گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE از تراشه‌های Exynos به جای Snapdragon استفاده خواهد کرد

سامسونگ در اقدامی شوکه کننده اعلام کرد که گوشی جدید گلکسی S21 FE از پردازنده Snapdragon بهره مند نخواهد بود و تراشه ضعیف‌تر Exynos جایگزین آن شده است.

شرکت سامسونگ اخیرا عرضه گوشی گلکسی S21 FE را به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی موکول کرده است و دلیل این تاخیر را کمبود در تراشه الکتریکی اعلام کرده است. پیش از این انتظار می‌رفت تا این گوشی با تراشه‌های Snapdragon 888 شرکت Qualcomm عرضه شود، اما با استناد به یکی از منابع مستقر در کره جنوبی به نظر می‌رسد تغییراتی در برنامه سامسونگ برای گلکسی S21 FE صورت گرفته است.

بر اساس گزارش روزنامه Mae-il Business گوشی گلکسی S21 FE با تراشه ساخت داخل Exynos روانه بازارهای خارجی از جمله اروپا و آمریکا شمالی خواهد شد. با این اوصاف اگر به دنبال گوشی قدرتمندی هستید که توانایی اجرای بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile و COD Mobile را دارد، به هیچ وجه سراغ مدل اف ای از سری اس 21 سامسونگ نروید. چراکه با توجه به پردازنده نه چندان قوی این گوشی به شدت ناامید خواهید شد. بهتر است از این گوشی برای کاربرد روزمره و اجرای برنامه‌های سبکی مانند اینستاگرام و گوگل کروم استفاده شود.

در چند وقت اخیر سامسونگ با مشکل بزرگی در تولید گوشی‌های جدید و همراهی آن‌ها با تراشه‌های پرچمدار دست و پنجه نرم می‌کند که دلیل اصلی آن کمبود قطعات عنوان شده است. عرضه گوشی Galaxy Note 2021 هم به دلیل مشکلات مشابه کنسل شد. با این وجود مشخص است که سامسونگ قصد ندارد تا عرضه یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات خود را به عقب بیندازد. پس تغییر چیپ پردازنده حرکتی منطقی از مهندسان شرکت کره‌ای محسوب می‌شود.

در ضمن استفاده از چیپ ست‌های متفاوت در بازارهای مختلف، استراتژی جدیدی از جانب سامسونگ به شمار نمی‌رود. سری Galaxy S پیش از این و در طول یک دهه گذشته هم با پلتفرم‌های متفاوت Qualcomm و Exynos تولید و عرضه بازار شده‌اند. پس شاید به کارگیری این روش در گلکسی S21 FE هم برای بقا و سودآوری سامسونگ در سال 2021 لازم و ضروری باشد.