تحقیق دانشمندان در مورد تجربیات نزدیک به مرگ خبرساز شد

تجربیات نزدیک به مرگ نام پدیده مرموزی بوده که در تحقیق جدید دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است؛ این‌طور که به نظر می‌رسد، منشا ماوراءالطبیعه این پدیده هنوز به صورت یک راز خواهد بود.

دانشمندان به تازگی موضوع شگفت‌انگیز تجربیات نزدیک به مرگ (NDEs) را مورد پژوهش قرار داده‌اند و اطلاعات جالبی در مورد دلیل احتمالی بروز این پدیده، در تحقیق جدید خود منتشر کرده‌اند. در بررسی این اتفاق خبرساز با ما همراه باشید.

به صورت معمول، تجربیات NDEs زمانی رخ می‌دهند که فرد در شرایط مرگ و زندگی قرار می‌گیرد و اتفاقاتی را پشت سر می‌گذارد که به گفته او، غیر طبیعی هستند.

انواع مختلفی از این پدیده تا به امروز گزارش شده‌اند که در میان آن‌ها، احساس خارج شدن روح از بدن، تجربه از دست دادن هویت، آرامش محض، حس امنیت کامل، دیدن نوری سفید در انتهای یک مسیر و موارد دیگر جزو شناخته شده‌ترین آن‌ها هستند.

اکثر کسانی که تجربیات نزدیک به مرگ را از سر گذرانده‌اند، پس از این اتفاق دیگر به چشم سابق به دنیا نگاه نمی‌کنند و عملا جهان اطراف از دید آن‌ها تغییر می‌کند. طبق اطلاعات موجود، در بیشتر مواقع وقتی فرد در موقعیتی قرار می‌گیرد که خطرات وحشتناک و یا استرس و اضطرابی بیش از حد را تجربه می‌کند، پدیده NDEs برای او رخ می‌دهد.

البته دانسته‌های ما در مورد این پدیده تنها بر اساس صحبت‌های این افراد بوده و هرکسی که پدیده مورد نظر را بعدها توصیف می‌کند، از NDEs جان سالم به در برده است.

در سراسر دنیا موارد بی‌شماری از این تجربه گزارش شده و عملا اطلاعات چندانی در مورد آن هم وجود ندارد. در گذشته‌های دور این پدیده به امور مذهبی ارتباط داده می‌شد و به همین خاطر، در نوشته‌های مرتبط با دوران باستان، کتاب‌های مذهبی از بروز NDEs در افراد صحبت کرده‌اند.

تحقیق در مورد تجربیات نزدیک به مرگ

می‌توان گفت که نحوه بروز تجربیات نزدیک به مرگ هنوز مشخص نیست، اما در تازه‌ترین تحقیق انجام شده توسط دانشمندان اطلاعات جالبی در مورد دلیل بروز NDEs به اشتراک گذاشته شده است.

تحقیق دانشمندان در مورد تجربیات نزدیک به مرگ خبرساز شد

دانشمندان دانشگاه کپنهاگ در پژوهش‌های خود اعلام کرده‌اند که پدیده NDEs به نوعی به مکانیسم بقای بشر مرتبط بوده و در طول سیر تکامل به شکل کنونی در آمده است.

این محققان می‌گویند که احتمالا روشی دفاعی در حیوانات که به هنگام بروز خطر خود را به مردن می‌زنند پس از طی کردن چرخه تکامل به حالت پیشرفته کنونی رسیده و باعث بروز تجربیاتی به نظر ماوراءالطبیعه و نزدیک به مرگ در افراد شده است.

با این حال، دلیل تفاوت تجربیات نزدیک به مرگ افراد چه بوده و چرا آنچه هر شخصی می‌بیند و حس می‌کند با دیگران یکسان نیست؟ در تحقیق دانشگاه کوپنهاگ پیشنهاد شده که تفاوت زبانی بین انسان‌ها و این مسئله که نسل بشر در چرخه تکامل خود زبان را به وجود آورده باعث شده تا چنین پیچیدگی‌هایی در تجربیات NDEs افراد بروز کند.

عصب‌شناس، دنیل کونزیلا (Daniel Kondziella) می‌گوید که مکانیسم‌های مغزی شناخته شده زمانی که حیوانات وانمود به مردن می‌کنند شباهت زیادی با آنچه در تجربیات نزدیک به مرگ دیده می‌شود، دارد. به عنوان مثال پدیده حرکت تند چشم در خواب (REMS) به هنگام بروز تجربیات مورد نظر به هنگام بیداری بروز می‌کند.

به گفته کونزیلا، فرآیندهای تکاملی نقشی مهم در به وجود آمدن درکی درست از پدیده NDEs دارند و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این مسئله به توجیه تجربیات ماوراءالطبیعه افراد به هنگام بروز شرایط مرگ و زندگی پرداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از چیزی که علمی دربارش ندارید حرف نزنید
    جالب دوباره تکامل وسط میکشید
    خود تکامل با جاش نابود شده
    تو 4 جا تکامل با جاش خاک کردیم رفت

    تو تجربه مرگ
    همه چیز کامل و دقیق بیان شده
    و تمام کسانی که ایم تجربه رو داشتن اطلاعات دقیق ارایه دادن
    و در کتاب اسمانی به انها اشاره شده
    اطلاعاتی در مورد عالم در اختیار محققین قرار دادن که با هیچ علمی نمی توانستن به ان برسند
    و اطلاعاتی در مورد افرادی دادن که فقد یک یا چند فرد از ان اگاه بود و ان افراد دیگر در این دنیا نبودن
    و فقد یکی از ان ها شاهد بود و با تعجب کامل از علمی که فرد تجربه کننده در مورد ان موضوع داشت
    این موضوع را تایید میکند که افرادی که از ان موضوع اگاه بودن هم مرده اند
    و امکان ندارد کسی غیر از او نسبت به موضوع اگاهی داشت باشد
    و علمی که تجربه کنند بدست اورد از دنیای مردگان و از طرف همان کسانی بود که درباره ان موضوع بوده و مرده اند و درخواست هایی از دنیای زنده داشته اند
    و از این جور موضوع ها زیاده است که علم قادر به هیچ جوابی درباره انها نیست
    موضوع نور شدید کامل کننده این موضوع هست که این اتفاق ها کاملا درست بوده است
    یعنی هرچه در واقعیت تجرب شود قابلیت خواب و خیال دارد
    مانند کسی که کور است و تا حالا هیچ چیزی ندیده بس در خواب هیچ زمانی نمیتواند چیزی ببیند
    این خود اثبات کاملی بر تجربه تجرب گران می باشد

  2. عجب تحقیق چرتی انجام دادن

    کلی افراد هستن این تجربه رو داشتن و تعریفشون از این پدیده خیلی خیلی نزدیک بهم بوده و توسط خیلی محقق و دکتر و استاد این پدیده بهش نگاه شده قبلا

    و این یک پدیده ماورایی هستش و چیزی نیست که علمی بشه بهش نگاه کرد چون علم انسان از اون عاجز هستش