر بشود.
  • لایه‌های مورد استفاده در نمایشگر زد فولد 3 به دلیل دیجیتایز قلم اس پن ضخیم‌تر شده‌اند
  • زیر گلس فوق باریک صفحه نمایش یک لابه پوششی دیگر نیز قرار گرفته است که مشابه نمونه استفاده شده در گلکسی زد فلیپ 5G است.
  • یک لایه  پلیمر تقویت شده با الیاف کربن نیز در زیر پنل جای گرفته است تا سبب دوام بیشتر آن شود.

ویژگی‌های صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ 3

  • کورنینگ بخشی از شیشه فوق باریک مورد استفاده در گلکسی زد فلیپ 3 را در کنار Schott تولید خواهد کرد.
  • پردازش نهایی شیشه فوق باریک کورنینگ توسط شرکت کره‌ای eCONY انجام خواهد شد.

لازم به یادآوری نیست که شیشه فوق باریک مورد بحث خیلی مقاوم‌تر از لایه پلی آمید استفاده شده در نسل اول Galaxy Z Fold است. اما چطور می‌توان شیشه را بدون شکستن خم کرد؟ ظاهراً جواب این سؤال در باریک بودن شیشه نهفته است و مشخصاً نمونه‌های آماده شده توسط Schott، Dolnsys و کورنینگ از مقاومت بالایی در استفاده روزمره برخوردار هستند.

تلاش‌های سامسونگ در استفاده از تأمین کنندگان مختلف برای فناوری‌های مختلف مورد استفاده در صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 و فلیپ 3 برای کاهش هزینه تولید و در نهایت قیمت نهایی این گوشی‌ها است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*