شارژر 200 واتی شیائومی

شارژر 200 واتی شیائومی چندان دور از واقعیت نیست

چندی پیش شایعاتی در مورد شارژر 200 واتی شیائومی درز کرد و همه تصور کردند توسعه این تکنولوژی سال‌ها زمان خواهد برد. حالا خبرهایی در راه است.

اگر بخاطر داشته باشید پس از انتشار شایعات فراوان، نهایتا در ماه می سال جاری میلادی و هم زمان با رونمایی از سری گوشی‌های Mi 11 شیائومی، مهندسان این شرکت چینی از ایده‌ای بلند پروازانه برای شارژ سریع رونمایی کردند. این تکنولوژی به قدری چشم گیر بود که کسی تصور نمی‌کرد به این زودی‌ها عملی شود.

در رونمایی از گوشی شیائومی می ۱۱ پرو با شارژری رو به رو بودیم که طبق ادعای سازندگان قدرت 200W داشت و می‌توانست از 0 تا 100% شارژ را تنها در 15 دقیقه تامین کند. به نمایش در آوردن چنین تکنولوژی که با اختلاف بسیار زیادی از شارژرهای فعلی بازار کارآمدتر است، سرو صدای زیادی به پا کرد و به برگ برنده شیائومی در مراسم رونمایی تبدیل شد. مسئولان این شرکت پا را فراتر گذاشته و ادعا کردند که در فرایند توسعه این ابر شارژرها، موفق به شکستن  تعدادی از رکوردهای جهانی شده‌اند.

شارژر 200 واتی شیائومی

سازندگان این تکنولوژی جدید را با نام Hyper Charge معرفی کردند و حالا در زمان کوتاهی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از نمایش Xiaomi هستیم. برای مثال گوشی Mi 11 Pro استفاده شده در آزمایش، دارای باتری 4000 آمپری به جای باتری نرمال 5000 آمپری بود که کمی از شگفت انگیز بودن نتایج آزمایش می‌کاهد.

علاوه بر این ادعا شده است که چرخه شارژ گوشی، بعد از 800 بار شارژ، 20% از ظرفیت باتری از بین می‌رود که در مقایسه با سایر رقبا اصلا راضی کننده به شمار نمی‌رود. هرچند بهتر از حداقل چرخه باتری رسمی و استاندارد برای محصولات چینی است (60% ظرفیت باتری باقی مانده بعد از 400 بار شارژ).

یکی از مواردی که بعد از خوابیدن گرد و خاک‌های ناشی از HyperCharging شیائومی مورد توجه قرار گرفت، بیش از حد رویایی بودن شارژر 200 واتی و عدم دسترسی آن در آینده نزدیک بود. حالا به نظر می‌رسد که شارژر 200 واتی از چیزی که فکر می‌کنید به شما نزدیک تر است!

مشخص شده است که شرکتی که پشت این تکنولوژی قرار دارد NuVolta، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های طراح شارژر و فضای Silicon است. بر اساس گزارش‌های جدید، این شرکت دست به عرضه نسل دوم از چیپ‌های شارژ سریع خود زده است. به نظر می‌آید این چیپ‌ها قلب تپنده HyperCharging شیائومی هم محسوب می‌شوند.

آن طور که از شواهد پیداست چیپ NuVolta NU2205 سریع‌ترین و قدرتمندترین چیپ شارژ موجود در صنعت گوشی‌های هوشمند است و خروجی معادل 100 وات را ارائه می‌دهد. در ضمن NU2205 تنها چیپ چینی به حساب می‌آید که از معماری 2 سلولی 4:2 Fast Charge پشتیبانی می‌کند. موردی که باعث شده است تا دستیابی به بازده 200 واتی برای شارژ باتری مقدور شود.

شارژر 200 واتی شیائومی

واضح است که NU2205 در حال حاضر به عنوان خاص‌ترین چیپ موجود در بازار چین شناخته می‌شود. شرکت چینی نو ولتا با افتخار اعلام کرده است که توانسته انحصار دسترسی به فناوری “فضای شارژی دو سلولی” را از دست شرکت‌های بیگانه، خارج کند. این موضوع نه تنها برای شیائومی، بلکه برای سایر شرکت‌های گوشی سازی چینی هم خبر خوبی محسوب می‌شود.

اگرچه Xiaomi فعلا اولین و تنها گوشی سازی است که از این چیپ‌ها در تولید محصولات آینده خود استفاده می‌کند، اگر پیش بینی‌ها درست باشند NU2205 می‌تواند به صورت گسترده در دسترس سایر تولیدکنندگان هم قرار گیرد. با این اوصاف جدال گوشی‌های هوشمند چینی با رقبای قدرتمد و قدیمی صنعت گوشی سازی، گرم‌تر از قبل پیگیری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*