هایپرکار پژو 9X8

هایپرکار پژو 9X8 معرفی شد؛ پژو پس از 10 سال به مسابقات لمانز برمی‌گردد

هایپرکار پژو 9X8 معرفی شد. شرکت پژو فرانسه پس از 10 سال با یک هایپرکار ساختارشکن به مسابقات لمانز برمی‌گردد. در ادامه با مشخصات این هایپرکار جدید پژو آشنا می‌شویم.

شرکت پژو فرانسه حدود یک دهه قبل توانست در مسابقات 24 ساعته لمانز به سری پیروزی‌های آئودی پایان دهد. این شرکت در سال 2011 آخرین حضور خود در مسابقات لمانز را تجربه کرد، اما موفق به حفظ عنوان قهرمانی سال 2010 خود نشده بود. سرانجام این خودروساز فرانسوی پس از یک دهه بار دیگر با معرفی یک هایپرکار جدید به این عرصه بازگشته و قصد دارد در مسابقات لمانز سال 2022 حضور پیدا کند.

مشخصات پژو 9X8 

هایپرکار پژو 9X8

هایپرکار پژو 9X8 از طراحی ساختارشکنی بهره می‌برد. مهندسان آیرودینامیک پژو مدعی هستند برای این هایپرکار طراحی ویژه‌ای را در نظر گرفتند تا بدون استفاده از بال عقب سنتی نیز داون‌فورسی که برای چسباندن خودرو به پیست نیاز است را ایجاد کنند.

هایپرکار پژو 9X8

ژان مارک فینو، مدیر موتوراسپرت استلانتیس در این خصوص عنوان کرد استفاده نکردن بال عقب سنتی در هایپرکار پژو 9X8 یک طرح مهم ابتکاری محسوب می‌شود. ما توانستیم به سطحی از کارایی آیرودینامیکی برسیم، اما نمی‌توانیم چگونگی اعمال این سبک طراحی را توضیح دهیم و آن را به عنوان یک راز حفظ خواهیم کرد.

هایپرکار پژو 9X8

با وجود این که مدیر موتوراسپرت استلانتیس در خصوص نحوه ایجاد داون‌فورس مورد نیاز بدون وجود بال عقب جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما احتمالا یک دیفیوزر متحرک هوشمندانه یا پانلی در کف این خودرو مخفی شده تا بتواند داون‌فورس مورد نیاز را تامین کند.

هایپرکار پژو 9X8

هایپرکار پژو 9X8 از لحاظ ظاهری نیز دارای طراحی جسورانه و وحشیانه‌ای بوده که از ویژگی‌های آن می‌توان به آینه‌های جانبی یکپارچه، چراغ‌های پنجه‌ای شکل نمادین پژو در هر دو طرف و اسنورکل روی سقف اشاره کرد. طراحان در بالای چرخ‌ها نیز برش‌های بزرگی را در نظر گرفتند که باعث خروج هوای پرفشار از داخل گلگیرها خواهد شد.

هایپرکار پژو 9X8

پژو مدعی است کابین هایپرکار جدید این شرکت با الهام از طرح i-Cockpit خودروهای جاده‌ای طراحی شده تا هنگامی که علاقه‌مندان این حوزه فیلم‌های داخل خودروها را در مسابقات تماشا می‌کنند، قادر به تشخیص خودروهای پژو باشند.

هایپرکار پژو 9X8

برای هایپرکار پژو 9X8 قوای محرکه هیبریدی در نظر گرفته شده است که یک موتور 2.6 لیتری V6 بنزینی با قدرت 671 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت 268 اسب بخار را شامل می‌شود. پیشرانه بنزینی به کمک یک گیربگس 7 سرعت دو کلاچه قدرت تولیدی خود را فقط به چرخ‌های عقب منتقل خواهد کرد و نیروی پیشرانه الکتریکی 900 ولتی نیز فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هایپرکار پژو 9X8

پژو اعلام کرد عدد 9 در نام این هایپرکار از خودروهای قبلی این شرکت در مسابقات لمانز یعنی 905 و 908 گرفته شده است. حرف X نیز به ترکیب هیبریدی چهار چرخ محرک این خودرو و 8 نیز به محصولات تولیدی فعلی پژو اشاره دارد. کوین مگنوسن، پل دی رستا، ژان اریک ورگن، لوئیک دووال، گوستاو منزس و میکل جنسن نیز تیم رانندگان پژو 9X8 را تشکیل می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*