ماجرای خانه های ایلان ماسک؛ از ملک‌های ۷ هزار میلیارد تومانی تا خوابیدن روی مبل!

ایلان ماسک تا چند وقت پیش چندین ملک و خانه مختلف داشت اما پس از ماجراهای خرید توییتر یا همان ایکس، مجبور به فروش خانه‌هایش شد. در این مطلب گجت نیوز، درباره املاک ۷ هزار میلیاردی ماسک در گذشته و بی‌خانمان شدنش می‌خوانید.

خانه ایلان ماسک این روزها دیگر یک عمارت مجلل و باشکوه نیست و او روی مبل خانه دوستش می‌خوابد! این مورد عجیب، به دلیل خرید توییتر رخ داده و ایلان ماسک مجبور شد املاک گران‌قیمتش که حدود ۱۳۷ میلیون یورو (چیزی حدود ۷ هزار میلیارد تومان) قیمت داشت را به فروش بگذارد. در ادامه، با خانه های گران قیمت ایلان ماسک آشنا خواهیم شد. با گجت نیوز همراه شوید.

ماجرای خانه های ایلان ماسک چیست؟

برای فهمیدن دلایل فروش املاک ایلان ماسک و ماجرای خوابیدنش در خانه دوستش، باید پیش از هر چیز چند مورد مهم را مد نظر قرار دهیم تا ماجرای املاک عجیب‌ترین شخصیت دنیای تکنولوژی را بهتر متوجه شویم.

  • ماسک چندی پیش در یک مصاحبه اعلام کرد که دیگر خانه‌ای ندارد و روی مبل خانه دوستش می‌خوابد
  • ایلان ماسک سال گذشته و به دلیل خرید توییتر تصمیم گرفت تمام خانه‌هایش را به ارزش 137 میلیون دلار بفروشد.
  • خانه اصلی ایلان ماسک در لوکس‌ترین محله لس آنجلس؛ منظره زیبایی به سمت ویلای بل ایر کانتری کلاب Bel-Air Country Club دارد. این خانه، آشپزخانه‌ای با سقف آجری ، حیاط خلوتی با یک استخر زیبا و زمین تنیس بزرگی را در خود جای داده است.
  • یکی از خانه‌های ایلان ماسک وقف یک مدرسه‌ خصوصی به نام AdAstra شد.
  • این مرد میلیاردر، ویلای بل ایر دیگری را که هنوز در حال ساخت بود به قیمت 24.25میلیون دلار در سال 2016 خریداری کرد و مجبور شد آن را هم برای خرید توییتر بفروشد.
  • ایلان ماسک در سن خوزه یک عمارت بزرگ با قدمتی 100 ساله دارد. هیلزبورو یک منطقه مسکونی با مساحت 47 هکتاری، در نیوهمپشایر واقع در ایالات متحده آمریکا است. در این زمین، خانه‌ای با 9 اتاق خواب و 9 حمام ساخته شده است. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، این خانه هم فروخته شد!

خانه‌هایی که ایلان ماسک از دست داد

ایلان ماسک در ماه می، با پیامی عجیب تمام طرفدارانش را متعجب کرد. ماسک مدیر عامل کمپانی‌های تسلا و اسپیس ایکس سی ایی او SpaceX CEO در توییتی نوشت که می‌خواهد تمام اموالش را بفروشد؛ و دیگر نمی‌خواهد صاحب هیچ خانه‌ای شود. او چند روز بعد از این توییت، اعلام کرد که می‌خواهد چهار ویلای لوکس خود را در لس آنجلس تنها به قیمت 137 میلیون دلار بفروشد. احتمالا از خودتان می‌پرسید که این 4 ویلای لوکس در کدام مناطق قرار دارند؟

خانه ایلان ماسک

مجموعه خانه‌های ایلان ماسک، شامل یک عمارت 100 ساله در سانفرانسیسکو، خانه سابق جین وایلدر و یک عمارت دیگر در لس آنجلس به ارزش 30 میلیون دلار است. با گجت نیوز همراه باشید تا ببینیم چطور این مرد مولتی میلیارد تصمیم گرفت از آن همه عمارت بزرگ با چشم اندازی رویایی بگذرد و شب‌ها بر روی یک مبل در محل کارش بخوابد!

احتمالا باورش کمی سخت است اما ایلان مایک در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه چند خانه بزرگ در لس آنجلس داشت که ارزش آن‌ها بیش از 70 میلیون دلار بود. او اولین خانه‌اش را در سال 2012 به قیمت 17 میلیون دلار خرید؛ همان خانه‌ای را که در سال 2010 برای شروع به کارش اجاره کرد!

عمارت ۲۰ هزار متر مربعی ایلان ماسک

ماسک به همراه خانواده‌اش در آن‌ جا زندگی می‌کردند. این عمارت بیست هزار متر مربعی، شامل هفت اتاق خواب و سیزده حمام  و همچنین آشپزخانه‌ای با سقف آجری فوق العاده زیبا است. حتی برای ورزش کردن لازم نیست که از عمارت بیرون بروید، زیرا خانه ماسک مجهز به یک سالن ورزشی است. شاید دانستن این موضوع شما را به وجد بیاورد؛ در این خانه یک انبار از انواع نوشیدنی‌ها است.

خانه های ایلان ماسک

خانه‌ ایلان ماسک یکی از لوکس‌ترین خانه‌ها است که منظره زیبا آن رو به بل ایر کانتری Bel-Air Country است. در حیاط خلوت خانه‌اش یک استخر زیبا و یک زمین تنیس بزرگ دارد. این عمارت همه نیازهای یک خانواده که می‌خواهند زندگی با رفاه و لاکچری داشته باشند را تامین می‌کند.

فروش این عمارت 20 هزار هکتاری شروع همه چیز بود؛ ماسک پس از توییتش تصمیم گرفت تا اولین و بزرگ‌ترین خانه‌ای را که در بل ایر خریده بود به قیمت 30 میلیون دلار بفروشد. او خانه را به قیمت 29.72 میلیون دلار به یک میلیاردر چینی، به نام ویلیام دینگ فروخت. یعنی حتی زیر قیمتی که مشخص کرده بود!

طبق گزارشات، مبلغی که برای فروش خانه در نظر گرفته شده حدود پنج میلیون و نیم بیشتر از قیمتی است که در سال 2016 مدیر عامل تسلا پرداخت کرده است.

ایلان ماسک خانه دیگری را در اکتبر 2013 به قیمت 7 میلیون دلار خرید؛ این خانه کمی دورتر از عمارت خودش قرار داشت. حدس شما کاملا درست است! ایلان ماسک با خرید خانه بازیگر مرحوم، جین وایلدرز قصد داشت تا یاد جین وایلدر را زنده نگه دارد.

خرید خانه بازیگر معروف توسط مدیرعامل تسلا

جین وایلدر، بازیگر محبوب حدود 30 سال در این خانه زندگی کرد. سپس ایلان ماسک تصمیم گرفت تا خانه او را بخرد. این مدیر عامل میلیاردر در سال 2015 ، با Vogue مصاحبه کرد و توضیح داد که قرار است این خانه به یک مدرسه، در دشتی کوچک تبدیل کند. البته باید بدانید که ماسک هرگز در این خانه زندگی نکرد و از همان اول قصد داشت تا در آن مدرسه‌ای برای فرزندان خود و دیگر کارکنان اسپینس ایکس و تسلا بسازد. همچنین او نام این مدرسه خصوصی را AdAstra گذاشت.

زمانی که صحبت از فروش خانه‌ها شد، مدیر عامل تسلا گفت که نباید با فروش خانه به روح آن آسیب بزنیم. ماسک گفت که نمی‌تواند فقط به شرط این که صاحب خانه قدیمی جین وایلدر است، به راحتی با فروش خانه به یادبود آن آسیب بزند.

ماسک پس از تکرار این گفته خود، در توییتی نوشت که هرگز قرار نیست به روح خانه آسیبی وارد شود. چون خانه وایلدر به الیزابت هانتر که همسر برادرزاده وایلدر است یعنی جردن واکر برلمن، تنها به قیمت 7 میلیون دلار، در معامله‌ای فروخته شده است. همچنین در گزارشات نوشته شده که حدود 6.7 میلیون دلار برای خرید ملک به آن‌ها کمک شده است.

خانه بومرنگی Elon Musk

یکی دیگر از خانه‌های ایلان ماسک که بیشتر نمایی شبیه بومرنگ دارد در برنت وود، کالیفرنیا، در 15 مایلی شمال غربی مرکز شهر لس آنجلس است. این خانه زیبا قبلا به ماسک تعلق داشت؛ طبق اطلاعاتی که در سایت املاک Dirt که به Variety تعلق دارد، ماسک در سال 2014 این خانه را به قیمت 3.5 میلیون دلار خریده است.

طبق گزارشات دیگری، متوجه می‌شویم که عمارت ماسک با پرچین‌هایی احاطه شده که برای حفاظت از خانه است؛ اما این حفاظت مانع دیدن منظره‌های زیبا و نورگیری خانه نشده است.

خونه ایلان ماسک

خانه ماسک دارای پنجره‌های بزرگی از کف تا سقف است، تا نور روز وارد خانه شود. ایلان ماسک در سال 2019 این خانه ارزشمند را فقط به قیمت 4 میلیون دلار فروخت. احتمالا با خودتان می‌گویید که این بزرگ‌ترین حراج قرن است!

طبق بررسی‌های بدست آمده ایلان ماسک این خانه را در سال 2014 حدود 3.7 میلیون دلار خریده است و پس از گذشت 5 سال در سال 2019 آن را تنها به مبلغ 3.9 میلیون دلار فروخته است.

ماسک یکی از خانه هایش را پیش از این فروخته بود

نکته جالب این است که ایلان ماسک قبل از این که اعلام کند قصد فروش خانه‌هایش را دارد، این خانه مدرن 0.28 هکتاری را در برنت وود فروخته بود. خانه لوکس او فقط 20 دقیقه با شش ملک سابق‌اش که در Chalon-Somera بود، فاصله داشت.

شاید باور آن کمی برایتان سخت باشد، اما ورایتی Variety در یک گزارش کامل نوشت که” ماسک، این مدیر عامل میلیاردر در سال 2016 یک عمارت بل ایر دیگری را که ساخت آن هنوز تمام نشده بود به ارزش24.25 میلیون دلار خرید.”

باید بدانید که  ایلان ماسک هیچ خانه‌ای در فرمونت کالیفرنیا، در نزدیکی کارخانه تسلا ندارد. احتمالا آن ویدیو معروف از ماسک را در سال گذشته دیدید که چطور غوغا کرد. ماسک در یک گزارش نشان داد، که در دوره‌های شلوغ تولید، روی یک کاناپه یا کف زمین کنفرانس کارخانه می‌خوابید.

چهار ملک دیگر مدیرعامل توییتر

چهار ملک دیگر ایلان ماسک در بل ایر، در فهرست Zillow، قیمت پیشنهادی 62.5 میلیون دلاری و توصیف تامل برانگیزی داشت:

این املاک پروژه‌های بزرگی بودند؛ و طراحی آن‌ها با هدف به نمایش گذاشتن یکی از بهترین مناظر لس آنجلس صورت گرفته است. منظره‌ای که از شهر تا اقیانوس و حتی فراتر از آن را به نمایش می‌گذارد.

تمام این زمین‌ها از نظر معماری منحصر به فرد هستند و به دست بزرگ‌ترین معمارهای دنیا ساخته شده‌اند.  ارزش این خانه‌ها بین 4 تا 30 میلیون دلار است؛ و ماسک از فروش آن‌ها سودی حدود 6.8 میلیون دلار می‌کند.

اگر معماری قصد طراحی و ساخت چنین عمارت بزرگی را داشته باشد، به طور حتم می‌داند که به حجم بسیار زیادی بتن نیاز دارد؛ مقداری که محاسبه آن تنها با ماشین حساب‌های مخصوص اندازه‌گیری بتن امکان پذیر است. فقط در این صورت است که می‌تواند بودجه لازم را تخمین بزند.

حالا، تمام دارایی‌ او پس از یک حراج بزرگ، به یک عمارت زیبا با قدمتی 100 ساله خلاصه می‌شود. مجموعه خانه‌های هیلزبورو در زمینی به مساحت 47 هکتار ساخته شده است، که شامل 9 اتاق خواب، 9 حمام  و هر تجهیزات دیگری که تصور می‌کنید یک قصر می‌تواند داشته باشد، است.

املاک ایلان ماسک

این عمارت مسیرهایی رویایی برای پیاده روی، دشت‌های سرسبز، یک سالن رقص بزرگ و یک آب انبار را در خود جای داده است! در ماه می 2020 این عمارت 100 ساله با قیمت 35 میلیون دلار جزو لیست فروش بود؛ اما کمی بعد به نظر رسید که ماسک از فروش آن صرف نظر کرده است. احتمالا، ماسک دوباره آن را در لیست اموالی که قصد فروش آن‌ها را دارد، ثبت کند و با فروش آخرین ملکی که به نام او است، کاری که آغاز کرده بود را به اتمام برساند.

 

خانه های ایلان ماسک

این نابغه دنیای تکنولوژی بیش از 39 میلیارد دلار ثروت داشت و پیش از این هم صحبت‌های جنجالی را از ماسک شنیده‌ایم و شاهد اقدامات عجیب و جالب‌توجهی از مدیرعامل اسپیس ایکس بوده‌ایم. حال شما را به دیدن برخی از تصاویر مربوط به خانه های ایلان ماسک که در حرکت جدید این سرمایه‌دار قرار است همگی به فروش برسند، دعوت می‌کنیم.

اطلاعاتی از خانه های ایلان ماسک

خانه های ایلان ماسک

تصویر بالا اولین خانه خریداری شده توسط ماسک در محله بل ایر لس‌آنجلس را نشان می‌دهد که در سال 2012 به مالکیت این سرمایه‌دار در آمد. همان‌طور که گفتیم، ماسک و شرکت‌های تحت نظرش جمعا 7 خانه مجلل به ارزش کلی 100 میلیون دلار را به نام خود دارند.

خانه های ایلان ماسک

این عکس خانه محله بل ایر را از نمایی نزدیک‌تر نشان می‌دهد و گفته شده که ماسک در سال 2010 عمارت مورد نظر را برای زندگی خود و 5 پسرش، اجاره کرده بود.

خانه های ایلان ماسک

بعد از مدتی ماسک این عمارت را به قیمت 17 میلیون دلار خرید و گفته شده که در حال حاضر ارزش این ملک به 22 میلیون دلار رسیده است.

این عمارت 1880 مترمربع فضا دارد و در کنار 7 اتاق خواب بزرگ، یک کتابخانه دو طبقه را هم در خود دارد.

خانه های ایلان ماسک

سقف آشپزخانه با استفاده از آجرهای قدیمی ساخته شده و نمایی شگفت‌انگیز را به وجود آورده است.

خانه های ایلان ماسک

در کنار استخری بزرگ، یک زمین تنیس هم در این مورد از خانه های ایلان ماسک تعبیه شده است.

خانه های ایلان ماسک

یک سال پس از خرید اولین خانه، ماسک عمارت دیگری را در همان خیابان به قیمت 6.75 میلیون دلار خرید.

خانه های ایلان ماسک

این ساختمان شگفت‌انگیز برای 30 سال محل زندگی بازیگر محبوب، جین وایلدر (Gene Wilder) بوده و با بیش از 200 مترمربع فضا، سه اتاق خواب و سرویس بهداشتی مجزا دارد.

دیگر خانه های ایلان ماسک

خانه های ایلان ماسک

در سال 2015 ماسک در مصاحبه‌ای گفت که این خانه را به عنوان یک مدرسه خصوصی برای تحصیل فرزندانش خریده است! در همان سال ماسک عمارت دیگری را به قیمت 20 میلیون دلار در محله مورد نظر خرید و بعد از گذشت یک سال هم عمارت نیمه تمامی به ارزش 24 میلیون دلار در خیابان خانه‌های قبلی توسط این میلیاردر بزرگ خریده شد.

به علاوه، در سال 2018 مدیر عامل اسپیس ایکس یک خانه نسبتا کوچک دو طبقه در کنار عمارت‌های قبلی به ارزش 4 میلیون دلار خرید.

خانه های ایلان ماسک

ماسک قبلا گفته بود که در زمان اوج مشغله‌های کاری معمولا روی کاناپه‌ یا کف اتاق‌ کنفرانس کمپانی تسلا می‌خوابد، اما در همان نزدیکی مرکز شرکت مورد نظر در کالیفرنیا، یک ملک دیگر هم به نام این نابغه موفق ثبت شده است.

خانه های ایلان ماسک

این عمارت 1500 متری در شهر هیلزبورو (Hillsborough) کالیفرنیا قرار گرفته و در کنار قدمت صد ساله‌اش، 10 اتاق خواب، نمایی منحصر به فرد از خلیج شهر، مسیرهای کوه‌نوردی و یک سالن رقص دارد. ماسک در سال 2017 این ملک را به قیمت 23 میلیون دلار خرید.

خانه های ایلان ماسک

عکس بالا هم مربوط به یکی دیگر از خانه های ایلان ماسک بوده که در سال 2014 توسط او و همسر سابقش به مبلغ 3.4 دلار خریداری شد.

خانه های ایلان ماسک

عمارت مورد نظر در 24 کیلومتری مرکز شهر لس‌آنجلس قرار گرفته و در کنار بوته‌های بلند اطراف برای حفظ حریم خصوصی ساکنان، پنجره‌هایی از سقف تا کف دارد تا حداکثر میزان نور ممکن را به داخل ساختمان بیاورد.

خانه های ایلان ماسک

ماسک این خانه را در سال 2019 به قیمت 4 میلیون دلار فروخت و بر اساس توییت جدید این مدیرعامل موفق، به نظر می‌رسد که جریان فروش خانه‌های میلیون دلاری ایلان ماسک ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*