تست سلامت باتری

بهترین روش‌ها برای تست سلامت باتری گوشی اندروید

در این مطلب قصد داریم بهترین روش‌ها برای تست سلامت باتری گوشی اندرویدی را آموزش دهیم تا بتوانید سالم بودن باتری موبایل خود را آزمایش کنید.

بعضی از اوقات باتری موبایل شما با ایرادی مواجه می‌شود و شما به فکر آن می‌افتید که راهی پیدا کنید تا بتوانید به وسیله آن مشکل باتری تلفن همراه خود را پیدا کنید. ممکن است در این بین شما اطلاعات چندانی در ارتباط با تلفن همراه نداشته باشید و قادر به انجام این کار نشوید. اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، چراکه ما در این مطلب 3 راهکاری را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به راحتی از میزان سلامت باتری گوشی اندروید خود آگاه شوید.

روش های تست سلامت باتری گوشی اندروید

برای بررسی وضعیت سلامتی باتری گوشی اندروید روش‌های زیادی ارائه شده است که ما در این مقاله به سه نمونه از اصلی‌ترین و بهترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. تست‌های فیزیکی سلامتی باتری اندروید

این راهکار مخصوص موبایل‌هایی است که می‌توان باتری آن‌ها را جدا کرد. بنابراین برای تلفن‌های همراه جدید نمی‌توان از این روش استفاده کرد. این روش سختی خاصی ندارد و شما می‌توانید تنها با توجه به باتری گوشی خود یا قابی که روی باتری قرار گرفته پی ببرید که باتری تلفن همراه شما در وضعیت مناسبی قرار دارد یا باد کرده است. چنانچه باتری گوشی اندروید شما از حالت صاف خارج شده و دچار خوردگی شده بود، این بدان معنا است که باتری دیگر سالم نیست.

تست سلامت باتری

علائم باتری‌هایی که از حالت نرمال خارج شده‌اند معمولا به شرح زیر است:

الف) دیر شارژ شدن باتری

ب) خالی شدن سریع باتری

پ) خاموش شدن ناگهانی باتری

ت) روشن نشدن گوشی

ث) داغ کردن سریع هنگام انجام کارهای نه چندان سنگین

2. استفاده از کدهای مخفی برای مشاهده سلامتی باتری تلفن همراه

روش دومی که شما می‌توانید با استفاده از آن از سلامت باتری گوشی اندروید خود آگاه شوید، شماره‌گیری کدهای دستوری*#*#4636#*#* یا *#0228# است، لازم به ذکر است که شما با استفاده از این کدها می‌توانید به سایر اطلاعات تلفن همراه خود نیز دسترسی پیدا کنید. برای آگاهی از سلامت باتری موبایل خود با استفاده از کدهای مذکور لازم است که مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

الف) در ابتدا باید اقدام به شماره‌گیری کد #0228#* یا *#*#4636#*#* کنید و پس از آن دکمه تماس را لمس کنید.

تست سلامت باتری

ب) پس انجام مرحله بالا صفحه‌ای برای شما به نمایش در می‌آید که حاوی اطلاعاتی از باتری گوشی اندروید شما است. اگر با صفحه‌ای موجه نشدید از طریق کد دیگر اقدام کنید.

تست سلامت باتری

3. استفاده از نرم افزار تست سالم بودن باتری

برای تست سلامت باتری موبایل اندرویدی برنامه‌های زیادی ارائه شده است. یکی از معروف‌ترین آن‌ها نرم افزار AccuBattery است که شما می‌توانید با استفاده آن از سلامت باتری تلفن همراه خود آگاه شوید. این نرم افزار شامل قابلیت‌هایی است که به شرح زیر هستند:

الف) اندازه‌گیری ظرفیت اصلی باتری موبایل

ب) دارای تم دارک

پ) اعلام میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های گوشی

ت) سیستم هشدار برای رسیدن شارژ به درصدی خاص

ث) نمایش مدت زمانی که موبایل شما با این شارژ در حالت‌های مختلف روشن می‌ماند

ث) شناسایی کابل مناسب برای شارژ گوشی شما

برای آگاهی از سلامت باتری گوشی اندروید با استفاده از نرم افزار AccuBattery باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- ابتدا نرم افزار مذکور را نصب و سپس به اجرا در بیاورید.

2- پس از به اجرا در آوردن این برنامه با 4 قسمت در پایین برنامه مواجه می‌شوید که قسمت اول Charging است. این قسمت شامل اطلاعاتی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به دمای گوشی، شارژ کنونی، ماندگاری باتری در حالت‌های مختلف و سیستم هشدار شارژ اشاره کرد.

تست سلامت باتری

3- قسمت بعدی این نرم افزار Dischrging نام دارد. این قسمت شامل اطلاعاتی از جمله مقدار استفاده از باتری و باقی مانده شارژ است.

تست سلامت باتری

4- قسمت سوم این برنامه که به عنوان اصلی‌ترین قسمت آن نیز شناخته می‌شود Health نام دارد. شما در ابتدا با هیچ اطلاعاتی در این قسمت مواجه نمی‌شوید؛ اما پس از گذشت مدتی و با شارژ شدن باتری با اطلاعاتی روبه‌رو می‌شوید. لازم به ذکر است که برای دسترسی به اطلاعات این قسمت باید پس از 2 یا 3 روز استفاده از موبایل و شارژ کردن آن وارد این قسمت شوید.

تست سلامت باتری

5- قسمت چهارم و نهایی این برنامه History نام دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این قسمت تاریخچه فعالیت‌های مربوط به باتری را ملاحظه کنید.

تست سلامت باتری

شما با انجام مراحل بالا می‌توانید به آسانی از میزان سلامت باتری گوشی اندروید خود آگاه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*