مرسدس بنز GLC 300

بررسی ماشین مرسدس بنز GLC 300 4MATIC مدل 2021

مرسدس بنز GLC 300 4MATIC شاید پر زرق و برق‌ترین ماشین مرسدس، حتی در سال 2021 هم نباشد، اما بدون شک یکی از دوست داشتنی‌ترین و البته فروتن‌ترین SUVهای بازار خودرو به حساب می‌آید.

گاهی می‌توان حس کرد هیچ مرسدس بنز “معمولی” در بازار وجود ندارد. بازار این روزهای مرسدس پر شده از مدل‌های گران قیمت AMG یا مدل‌هایی که سعی کرده‌اند در شکل و شمایل AMG ظاهر شوند و حتی مرسدس‌های شخصی‌سازی شده Maybach که اوج تجمل و مصرف گرایی را در معرض دید قرار می‌دهند. اما یک مدل استاندارد و بی ادعا کجاست؟ به نظر می‌آید که تولید چنین مدلی از غول خودروساز آلمانی بعید باشد.

اما گویا شاهد از غیب رسیده است تا خلاف این ادعا را ثابت کند. مرسدس بنز GLC 300 4MATIC تلاشی برای گرد و خاک بپا کردن ندارد. درست است که این ماشین با رینگ‌های 18 اینچی مخصوص (آپشن 750 دلاری) حرکت می‌کند اما با وجود رنگ مشکی ساده، لاستیک ساده تمام فصل و حذف هرگونه تجمل AMG مآبانه می‌توان با اطمینان اظهار کرد که سازندگان به هدف خود در ساخت خودرویی میانه رو دست یافته‌اند.

مرسدس بنز GLC

مدل GLC در واقع پسر عموی کلاس C مرسدس به شمار می‌رود که راه SUV شدن را در پیش گرفته است و به واقع پلتفرم مشترکی را با عمو زاده سدانش شریک است. بر اساس استانداردهای لوکس آلمانی، GLC به شکل غافلگیر کننده‌ای مقرون به صرفه و قابل خرید است. قیمت پایه این خودرو 45,200 دلار به همراه 1,050 هزینه حمل و نقل تعیین شده است. حتی با اضافه شدن تمام آپشن‌های موجود هم قیمت خودرو زیر 50,000 دلار باقی می‌ماند.

حتی طراحی ظاهری خودرو هم حالت کنترل شده و میانه رو دارد. در واقع با مدل کوچک تر و ارزان تر GLB طرف هستیم که ظاهر سنتی‌تری به عنوان یک خودرو SUV دارد. اگر به دنبال ظاهر شکیل‌تر و اسپرت‌ تری هستید، می‌توانید GLC Coupe را انتخاب کنید که سقف خمیده و جذابی دارد. پیش بینی من این است که خودرو GLC عمر مناسبی خواهد داشت، اما در تبدیل شدن به خودرویی به یاد ماندنی موفق نخواهد بود.

مرسدس بنز GLC

زیر بدنه این خودرو، موتور نام آشنای 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مرسدس قرار دارد که حداکثر 255 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و 273 lb – ft گشتاور ارائه می‌دهد. ضمن اینکه GLC با حالت رانندگی 4MATIC all wheel (هر چهار چرخ محرک یا دو دیفرانسیل) و یک سیستم انتقال قدرت 9 سرعته 9G-TRONIC همراه شده است.

ممکن است مشخصات فنی این خودرو در مقایسه با سایر SUVهای بازار کمی تاریخ مصرف گذشته به نظر بیاید؛ به خصوص اگر مشخصات این ماشین را با هیولاهای سری AMG مقایسه کنید، اما این اعداد با سایر ویژگی‌های GLC که اصل میانه روی را دنبال می‌کنند، در تناسب کامل است. قطعا با قرار دادن این ماشین بر روی حالت Sport احساس یکه تازی و لایی کشی در پیچ‌های تند جاده را نخواهید داشت، اما باید در نظر داشت که این خودرو با هدف استفاده روزمره طراحی شده است. صفر تا صد مرسدس بنز GLC در 6.1 ثانیه میسر می‌شود و به سادگی می‌توان متوجه شد که این ماشین در حالت رانندگی Comfort سرزنده‌تر به نظر می‌رسد. پس لطفا به این خودرو سخت نگیرید!

مرسدس بنز GLC

درباره کابین هم می‌توان به مانند بالا، حرف‌های مشابهی زد. در حالت استاندارد مرسدس بنز GLC گنجایش 5 نفری دارد و شامل ویژگی‌هایی مانند سیستم دوتایی کنترل دمای ناحیه‌ای، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی که اجرا کننده سیستم خبری – سرگرمی MBUX است، سیستم هوشمند Apple CarPlay برای پخش موسیقی، برنامه Android Auto و سیستم گرمایش صندلی‌های جلو می‌شود. تکنولوژی لیفت گیت (باز کردن در صندوق عقب از راه دور یا به کمک سنسور زیر سپر) هم در این ماشین گنجانده شده است. در زمینه امنیتی هم امکاناتی نظیر راهنمای نقطه کور، راهنمای پارک، کمک پویا در ترمز گیری، نورپردازی LED در پشت و جلو  و البته سیستم امنیتی اختصاصی Mercedes Benz با نام PRE – SAFE درون GLC تعبیه شده است.

برای خریداران جاه طلب‌تر، ارتقاهایی در نظر گرفته شده است که می‌توان به صفحه نمایش بزرگتر 12.3 اینچی (750 دلار اضافه) دستیار داخلی MBUX که به دستور “Hey Mercedes” پاسخ می‌دهد و به شکل غافل‌گیر کننده‌ای حرفه‌ای است (200 دلار) و شیشه‌های جانبی عایق صدا و حرارت (150 دلار) اشاره کرد. پکیج مولتی مدیا (1,295 دلار) سیستم جهت یابی AR را به خودرو اضافه می‌کند که جهت حرکت را به صورت شناور و در یک تصویر زنده از جاده، بر روی صفحه نمایش ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این بسته، گزارش زنده از وضعیت ترافیک است که جالب اما غیر الزامی محسوب می‌شود. پکیج Premium (635 دلار) هم دارای مواردی مثل SiriusXM، نورپردازی محیطی 64 رنگ و رکاب دری براق است.

مرسدس بنز GLC

اگر بخواهیم صادق باشیم، پرداخت هزینه اضافی برای صفحه نمایش بزرگتر و دستیار داخلی Hey Mercedes جذاب است، اما بقیه موارد به راحتی قابل چشم پوشی هستند. با اینکه جنس صندلی‌ها از چرم نیستند، اما باز هم نمی توان از صندلی‌های MB Tex ماشین ایراد گرفت. به خصوص که تمیز کردن آن‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت با بچه‌های قد و نیم قد راحتتر است.

فضای ذخیره سازی مرسدس بنز GLC حدود 19.4 فوت مربع است که برای یک SUV از سایر امکانات مثل داشبورد هوشمند و سرعت ماشین، مهم‌تر است. صاحبان این خودرو می‌توانند ردیف پشتی دوم را تا کنند و فضای ذخیره سازی را به 56.5 فوت مربع افزایش دهند. لازم به ذکر است که BMW X3 فضای پشتی بیشتری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

مرسدس بنز GLC

ضمنا BMW عملکرد بهتری در مصرف سوخت دارد. البته باید اشاره کنیم که این ماشین از موتور ضعیف‌تری نسبت به GLC استفاده می‌کند. مرسدس بنز GLC در داخل شهر نمره 21 mpg، در بزرگراه 28 mpg و 23 mpg ترکیبی را بدست آورده است. چندان بد نیست اما مدل X3 بی ام و در هر کدام از موارد، 1 تا 2 امتیاز بیشتر کسب کرده است.

نتیجه نهایی در بررسی مرسدس بنز GLC 300 4MATIC

مرسدس بنز GLC

شاید همه خودروهای SUV نیاز ندارند تا تظاهر به اسپرت بودن کنند. شاید ایرادی نداشته باشد که یک ماشین به شکل سنتی فروتن، تجملی و جذاب باشد و در عین حال در قدرت خرید اکثر مردم قرار گیرد. همه اینها ویژگی‌هایی هستند که خودروی مرسدس بنز GLC 300 MATIC از آن‌ها بهره مند است.

با نگاه به این خودروی میان رده می‌توان به خاطر آورد که این خودروساز آلمانی، شهرت خود را حول محور چه چیزی ساخته است؛ کاملا زیبا و حرفه‌ای، در عین حال ایمن و البته میانه روی در پرداختن به جزئیات. اگر به دنبال یک خودرو SUV خانوادگی با ابهت همیشگی هستید، مرسدس بنز GLC بدون شک به شما تعلق دارد.

نکات مثبت:

ظاهر کلاسیک و جذاب

کابین راحت با کیفیت ظاهری بالا

موتور توربو 2.0 لیتری بی نقص با قدرت کافی

نکات منفی:

فضای ذخیره سازی کم در مقایسه با رقبا

آپشن‌های غیر ضروری که قیمت را بالا می‌برند

مصرف سوخت نه چندان پایین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*