الی جی

الی جی قصد فروش گوشی‌های آیفون را دارد و سامسونگ اجازه نمی‌دهد!

شرکت ال جی به زودی فروش گوشی‌های آیفون را در کره جنوبی آغاز خواهد کرد اما سامسونگ با این مسئله مخالف است و به آن‌ها فشار می‌آورد.

پس از خروج ال جی از بازار موبایل، اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است و آن‌ها تصمیمات تجاری تازه‌ای گرفته‌اند که ظاهرا باعث خشم شرکت سامسونگ شده است.

مدتی قبل بود که ال جی رسما از بازار موبایل کناره‌گیری کرد و دیگر قصد تولید گوشی‌های هوشمند را ندارد. ال جی که صاحب فروشگاه‌های متعددی در کره جنوبی است، تصمیم گرفته‌ تا برای بهبود وضعیت، فروش گوشی‌های شرکت‌های دیگر را آغاز کند اما این مسئله هم چندان آسان نیست، زیرا آن‌ها در سال 2018 قراردادی با سامسونگ امضا کردند که طی آن، هیچ کدام از این دو شرکت اجازه‌ی فروش گوشی‌های برندهای دیگر را ندارند. در واقع ال جی تنها مجاز است که محصولات خودش را به فروش برساند و به همین منوال، سامسونگ نیز موظف است تا موبایل‌های تولیدی خودش را در فروشگاه‌ها عرضه کند. قرارداد مذکور با این هدف امضا شد که فروشگاه‌های کوچک و مستقل هم شانسی برای درآمدزایی داشته باشند.

با این حال، بندی در این قرارداد وجود دارد که می‌گوید اگر تغییر بزرگی در یکی از این دو شرکت رخ داد، آن‌ها اجازه‌ی مذاکره مجدد خواهند داشت. و این تغییر بزرگ پس از خروج ال جی از بازار موبایل، قطعا رخ داده است. سامسونگ اگرچه حاضر به امضای یک قرارداد تازه است اما با این حرکت جدید ال جی مخالف بوده و آن را به ضرر خود می‌بیند.

الی جی

ترس آن‌ها البته منطقی جلوه می‌کند؛ تصور اینکه گوشی‌های آیفون در 400 فروشگاه ال جی در کره جنوبی به فروش برسند، ساموسنگ را تهدید می‌کند و سهم آن‌ها از بازار موبایل‌های 5G را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همان طور که می‌دانید، اپل در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های 5G در جهان است و سامسونگ در جایگاه چهارم قرار دارد. آن‌ها در چند ماه آینده، موبایل‌های تازه‌ای را وارد بازار می‌کنند که احتمالا با فروش گوشی‌های اپل توسط ال جی، همزمان خواهد شد و این یک فاجعه‌ی بزرگ برای سامسونگ است.

در همین راستا، آن‌ها می‌خواهند به ال جی فشار بیاورند تا گوشی‌های گلکسی را هم به فروش برساند! تصمیمی که خود بحث برانگیز است و می‌تواند حتی فروش محصولات این شرکت در فروشگاه‌های رسمی را کاهش دهد. سامسونگ از سه شرکت بزرگ کره‌ای (از جمله ال جی یوپلاس که در زمینه‌ی ارتباطات فعالیت دارد) خواسته تا ال جی را برای فروش گوشی‌های گلکسی متقاعد کند که باید دید نتیجه نهایی چه خواهد بود.

ناگفته نماند که ال جی در ابتدا قصد فروش محصولات متنوع‌تری از اپل را داشت، همانند آیپد و اپل واچ (به جز مک) اما در نهایت‌ تصمیم بر این شد که تنها آیفون بفروشد. به زودی اطلاعات بیشتری در رابطه با این شایعات تازه منتشر می‌شود که آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سامگنگ غلططط کرده.

  2. تو که تو گوشی سازی هیچ پخی نبودی و حالا میخوای دلالی اپل رو بکنی؟؟؟؟
    به جای اینجا برو تمرکزت رو بذار رو تولید لوازم خانگی که همونم از دست ندی