مایکروسافت آفیس

رابط کاربری جدید برای مایکروسافت آفیس در راه است

همزمان با عرضه ویندوز 11 تغییراتی در مایکروسافت آفیس هم در راه خواهد بود. رابط کاربری جدید آفیس وارد مرحله آزمایشی شده است و بزودی به صورت عمومی منتشر می‌شود.

به تازگی ویندوز 11 با ظاهر و رابط کاربری جدید معرفی شده است و شرکت آمریکایی برای همراهی با این تغییرات، قصد دارد تا ظاهر جدیدی به برنامه‌های مایکروسافت آفیس هم بدهد. این بروز رسانی جدید که تغییراتی جزئی در رابط کاربری ایجاد می‌کند، در حال حاضر فقط در اختیار اعضای داخلی مایکروسافت قرار دارد و این افراد در واقع تست کنندگان نسخه بتا مایکروسافت آفیس به شمار می‌روند. گفته می‌شود که بروز رسانی عمومی در اواخر سال جاری میلادی و کمی پس از عرضه Windows 11 منتشر خواهد شد.

مایکروسافت آفیس

یکی از تغییرات شامل ظاهری جمع و جورتر در هماهنگی با استایل ظاهری Windows 11 می‌شود. تعدادی از کلیدها و گزینه‌ها هم به صورت جسته گریخته باز طراحی شده‌اند. این تغییرات شامل تمام برنامه‌های Office از Word تا PowerPoint می‌شود. شرکت Microsoft از مدتی پیش تمایل خود به تغییر بارهای روبانی و کلاسیک ویندوز به Command Bar را به وضوح نشان داده بود. با این حال فعلا در آپدیت مایکروسافت آفیس شاهد چنین تغییری نیستیم.

احتمالا مایکروسافت قبل از بروز رسانی نهایی، تغییرات بیشتری را به صورت تدریجی در هفته‌ها و ماه‌های آینده معرفی کند. بر اساس گزارش منتشر شده، طراحی مجدد مایکروسافت آفیس و انتشار نسخه نهایی حدود 2 سال زمان خواهد برد. پس با این تفاصیل حتی بعد از انتشار Windows 11 هم کار بروی Microsoft Office ادامه خواهد داشت. در بعضی از شایعات دیگر ادعا شده است که حداقل تا 1 سال آینده شاهد بروز رسانی عمومی این مجموعه برنامه نخواهیم بود که کمی بعید به نظر می‌رسد.

رویکرد جدید مایکروسافت در استفاده از Command بار به جای بارهای روبانی یکی از مواردی است که سرو صدای زیادی به پا کرده است و برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که این مورد به مزاج کاربران خوش نخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*