واردات خودروهای دست دوم تویوتا توسط سایپا

خودروهای دست دوم تویوتا توسط سایپا به کشور وارد می‌شود

در حالی که واردات خودروهای کارکرده کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مدیرعامل سایپا از واردات محصولات دست دوم تویوتا خبر داده است.

در بخشی از جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، محمدعلی تیموری به‌عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اخیراً طی مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک ملی به پیشرفت‌های حاصل شده طی چند وقت اخیر و همچنین برنامه‌های این شرکت برای آینده پرداخت. وی در جریان همین صحبت‌ها همچنین خبر از این داد که سایپا برای واردات خودروهای دست دوم تویوتا با کارکرد نسبتاً کم به داخل کشور برنامه دارد؛ این در حالی است که چند روز قبل رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد تاکنون هیچ خودرو دست دومی وارد کشور نشده است.

ساپیا محصولات دست دوم تویوتا را به بازار ایران می‌آورد

واردات خودروهای دست دوم تویوتا توسط سایپا

بنا به گفته محمدعلی تیموری، سایپا در پی موافقت سران قوا و مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو اولین واردکننده خودرو شد تا قدم اول در مسیر افزایش تنوع در بازار ایران را بر دارد. این شرکت به‌عنوان بخشی از این پروژه واردات هم به دنبال این است تا خودروهای هیبرید دست دوم تویوتا با کارکرد پایین را به کشور بیاورد.

مدیرعامل سایپا همچنین به این نکته اشاره کرد که تولید باتری خودرو برقی را جزو اهداف آینده خود قرار داده‌اند؛ از آنجا که به‌گفته او امکان پیشرفت در زمینه تولید خودرو برقی بدون انجام سرمایه‌گذاری کافی و دستیابی به توان تولید باتری وجود ندارد. در همین راستا او معتقد است که با مشارکت بانک ملی می‌توانند در تولید خودروهای برقی و فناوری‌های جدید به پیشرفت محسوسی دست پیدا کنند.

تیموری درباره پیشرفت‌های اخیر هم اظهار داشت که در طول 2 سال اخیر موفق به بهبود زیرساخت‌های سایپا شده‌اند و روی افزایش کیفیت محصولات مبتنی بر پلتفرم‌های X200 (تیبا، ساینا و کوییک) و SP100 (شاهین و آریا) تمرکز کرده‌اند. همچنین 5 محصول از مجموع 8 محصولی که برای عرضه تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده بودند، به عرضه رسیده‌اند.