به روزرسانی ویندوز 11

به روزرسانی ویندوز 11 برای کاربران ویندوز 10 تا سال آينده میلادی منتشر نخواهد شد

پاییز امسال به عنوان زمان انتشار نسخه نهایی Windows 11 اعلام شده است. اما به روزرسانی ویندوز 11 برای کاربران فعلی ویندوز 10 تا سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد.

بحث‌های زیادی پیرامون ویندوز 11 مایکروسافت شکل گرفته است. برخی از کاربران اکوسیستم مایکروسافت مشتاق دریافت جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز هستند و برخی نیز نظر مثبتی درباره آن ندارند. البته؛ اختلاف نظر بین کاربران فقط به این بحث خلاصه نمی‌شد و تاریخ انتشار به روزرسانی ویندوز 11 برای کاربران ویندوز 10 نیز تا پیش از اعلام رسمی مایکروسافت مشخص نبود.

شاید این خبر برای برخی افراد ناامید کننده باشد اما مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران ویندوز 10 نباید تا نیمه اول سال ۲۰۲۲ (بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱) منتظر دریافت به روزرسانی Windows 11 باشند. البته؛ راه‌هایی مختلفی همچون پیوستن به برنامه ویندوز اینسایدر یا دریافت نسخه‌های غیر رسمی برای تجربه کردن نسخه جدید ویندوز وجود دارد، اما این کار می‌تواند باعث آسیب به دستگاه شما شود.

به روزرسانی ویندوز 11

ویندوز 11 همچنان قرار است در سال جاری میلادی (پیش از زمستان ۱۴۰۰) منتشر شود اما ظاهراً مایکروسافت اولویت خود را روی دستگاه‌های جدید معرفی شده با ویندوز 11 گذاشته است. در واقع پروسه انتشار ویندوز 11 چندین ماه طول خواهد کشید و کاربران ویندوز 10 نیز در ابتدای صف انتظار قرار ندارند.

ویندوز 11 قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ و در طول چند ماه منتشر شود. به روزرسانی (ویندوز 11) برای کاربران ویندوز 10 در نیمه اول سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

هنوز اختلاف نظرهای زیادی درباره سخت افزارهای سازگار با ویندوز 11 وجود دارد و شاید این وقفه فرصتی خوبی برای مایکروسافت باشد تا به جای انتشار آپدیت ویندوز 11 برای کاربران فعلی ویندوز 10، با شرکای سخت‌افزاری خود صحبت کرده و حداقل سیستم مورد نیاز برای جدیدترین نسخه سیستم عامل خود را به آنها بقبولاند.

سؤال اصلی این است که این بار رویکرد مایکروسافت در قبال به روزرسانی ویندوز 11 چگونه خواهد بود. تلاش مایکروسافت برای مجبور کردن کاربران به دریافت ویندوز 10 سبب شد که این شرکت آماج انتقادهای مختلف و حتی دعاوی حقوقی قرار گیرد. این بار نیز؛ مایکروسافت حداقل سیستم مورد نیاز برای دریافت ویندوز 11 را کمی بالاتر از قبل در نظر گرفته است که سبب می‌شود بسیاری از کاربران فعلی نتوانند این به روزرسانی را دریافت کنند.